Recentelijk heb ik een nieuwe setup gebouwd onder andere bestaande uit:
- Intel Core i7-3930K
- 64 GB geheugen
- GIGABYTE GA-X79-UD5 (socket 2011) (UEFI BIOS)
- MSI 2GB D5 X GTX660 Ti Power Edition OC
- Cooler Master M2 Silent Pro 850W
Meteen bij eerste keer aanzetten bleef het scherm hangen op het GIGABYTE moederbord logo (was niet fullscreen). Toetsen werd genegeerd. Een aantal keren ging het scherm na paar minuten weg en kreeg ik "Insert device" melding, maar deze mistte een hoop letters.
Via andere videokaart heb ik BIOS logo kunnen uitzetten (voor POST), maar dan blijft het haken bij het weergeven van, volgens mij, American Megatrends logo. Dus geen BIOS/POST berichten te zien.
Na bellen met webwinkel videokaart geretourneerd. Paar dagen later kwam er een nieuwe, en ook deze gaf hetzelfde probleem. Deze weer geretourneerd, maar de webwinkel beweerd dat de videokaart perfect werkt in een test-systeem.
Zelfde setup werkt wel met de volgende videokaarten:
- nVidia GeForce 7300GT
- HD5000 serie videokaart (exacte gegevens niet bij de hand)
- MSI Twin Frozr II HD6950
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? (Google weet mij tot dusver niet te helpen)
Kapotte moederbord lijkt me stug als andere kaarten wel werken. Maar kan helaas niet testen met andere recente nVidia kaart.
Welke degelijke videokaart kunnen we als alternatief aanschaffen? (nVidia kaart is benodigd i.v.m. Hackintosh)
Alvast bedankt.
- Intel Core i7-3930K
- 64 GB geheugen
- GIGABYTE GA-X79-UD5 (socket 2011) (UEFI BIOS)
- MSI 2GB D5 X GTX660 Ti Power Edition OC
- Cooler Master M2 Silent Pro 850W
Meteen bij eerste keer aanzetten bleef het scherm hangen op het GIGABYTE moederbord logo (was niet fullscreen). Toetsen werd genegeerd. Een aantal keren ging het scherm na paar minuten weg en kreeg ik "Insert device" melding, maar deze mistte een hoop letters.
Via andere videokaart heb ik BIOS logo kunnen uitzetten (voor POST), maar dan blijft het haken bij het weergeven van, volgens mij, American Megatrends logo. Dus geen BIOS/POST berichten te zien.
Na bellen met webwinkel videokaart geretourneerd. Paar dagen later kwam er een nieuwe, en ook deze gaf hetzelfde probleem. Deze weer geretourneerd, maar de webwinkel beweerd dat de videokaart perfect werkt in een test-systeem.
Zelfde setup werkt wel met de volgende videokaarten:
- nVidia GeForce 7300GT
- HD5000 serie videokaart (exacte gegevens niet bij de hand)
- MSI Twin Frozr II HD6950
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? (Google weet mij tot dusver niet te helpen)
Kapotte moederbord lijkt me stug als andere kaarten wel werken. Maar kan helaas niet testen met andere recente nVidia kaart.
Welke degelijke videokaart kunnen we als alternatief aanschaffen? (nVidia kaart is benodigd i.v.m. Hackintosh)
Alvast bedankt.
[ Voor 1% gewijzigd door Ywa op 20-12-2012 09:46 . Reden: Type voeding toegevoegd, type moederbord gewijzigd ]