Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Recentelijk heb ik een nieuwe setup gebouwd onder andere bestaande uit:
- Intel Core i7-3930K
- 64 GB geheugen
- GIGABYTE GA-X79-UD5 (socket 2011) (UEFI BIOS)
- MSI 2GB D5 X GTX660 Ti Power Edition OC
- Cooler Master M2 Silent Pro 850W

Meteen bij eerste keer aanzetten bleef het scherm hangen op het GIGABYTE moederbord logo (was niet fullscreen). Toetsen werd genegeerd. Een aantal keren ging het scherm na paar minuten weg en kreeg ik "Insert device" melding, maar deze mistte een hoop letters.

Via andere videokaart heb ik BIOS logo kunnen uitzetten (voor POST), maar dan blijft het haken bij het weergeven van, volgens mij, American Megatrends logo. Dus geen BIOS/POST berichten te zien.

Na bellen met webwinkel videokaart geretourneerd. Paar dagen later kwam er een nieuwe, en ook deze gaf hetzelfde probleem. Deze weer geretourneerd, maar de webwinkel beweerd dat de videokaart perfect werkt in een test-systeem.

Zelfde setup werkt wel met de volgende videokaarten:
- nVidia GeForce 7300GT
- HD5000 serie videokaart (exacte gegevens niet bij de hand)
- MSI Twin Frozr II HD6950

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? (Google weet mij tot dusver niet te helpen)
Kapotte moederbord lijkt me stug als andere kaarten wel werken. Maar kan helaas niet testen met andere recente nVidia kaart.
Welke degelijke videokaart kunnen we als alternatief aanschaffen? (nVidia kaart is benodigd i.v.m. Hackintosh)

Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door Ywa op 20-12-2012 09:46 . Reden: Type voeding toegevoegd, type moederbord gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
De power edition heeft een aangepast ontwerp waarbij meer vermogen (kan worden/) wordt afgenomen. Bovendien schijnt een bepaalde chip flink te worden geovervolt wat niet alle moederborden/voedingen leuk vinden.

Wellicht kan iemand het artikel hierover plaatsen.

edit: http://www.tomshardware.c...g-PowerEdition,18013.html

Bij mij werkt de PE overigens vlekkeloos (Corsair HX750W, MSI P67A-GD65).
1. MSI respects the result which is tested by Tom's Hardware, but we have much confidence and believe our products would not cause any customer RMA concerns.

2. Since MSI designs these custom products with overclocking in mind, we "supercharge" these cards because we're anticipating enthusiast to overclock. Because of this design decision and the higher component quality, we're able to provide more power to the board resulting in higher and longer GPU Boost operation without reducing the lifetime of the graphics card or warranty term.

3. MSI's all graphics cards including GTX 670 and GTX 660 Ti passed strict test and stand behind our products with a 3 year warranty.

[ Voor 68% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2012 22:06 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dowking
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09-2022
Heb je al geprobeerd om die 660ti in een ander systeem te proberen. Want volgens mij heeft die winkel jou gewoon dezelfde videokaart teruggegeven en hem zogenaamd getest. Ik zou hem toch even zelf testen in een ander systeem en als het ook problemen veroorzaakt zal ik gwn je geld terugvragen en naar een andere winkel gaan.

Het kan miss ook liggen aan je voeding dat die niet genoeg stroom geeft voor die kaart. Type voeding?

Asrock Z77 Extreme 4 ----- Intel Core I7 2700k ----- GTX 680 Twinn Frozer III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
Bedankt voor artikel sdk1985. Zag ik zelf ook al voorbij komen, maar ging er vanuit dat met high-end moederbord en (volgens mij) oke voeding niet van toepassing zou zijn. Maarja.. veel anders kan het niet zijn.

Sh4dowking, volgens mij was het daadwerkelijk een nieuwe kaart (de tweede). Maar weet ik niet 100% zeker inderdaad (kon deze zelf niet installeren door omstandigheden).

Voeding is een Cooler Master M2 Silent Pro 850W. Er is weinig randapparatuur op dit moment die e.v.t. ook veel stroom verbruiken. Alleen Samsung SSD, DVD brander en een paar fans.

Helaas kan ik de videokaart niet testen in een andere systeem, aangezien deze nu nog in RMA is bij webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Hmmm, de kaart in systeem testen heb jij niks aan. Neem niet aan dat je een ander moederbord gaat halen.

Andere voeding testen is wellicht nuttiger (makkelijker en goedkoper te vervangen en te verkopen).

Heb je al een bios update gedaan/het probleem bij gigabyte gemeld?

Op het hwi forum was er iemand met een msi bord met soortgelijke problemen. Op het msi forum ook. Beide hebben de kaart omgeruild dus tot een echte oplossing is het nooit gekomen.

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2012 23:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:14
Een collega van mij heeft ook problemen gehad met de 660TI van MSI (geen beeld). Blijkt inderdaad iets met het voltage verhaal wat sdk1985 aangeeft te maken te hebben. Kaart omgeruild met een Asus variant en deze functioneert prima.

Ik weet helaas niet welk moederbord hij heeft maar het is dus schijnbaar een bekend probleem met deze MSI kaart.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Ywa
Bedankt voor reacties iedereen.

Morgen komt een 660TI van Asus binnen (via andere webwinkel). Eens kijken of dat gaat werken. :)
Pagina: 1