Toon posts:

[Radeon HD7950]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers!
Lees al geruime tijd de site maar heb nu voor de eerste keer toch een probleem dat ik niet krijg opgelost met de almachtige zoekfunctie, dus bij deze maar effe een eigen topicje openen. :)

Vorige week heb ik een Club3d Radeon HD7950 Royalking Edition gekocht, bij installatie in mijn computer kreeg ik enkel een zwart beeld wanneer ik deze aansloot aan mijn monitor.
Beide pci-e 6 connectors zijn aangesloten en de fans draaien maar de device manager van windows vind de kaart niet.
Ik heb inmiddels mijn bios en chipset drivers al geupdate zonder resultaat.
Mijn oude videokaart werkt nog steeds onmiddellijk als ik ze aansluit dus mijn pci-e slot lijkt nog te werken.
Ik heb de kaart in een andere computer ingebouwd met dezelfde voeding en daar werd ze wel gevonden.
Ik heb ook al een andere AMD kaart gebruikt en deze werd ook niet gevonden.
Dit lijkt er een beetje op alsof mijn moederbord niet compatibel is met AMD kaarten wat volgens mij toch niet kan?

Specs:
OS - Windows 7 Ultimate 32 bit
RAM - 4 gig
GPU - Club3D Radeon HD7950 Royalking Edition
CPU - Intel Core i5 2500
Moederbord - MSI H61MA-E35(B3)
PSU - Corsair TX650 V2

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb je je oude (nVidia, neem ik aan als je zegt problemen te hebben met AMD) drivers erafgegooid? Misschien dat die iets niet leuk vinden met een AMD kaart in je PCI-e slot. Dat verklaart overigens niet waarom hij al niet herkend wordt bij het opstarten, maar het is een gokje waard.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Als dat niet werkt gaan voor een reinstall? Alhoewel achtergebleven drivers meestal niet zorgen voor een zwart scherm/geen gevonden videokaart. Je moederbord moet iig compatible met AMD zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Vorige was inderdaad een Nvidia (8800GTS), drivers zijn echter al verwijderd aangezien ik in de tussentijd al eens heb geformat omdat ik ook een nieuwe HDD had besteld.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Probeer eens een ander aansluiting op je videokaart

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al op alle aansluitingen geprobeerd behalve die minidisplayports aangezien ik niets heb dat daar op past.
Pagina: 1