Interactieve TV achter router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 09:15
Hey,

Sinds kort maak ik gebruik van Interactieve TV van KPN, het modem wat ik hiervoor heb is een Arcadyan ARV7519. Nu loop ik bij het aansluiten tegen een aantal probleempjes aan.

Ik zit met de volgende situatie: één TV staat beneden, rechtstreeks via ethernet aangesloten op de Arcadyan, deze werkt perfect, tot zo ver niets aan de hand. Nu is er op de eerste verdieping echter geen draadloos bereik met de Arcadyan (Het gaat hier om een nieuwbouwhuis). Daarom wilde ik een tweede router (Netgear WRG614v9) achter de Arcadyan zetten, zodat er boven wel bereik is. Er ligt namelijk één ethernet kabel van de Arcadyan naar de eerste verdieping.

Nu is er echter nog een Interactieve TV ontvanger die op de eerste verdieping moet komen. Deze kan ik niet zomaar achter de router plaatsen, dan gaat de ontvanger klagen over een tweede DHCP server in het netwerk. Dit dacht ik op te lossen door de router als Access Point in te stellen, zodat deze zelf geen IP adressen uitdeelt. Dit werkt tot op bepaalde hoogte, maar zeker niet hoe ik het zou willlen. Zodra ik namelijk mijn Interactieve TV ontvanger (Motorola VIP1853) aanzet, werkt de rest van de (op de Netgear router) aangesloten apparaten niet meer. Als ik daarna mijn ontvanger weer uitzet werken alle apparaten weer perfect. Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat de ontvanger een IP adres aanvraagt in een hele andere range dan de andere apparaten.

Dan is er ook nog een tweede probleem, namelijk wanneer de ontvanger achter de Netgear staat, geeft deze geen HD beelden meer door, ook wanneer er geen andere apparaten aan staan. Als ik de ontvanger daarna rechtstreeks op de Arcadyan aansluit, krijg ik wel weer perfect HD beeld door.

Ik vroeg mij af hoe jullie dit oplossen, en of een andere router hier misschien de oplossing voor is, en in dat geval, welke router?

B.v.d,
Roy.