Beste ADSL provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Postcode check geeft aan dat we in September ADSL kunnen krijgen.

Ik kan nu al bestellen volgens de site, dus dat wou ik dan ook doen.

Ik sta op het punt bij XS4ALL het fast abbo te bestellen, maar wou ff zeker weten of dat de goede keuze is :)

Is er niet ergens een site met benchmarks tussen de verschillende ADSL providers?

(search werkt niet)

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
XS4All is idd een goede keuze !!!

edit:

De Search werkt prima, alleen het zijn allemaal oude topics die je krijgt, daar heb je weinig aan denk ik.

• Wouter
  • Niet online
Ik krijg deze melding als ik de search wil gebruiken
Wegens ernstige problemen met de RAID van de database server (een Seagate Cheetah is overleden aan een headcrash), die gisteren zijn ontstaan tijdens onderhoud bij Vuurwerk, zijn Tweakers.net, Fokzine.net en bijbehorende forums voor onbepaalde tijd offline.

• _Menno_
sorry je hebt gelijk. Ik had alleen nog maar op gebruikersnaam gezocht. Dat werkt wel. Als je zoekt om een onderwerp, dan krijg je idd die melding.

offtopic:
Ben al mijn geposte berichten kwijt. Ik stond op 112 en nu terug naar 0 :(

• Wouter
  • Niet online
Status 1/7 :P

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk Planet & XS4ALL

They made me do it.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

Ik heb nu al een tijdje mxstream bij XS4ALL en moet zeggen dat die erg goed bevalt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Ik krijg in Augustes ADSL beschikbaar.

Ik neem XS4ALL daar hoor ik alleen maar goede dingen voer.

Maar hoeveel KB haalt een gemiddelde gebruiker met de basic abo?
En downloadlimiet?

• -Stef-
  • Laatst online: 16-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 01 juni 2001 23:09 schreef jordyb het volgende:
Ik krijg in Augustes ADSL beschikbaar.

Ik neem XS4ALL daar hoor ik alleen maar goede dingen voer.

Maar hoeveel KB haalt een gemiddelde gebruiker met de basic abo?
En downloadlimiet?
Het goede aan XS4ALL is dat het "You get what you pay for"-principe geldt. Dit is na 2,5 jaar Ca$emaslachtoffer te zijn geweest een verandeming. Ofwel: Basic abonnement: 55KB/s downstream en 6 KB/s upstream. Er geldt een fair use policy waarvan men (sommigen in ng-en) stelt dat dit 10 GB is. Echter heb ik nog nooit 1 posting gelezen van iemand die wegens overschreiding van de FUP is afgesloten. Mijn advies: DOEN!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Wouter
  • Niet online
Ik ga van ISDN naar ADSL.

Onze stad is door casema overgeslagen met de aanleg van kabel, casema vind dorpen met 10.000 inwoners meer rendabel dan een stad met 55.000 inwoners. Dat kon ik tenminste uit hun mail opmaken:
Bij het bepalen welke kabelnetten er in een jaar geschikt worden gemaakt
wordt daarom onder andere gekeken naar het totale kostenplaatje (als je 2
kabelnetten kunt aanpassen voor de prijs van 1 ander kabelnet doe je die 2),
de rendabiliteit van de aanpassing (hoeveel het oplevert tov de kosten).
Conclusie: Casema levert liever aan 2 dorpen kabel, dan aan 1 stad.

• Roelant
  • Niet online
Planet Internet en XS4all zijn veruit de beste, daarover is al vaak genoeg gediscussieerd hier op GoT.

Als je een van die twee kiest zit je dus altijd goed, welke twee je van die twee kiest maakt niet zo veel uit. Zou je moeten kijken wie wat biedt. Kwa extras dan dus.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 12:33

zaadstra

Überprutser

Op vrijdag 01 juni 2001 23:17 schreef Wouter17 het volgende:

Onze stad is door casema overgeslagen met de aanleg van kabel
Wees blij !!! 8-)

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Je moet maar zo denken,

"gods wegen zijn ondoorgrondelijk" :) ;)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:14 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Het goede aan XS4ALL is dat het "You get what you pay for"-principe geldt. Dit is na 2,5 jaar Ca$emaslachtoffer te zijn geweest een verandeming. Ofwel: Basic abonnement: 55KB/s downstream en 6 KB/s upstream. Er geldt een fair use policy waarvan men (sommigen in ng-en) stelt dat dit 10 GB is. Echter heb ik nog nooit 1 posting gelezen van iemand die wegens overschreiding van de FUP is afgesloten. Mijn advies: DOEN!
Dus met die basic haal ik 55 kb/sec??

Valt me om eerlijk te zijn zwaar tegen.
Ik had minstens 100 verwacht.

Iemand met andere ervaringen hier mee?

• Wouter
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 07:46 schreef jordyb het volgende:

[..]

Dus met die basic haal ik 55 kb/sec??

Valt me om eerlijk te zijn zwaar tegen.
Ik had minstens 100 verwacht.

Iemand met andere ervaringen hier mee?
Basic is 512 Kbit/s

512/8 = 64 KB/s

Maar; bij ADSL heb je ook nog een overhead van 10 tot 20% dacht ik.

Dus die 55 KB/s zal aardig in de buurt zitten.

Ik heb maar gelijk het FAST abbo genomen; van 8 KB/s naar 100 KB/s :9~ :P

• _Menno_
Voor basic ADSL is 55KB/s heel normaal hoor. Op de sites van de providers geven ze ook aan dat de snelheid bij Basic ADSL rond de 50 KB/s ligt. Nou daar zit jij 5 KB/s boven

Verwijderd

je hebt gelijk je moet het door tien delen in plaats van acht. want internet werkt met een extra begin en stop bit. Dus 8+2=10 ^_^
maarre als je echt 100k wil gaan dan zou je moeten dokken... Kan namelijk. Bij cistron kan je volgens mij tot de 800k gaan en 200k uploaden ^_^. Zij zetten je snelheid niet vast. kijk ff bij www.cistron-telecom.com

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 01 juni 2001 23:36 schreef Negotiator het volgende:
Planet Internet en XS4all zijn veruit de beste, daarover is al vaak genoeg gediscussieerd hier op GoT.

Als je een van die twee kiest zit je dus altijd goed, welke twee je van die twee kiest maakt niet zo veel uit. Zou je moeten kijken wie wat biedt. Kwa extras dan dus.
..en als je deze thread leest, is de keuze niet zo heel moeilijk meer.

[topic=234250/1/50]

(sorry voor de kick, maar dit vergemakkelijkt de toekomstige search naar adsl providers)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

XS4all is goed volgens mij . Ik zelf heb Hccnet Basic ben er ook goed over te spreken. :)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Op zaterdag 02 juni 2001 12:41 schreef Fung het volgende:
je hebt gelijk je moet het door tien delen in plaats van acht. want internet werkt met een extra begin en stop bit. Dus 8+2=10 ^_^
maarre als je echt 100k wil gaan dan zou je moeten dokken... Kan namelijk. Bij cistron kan je volgens mij tot de 800k gaan en 200k uploaden ^_^. Zij zetten je snelheid niet vast. kijk ff bij www.cistron-telecom.com
Uhm nee ->theoretisch 1024kB/sec down en 100kB/sec up
In de praktijk: 860kB/sec down en 92kB/sec up haalbaar.

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Op zaterdag 02 juni 2001 12:41 schreef Fung het volgende:
Internet gebruikt geen start en stop bits, maar tcp/ip packets. Start en stop bits worden gebruikt in 'lagere' protocollen, zoals gebruikt door bijv. modems. Andere lagere protocollen, zoals ethernet en adsl werken weer met headers en data-velden in packets en kennen dus ook geen start en stop bits. De maximale grootte van een packet op het internet is ca. 1500 bytes (= maximale grootte van ethernet-packet).
De (totale) overhead wordt veroorzaakt door de headers van adsl, tcp/ip en protocollen die daar weer op draaien. Gemiddeld ligt dat tussen de 10 en 20%. Je komt dan wel op ongeveer hetzelfde getal uit (55kB/s max. filetransfer bij 512kb/s).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.