Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands MacBook Pro of nieuwe Dell Inspiron 15R SE

Pagina: 1
Acties:

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
-

[ Voor 99% gewijzigd door peakrever op 12-08-2014 21:27 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Dat hangt er vanaf wat je ermee wil doen. Als het alleen office enz is dan kan je ook een 2e hands Mac kiezen, maar bedenk je wel dat de Dell waarschijnlijk niet alleen veel goedkoper is, maar ook veel betere specificaties heeft dan de 2e hands Mac.

Zeker als je wilt gaan gamen/zware applicaties witlingen draaien is de de Dell sowieso een stuk beter dan je Mac. Wellicht kan je ook nog uitzoeken hoe duur het is om die te laten repareren? Wellicht wat goedkoper dan een nieuwe laptop.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11
Buiten dat je voorkeur voor Mac OS ligt, is het voordeel van een 2e hands Macbook Pro dat de waarde ervan niet zo snel of nauwelijks daalt (je moet dan wel een vinden voor een goede prijs/goede staat). Koop je een nieuwe Dell Inspiron en wil je later toch overstappen dan verkoop je deze voor veel minder dan de nieuw prijs.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je koopt dus in andere woorden een oude mac die nog steeds erg prijzig is als je een tweedehandje koopt. Koop dan een nieuwe Dell of waarom niet een Sony Vaio S15?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Z'n budget is 750. Dan gaat een S15 hem niet worden ;). Ja, voor Apple laptops krijg je heel vaak meer terug, maar dan krijg je wel specs wise een (veel) mindere machine. Maar zoveel maakt dat volgens mij ook niet echt uit meer.

Je zegt dat je wel eens een spelletje speelt? Welke games zoal? Dingen als BF3 of Black Ops 2 of flash spelletjes op internet? In het eerste geval in de dell een veeeeeel betere keuze.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aangezien je aangeeft dat je huidige (kapotte) MBP uit 2010 stamt denk ik niet dat je hele veeleisende games speelt. Ik zou dan ook voor de tweedehands MacBook gaan. Ja je kunt een snellere Windows machine krijgen voor je geld, maar dat is altijd al zo geweest, ook bij een nieuwe MacBook.

Destijds heb je bij de aanschaf van een nieuwe machine ook gekozen voor een MacBook met (waarschijnlijk) mindere specs. Dit gemis wordt voor jouw echter teniet gedaan door OSX waar je een sterke voorkeur voor hebt. Nog even los van de specs ben je ook gewend aan de bouwkwaliteit van een MacBook. Vergis je niet, de concurrentie is bezig met een inhaalslag, maar bijvoorbeeld het trackpad staat nog steeds op eenzame hoogte als je een vergelijking maakt met bijvoorbeeld een Dell.

Zoals ik al zei, afgaande op bovenstaande, zou ik weer voor een MacBook gaan.

• peakrever
Dankjewel voor al jullie snelle reacties :). Op de Mac/laptop worden vooral spelletjes via steam gespeeld en Minecraft en nog een Minecraft Server. Repareren is geen optie omdat het moederbord vervangen moet worden en het toestenbord en dat is bij elkaar al zo 800,- dus koop ik liever een nieuwe. Ook zal ik de computer voor school en photoshop en videobewerking gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 20-12-2012 14:07 ]

• peakrever
Hallo,

Ik zag op de website van Dell ook de Vostro, deze heb je voor 689,- hij heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Inspiron 15R SE en is iets goedkoper. Komt dit doordat het een zakelijk model is? En is de prijs hier zonder BTW?

Arthur

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Heb je even een linkje van die Vostro, ik kan op de dell site er niks over vinden

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:11:
Hallo,

Ik zag op de website van Dell ook de Vostro, deze heb je voor 689,- hij heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Inspiron 15R SE en is iets goedkoper. Komt dit doordat het een zakelijk model is? En is de prijs hier zonder BTW?

Arthur
Vostro is de basislijn van de business notebooks, en de prijzen zijn exclusief BTW ja. Dat staat ook onder de prijs aangegeven, o.a. hier.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 23-12-2012 00:24 ]

Pagina: 1