Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo tweakers,

Mijn pa heeft sinds een week ook een smartphone, nl. een Galaxy S2. Probleem waar hij alleen tegenaan loopt, is dat bijna elke dag (soms elke 2) opeens de telefoon helemaal leeg is. Dat hoewel hij een aantal minuten daarvoor nog gewoon op 75% of meer power zat. Pa geeft ook aan dat de telefoon vrij warm wordt voordat dat gebeurt. Hij doet er geen rare dingen mee: wifi en gps in principe uit, alleen internet, mail, bluetooth en bellen.

Ik heb rondgekeken, en ik zie dat er wel bestaande issues zijn w.b. het opeens leeg gaan van de batterij. En er worden in principe dan 2 oplossingen genoemd, naast nog een hoop hit-and-mis dingen (a-la minder apps, wifi, firmware):
a) De connector schoon maken. Daarbij heeft men het dan zowel over de usb-poort (waarom?) als de batterij contactjes.
b) Nieuwe batterij kopen.

Ik vermoed dat het probleem ergens in de batterij ligt, dus één van die twee oplossingen denk ik dat ik het bij moet zoeken.

Het is echter zo dat pa de telefoon echt nodig heeft voor zijn werk, dus ik hoor graag (als het kan) een simpel antwoord: wat moet ik vervangen?.
Moet ik een nieuwe batterij kopen omdat deze gewoon brak is, de boel proberen schoon te maken (tis helemaal niet vies!) of gewoon de phone terugsturen naar de winkel en om reparatie vragen? Een lange test-test zoektocht naar een specifiek probleempje zie ik nl. niet zitten. Dit ook omdat ik de telefoon precies zo heb ingesteld als mijn eigen S2, die ik al maanden heb en waar niks mis mee is.

Alvast erg bedankt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Evil_king op 19-12-2012 19:39 ]

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
De vraag stellen is hem beantwoorden: de batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
Als je accu warm wordt zal je telefoon waarschijnlijk vast zitten (of gezeten hebben) in een "kernel wakelock" waardoor je toestel dus niet slaapt en flink wat blijft zuipen.

Je kan dat zien met tools zoals BetterBatteryStats en is doorgaans te verhelpen. Mijn Galaxy Nexus heeft het zo nu en dan ook, een reboot helpt dan vaak. De reden was bij mij een "vastzittende" bluetooth ook al stond deze uit en gebruik ik het niet.

Het hoeft dus zeker geen hardwarematig probleem te zijn, dus wellicht is een nieuwe accu niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Je kan ook een app hebben die niet helemaal correct werkt. De app blijft hangen en je CPU gaat op 100% draaien en zuipt zo je batt leeg in een mum van tijd. Ik denk dat die tool die Sypher aanraadt dat allemaal kan zien. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Ok, dan ga ik sowieso nog die batterij app proberen. Kijken of ik daar iets wijzer van wordt.
Misschien ook goed te melden: Bluetooth staat altijd aan om snel in de auto te kunnen schakelen. Is het erg dat dat zo is, of is het beter om het alleen aan/uit te zetten zodra je in/uit stapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Een batterij die in paar minuten leeg is, dat is geen software issue. Batterij is defect daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Even een korte update.

Zover hebben we nog niks vervangen, alleen gebruikt pa de phone nu iets anders. Ipv hem strak in zijn zak te houden, heeft hij hem nu altijd in zijn jas. Hij vermoedde dat in zijn zak hij steeds op de knoppen druke, waardoor het scherm nooit uitging. Nu hij dat doet, is het verbruik inderdaad beter. Ik weet niet of het zo werkt, maar het help iig.

Ook gebruikt hij voor de zaak de 'Good' app, voor beveiligde exchange mail. Het zou zomaar kunnen dat deze app nogal zwaar is, en steeds blijft check/synchen, wat de batterij natuurlijk ook niet ten goede komt.

Dus we houden het even zo; als het erger wordt mss toch Good er eens af doen, of een andere batterij proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Evil_king schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:35:
Even een korte update.

Zover hebben we nog niks vervangen, alleen gebruikt pa de phone nu iets anders. Ipv hem strak in zijn zak te houden, heeft hij hem nu altijd in zijn jas. Hij vermoedde dat in zijn zak hij steeds op de knoppen druke, waardoor het scherm nooit uitging. Nu hij dat doet, is het verbruik inderdaad beter. Ik weet niet of het zo werkt, maar het help iig.

Ook gebruikt hij voor de zaak de 'Good' app, voor beveiligde exchange mail. Het zou zomaar kunnen dat deze app nogal zwaar is, en steeds blijft check/synchen, wat de batterij natuurlijk ook niet ten goede komt.

Dus we houden het even zo; als het erger wordt mss toch Good er eens af doen, of een andere batterij proberen.
De standaard E-mail app kan toch ook met een beveiligde verbinding werken om e-mail op te halen van een Exchange server? Je zou dus nog kunnen kijken of dat helpt. :)
Pagina: 1