WLM (icm Skype) Videogesprek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmichiej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06-2021
Hallo allen,

Al een hele tijd heb ik via Windows Live Messenger het probleem dat ik soms wel, soms geen videogesprek op kan starten met mijn vriend. Nu is het probleem dus niet zozeer dat we geen verbinding kunnen maken. Hij kan mij eigenlijk altijd wel een invite sturen, maar andersom niet. Ik kan hem dan enkel een videoboodschap sturen. De knop "Videogesprek" staat bij mij dan niet in het scherm.

Inmiddels heb ik zelf het idee gekregen dat dit iets met Skype te maken kan hebben, maar ben hier niet zeker van. Hij gebruikt ook Skype, dus ik vraag mij af of bovenstaande kan komen doordat hij op dat moment Skype aan heeft staan. Als klein testje heb ik (kleine inbreker die ik ben >:)) zijn Skype verwijderd toen ik gisteren bij hem was en nu net waren we op WLM en kon ik hem wel uitnodigen voor een videogesprek.

Als bovenstaande kan kloppen, vraag ik me tevens af of dit al geldt wanneer Skype überhaupt aan staat, of alleen wanneer er een gesprek in Skype wordt gevoerd. Dit laatste kan ik niet testen (vanwege onderstaande).

Om eventuele bijdehandte antwoorden als "vraag het hem zelf" voor te zijn; de reden dat ik dat niet doe is het probleem vooral en de reden waarom ik dit graag wil weten. De rest mag je zelf invullen ;)

Groeten en bedankt,
NLmichiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Het is eventueel mogelijk dat windows / skype alle prioriteiten van de (web)cam op eist. Hierdoor kunnen andere applicaties geen toegang krijgen tot het apparaat. Misschien hierop even googlen? Verder heb ik er geen ervaring mee dan dat Skype erg slechte software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmichiej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06-2021
Had het al geprobeerd te Googlen, maar daar is niet echt iets vergelijkbaars met dit te vinden (of ik ben een hele slechte Googler). Vind zelf Skype ook een pokkeprogramma, das ook de reden dat ik nog WLM gebruik. Al moeten we binnenkort toch over, want MSN e.d. gaat eruit..

Probleem ligt mijns inziens iig niet aan mijn kant. Bij anderen in mijn contactenlijst heb ik dit probleem niet. Wat misschien ook nog van belang kan zijn, dat was ik in mijn eerste post vergeten te melden, is dat hij een Mac gebruikt (ik gewoon Windows).