Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Infectie: Trojan: JS/iFrameRef

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Na jarenlang meelezen en via forum allerhande dingen kunnen oplossen, nu dan toch een probleem waar ik niet uitkom.

Een pc geinfecteerd met een Trojan: JS/iFrameRef.

MSE popt regelmatig up met deze melding tijdens het browsen.

Ik heb scan uitgevoerd, zowel in safe als in regulier modus. Verschillende scan laten draaien, Windows 7 opnieuw geinstalleerd, maar het blijft aanwezig.

Hoe los ik dit in vredesnaam op?

Alvast bedankt.

Groet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had je de opties die je op Google vond al bekeken? Staat genoeg tussen namelijk, en het feit dat MSE hem blijft detecteren ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, uiteraard al geprobeerd. Alleen lukt het mij niet om het te verwijderen. MSE ziet het ook alleen als er gesurft wordt en niet tijdens een scan.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
@ warkes

Ik denk dat MSE gewoon een iframe blokkeert op een gehackte website die je bezoekt, niks aan de hand zolang je software up2date is, maar voor de zekerheid kan je wel scannen met HitmanPro en Malwarebytes: http://www.surfright.nl/ en http://www.malwarebytes.org/

Verwijderd

Topicstarter
Potverdorie, dat kan natuurlijk heel goed. Dank voor het meedenken. En de scan vinden niks, dus de aanname is dat mijn pc schoon is. Dank.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Assumption is the mother of all fuckups ;)

* The Eagle zou in zo'n geval voor een format c: gaan, dat kan soms sowieso geen kwaad ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja een verse installatie heb ik al gedaan. Maar de hardcore format c: is dat nog mogelijk?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Tuurlijk wel. Als jij met je Windows install DVD boot, je partities wegmikt en opnieuw aanmaakt moet je ze ook gewoon opnieuw formatteren ;)

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
en illegale windhoos wilt ook nog wel eens helpen bij het krijgen van malware.
Mocht je dat hebben :P

[ Voor 12% gewijzigd door photofreak op 19-12-2012 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:14:
Tuurlijk wel. Als jij met je Windows install DVD boot, je partities wegmikt en opnieuw aanmaakt moet je ze ook gewoon opnieuw formatteren ;)
Ik heb alleen c partitie weggemikt. De rest laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
photofreak schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:21:
en illegale windhoos wilt ook nog wel eens helpen bij het krijgen van malware.
Mocht je dat hebben :P
Natuurlijk heb ik dat niet.

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
The Eagle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:56:
Assumption is the mother of all fuckups ;)

* The Eagle zou in zo'n geval voor een format c: gaan, dat kan soms sowieso geen kwaad ;)
In dit geval klopt de aanname deels*: "Trojan:JS/IframeRef is the detection for JavaScript that attempts to redirect the browser to another website."
Zie: http://www.microsoft.com/...?Name=Trojan:JS/IframeRef

[ Voor 0% gewijzigd door Tracking Cookie op 19-12-2012 20:32 . Reden: politiek correcte "deels" toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was een probleem op 1 site. MSE constateerde en ondernam actie. Beheerder site heeft het inmiddels opgelost.
Pagina: 1