MSI GTX 660 TI OC edition piep geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490246

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu sinds 2 weken mijn GTX 660 Ti, erg blij mee.
Alleen zodra ik blackops2 opstart en ingame zit gaat die heel hard een soort van piepen.

De kaart word met Blackops2 ook rond de 65-70 graden. Is dit normaal?

MvG, TweakOS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Wat piept er precies? De koeler, een spoel (coil whine) of een ander onderdeel.

Temperatuur is normaal onder load.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w

Qua temperatuur kan ik kort zijn, dat is echt een zoekertje. Gooi de termen in een willekeurige zoekmachine en je komt op de volgende reviews uit waar het antwoord staat:
http://www.hardocp.com/ar...on_oc_video_card_review/9
http://www.guru3d.com/art...r_editon_oc_review,8.html
http://nl.hardware.info/r...-geluid-en-stroomverbruik
Wat zelfwerkzaamheid is gewenst alvorens je een topic opent. Zie ook Het algemeen beleid

Die piep is mogelijk interessanter. Kun je specifieker zijn wat voor piep het betreft?
Komt de piep ook voor onder andere load, met dus andere applicaties?
Is de voeding voldoende krachtig genoeg voor deze videokaart? Soms is op de videokaart een dergelijk piepalarm ingebouwd als de hoeveelheid stroom ontoereikend is.

Ook doen wij Tweakers elkaar met elke post automagisch de groeten, die kun je dus achterwege laten :)
Zo houd je er meer over voor je emailverkeer, chats en dergelijke.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het is heel erg vreemd... Het is niet egt een piep geluid maar meer een zzzzzzzzzz geluid ( tjah hoe noem je het anders ) als ik van dichtbij luister lijkt et net een soort kortsluiting of iets dergelijks? Het kan in ieder geval nooit goed zijn !!

Ik heb een corsair GS700 Watt voeding,

Ik weet niet of u mijn overige hardware ook wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Klinkt als "coil whine" wat jij beschrijft, waar NitroX Infinity het ook al over had.
Zoek daar eens op, zijn vast filmpjes te vinden waarin mensen dat laten horen. Zit zelf in een college, dus een goed voorbeeld zoeken zit er hier even niet in ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 19-12-2012 17:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat dit het is. Is het erg, en is er wat aan te doen?

Want ik zou namelijk niet weten wat ik hiermee aanmoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als het idd coil whine is dan is daar niets aan te doen - het kan daarentegen geen kwaad het is alleen een vervelend geluid. Als je er erg veel last vah hebt zou je de kaart RMA kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden :)

Ik heb alternate een mailtje gestuurd voor RMA, dit omdat ik me tog erg iriteer aan het geluid en het toch erg luid is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

calsonic schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:50:
Als het idd coil whine is dan is daar niets aan te doen - het kan daarentegen geen kwaad het is alleen een vervelend geluid. Als je er erg veel last vah hebt zou je de kaart RMA kunnen doen.
Aan coilwhine is wel degelijk wat te doen, een druppeltje niet geleidende lijm kan wonderen doen in dat geval.

Topicstarter
Well.. Ik stuur de kaart gewoon terug ;) Misschien dat ik hem mag inruilen voor een MSi gtx 670 met bijbetaling van mijn kant.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 19:55
Coil whine kan geen kwaad, behalve dat het gewoon vervelend is. Zoals gezegd: een druppeltje lijm (op/in het goede spoeltje) lost het probleem meestal op.
Pagina: 1