Netwerkproblemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 13:04

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb sinds eergisteren het probleem dat ik ineens heel traag internet heb, die ochtend deed hij het nog gewoon prima maar toen ik terugkwam van school doet alles ineens heel vreemd.

Ik zal de configuratie even uitleggen: Wij hebben thuis een Glasvezelpakket 100Mb/s van KPN met een witte KPN Experiabox (ZTE), daaraan heb ik zelf een CAT6-kabel verbonden welke naar zolder loopt die weer naar de ingang van een Apple AirPort Extreme loopt.

Aan de AirPort Extreme zitten de volgende apparaten verbonden, mijn iPad, iPhone, iMac, AirPort Express PSVita, PS3, laptop en Apple TV. Dit liep voorheen allemaal nog als een zonnetje, maar het probleem is nu dat als ik Wi-Fi inschakel op mijn iPhone en laat verbinden met mijn AirPort het internet op alle andere apparaten het ineens niet of in ieder geval heel langzaam doet. Als ik vervolgens mijn iPhone Wi-Fi weer uitzet gaat alles weer vrolijk verder.

Ik heb inmiddels alle kabels van top tot teen gecontroleerd inclusief stekkers, de ExperiaBox uitgezet, alle kabels gecontroleerd en weer aangesloten en daarna weer aangezet (geen reset dus.), de AirPort Extreme heb ik inmiddels ook uitgezet, aansluitingen gecontroleerd en deze wel een hard reset gegeven. Dit mocht helaas niet baten. Toen ik mijn iPad gisteren herstelde en daarna weer aanzette gaf die dezelfde problemen als met mijn iPhone, Wi-Fi aan = de rest geen of traag Wi-Fi, Wi-Fi uit = alles werkt weer perfect. Ik moest gisteren dus iPad en iPhone Wi-Fi uitzetten wilde ik normaal kunnen internetten. :( Het rare is dat de dag erop (vandaag dus) de iPad geen problemen meer geeft en ik weer vrolijk verder kan inclusief met mijn iPad, maar nog steeds niet met m'n iPhone!

Ik zie door mijn iPad en iPhone het internet niet meer en ik hoop van harte dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Misschien helpt het als ik nog wat verdere specificaties geeft omtrent de apparaten die aangesloten zijn:

- iPhone 4S 16GB
- iPad 2 16GB
- iMac 2011 21,5 inch + OS X Mountain Lion
- Apple TV 2nd Generation
- HP Pavilion G6-1150SD + Windows 8
- PS3 Fat
- PSVita
- AirPort Express 'stekker-editie' dus niet het Apple TV-like kastje. Firmware 7.6.1.
- AirPort Extreme laatste generatie met firmware 7.6.1

Op het moment van schrijven zit ik tegelijk wat te kutten met statische en DHCP ip-adressen en wanneer ik daarmee wat zit te proberen en te switchen op zowel iPad en iPhone doet alles het nog wanneer ik Wi-Fi op alle apparaten inschakel, maar internet werkt dan nog steeds niet op mijn iPhone, hoewel Wi-Fi dus wel aan en verbonden staat...

Ik kom er even niet meer uit... Hoor graag een reactie of hopelijk een oplossing voor het probleem!

Met vriendelijke groet,

Marco.