ACM schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:27:
[...]
Je moet je natuurlijk ook niet vergeten je af te melden zodra je weer vertrekt, want anders kan het door blijven lopen tot dat de betaalde-parkeertijd eindigt... Dat is nog wel een voordeeltje van met een kaartje; je hebt betaald en kan niet vergeten af te melden
Uiteraard bieden de diverse bel- en sms-systemen allerlei opties om je te herinneren dat je ergens geparkeerd staat, maar dat kost vaak wel weer extra geld om te gebruiken. Als je het vaak vergeet of in dure zones, dan kan dat natuurlijk al snel uit, maar het is dan toch vaak weer 20-50 cent extra.
Ik krijg elk half uur een sms-je dat ik aangemeld sta en betaal daar verder niks voor.
Let wel een beetje op de transactiekosten en maandabonnementen bij dergelijke diensten. Daar zit nog aardig wat variatie in en zeker als je vooral in de goedkopere zones parkeert is de overhead daarvan niet per se beter dan een te ruime schatting. Ze zullen je allemaal vertellen dat per minuut betalen (wat je iig in A'dam doet) goedkoper is en dat het makkelijker is, maar vooral dat eerste moet je natuurlijk met een korrel zout nemen.
In Amsterdam-Noord betaal je bijvoorbeeld 1,10 per uur, waarbij de transactiekosten van 20 cent (in mijn geval) dus goed zijn voor zo'n 11 minuten parkeertijd. Er zijn er echter ook die zowel bij het aanmelden als afmelden transactiekosten rekenen (zoals de sms-varianten) of je een 0900-nummer laten bellen.
Yellowbrick heeft regelmatig aanbiedingen om gratis aan te melden. Je hebt dan keuze uit twee abo's, het standaard waarvoor je maandelijks niks betaald, en het parkeertarief gelijk is aan het straattarief, of het betaalde abo, waar je per maand (uit m'n hoofd €25) voor betaald, maar korting krijgt op de parkeertarieven. Die is dus vooral interessant als je veel betaald parkeert.
Ik heb zelf het standaard abo.
To_Tall schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:02:
[...]
je kan toch instellen dat je elke 2 uur een berichtje krijg?
Zelf heb ik dat wel ingesteld. daarnaast stel ik ook vaak in als ik mn voortuig nader dat mn telefoon begin te peiepen.. zodat ik de betaling uit kan zetten. Scheelt ook weer SMS kosten

Hoe heb je het ingesteld dat je telefoon gaat piepen als je in de buurt van je auto bent?
[edit]
Blijkbaar betaal ik toch transactiekosten bij Yellowbrick, €0,30 per keer parkeren. Maar geen sms-herinneringskosten. Aangezien ik het vooral nodig heb ik A'dam en Den Haag en dan toch al de hoofdprijs betaal, vallen die €0,30 compleet in het niets.
[
Voor 5% gewijzigd door
deepbass909 op 24-12-2012 20:04
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier