[Windows7] Browsers genereren broken thumbnails

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo,

Ik zit opeens met een vreemd probleem, sinds een aantal maanden worden in alle browsers op sommige sites thumbnail images niet meer correct aangemaakt. Of ze worden maar voor 1/3 of half geladen, of er vormen zich rare blokjes en kleuren alsof de JPEG totaal verneukt word in de opbouw, niet alleen kwa kleuren maar ook positie.

Dit gebeurt overigens niet op elke website, Facebook thumbnails hebben bijv. geen last hiervan. Maar xfire en een aantal andere "oude" gallerijen gaan verkeerd. Zal wel iets te maken hebben met de manier waarop PHP thumbnails genereert.

Mijn vraag is of iemand dit bekend voorkomt en of er eventuele oplossingen voor zijn. Lijkt me dat er ergens iets niet goed zit binnen Windows7, aangezien het binnen 3 verschillende browsers op precies dezelfde sites voorkomt ( FireFox, Chrome en IE9 )

Afbeeldingslocatie: http://michieltummers.nl/images/thumb-fail.jpg

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:40

Eagle Creek

Breathing security

Heb je dit probleem ook als je de cache hebt geleegd?
Blijven pagina's soms "hangen" met laden (time-outs)?

[ Voor 34% gewijzigd door Eagle Creek op 19-12-2012 13:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Ja, dacht eerst dat het aan xfire lag ( 1e keer dat ik het zag ), en had het plaatje opnieuw geupload ( zonder succes ). Maar nu zie ik het op meer albums verschijnen. Heb het cache en cookies gedumpt. Register gefixed met CCleaner. Mocht allemaal niet baten, ik vermoed ook niet dat het aan de browsers ligt maar aan een DLL van windows? Ik ben niet echt bekend met de manier waarop deze plaatjes worden opgebouwd.

Steam profiel

• quintox
Niemand met een mogelijke oplossing? Nou is dit geen dringend probleem wat de werking van mijn systeem verhindert, maar ik zou toch graag willen achterhalen wat de oorzaak is van dit merkwaardig verschijnsel.

Steam profiel