Sinds 15 Juli woon ik samen met mijn vrouw in een nieuw bouw appartement.
We hebben stroom van Essent (dag/nachtstroom) Het nacht tarief gaat in 's avonds na 9 uur, tot 7 uur in de ochtend, en in het weekend.
Nu neem ik aan dat T2, dag is, en T1, nacht tarief.
Zelf ben ik volledig afgekeurd, en ben meest van de tijd thuis, 1 tot 2 weekenden van de maand zijn we bij de ouders van mijn vrouw. Dus verbruiken we hier verder niets.
Even de verbruikers op een rij.
verlichting allemaal led lampen van een 1,6 tot 5 watt
1 koelvries combi (A+++) 150 kw per jaar geven ze er voor op.
1 wasmachine ook (A+++), we draaien 2 tot 3 keer in de week.
1 droger, (A++) 2 plusjes geloof ik. Die draaien we 1 tot 2 keer in de week, ligt beetje aan hoeveel plek we hebben om het uit te hangen.
1 Inductie kookplaat 4 pits. Waar we meestal 2 tot 3 pitten van gebruiken.
Afzuig ventilatie systeem, heeft 3 verschillende standen. Staat 24/7 aan op stand 1. Behalve bij het douchen en koken, dan staat hij even op stand 3.
1 pc. gemiddeld 12 uur per dag aan. (amd 1090t, ati 6870 crossfire)
1 laptop.
1 ziggo wifi modem.
Verder hebben we hier een vloer warm/koud wissel systeem. Weet niet precies hoe dat werkt. Maar de verwarming staat hier vrijwel uit. (zo'n 18 graden hier)
Samsuing LED tv, 73W volgens tweakers.
Onkyo 609 (verbruikt aardig veel, maar heb de standby uit staan. Dus geen sluip verbruik)
Popcornhour media speler inc hard disk. rond de 20 watt max.
Overdag gebruik ik vrijwel alles. Maar als we gaan slapen gaat alles uit, Pc etc zit achter stekkerdoos met aan/uit knop. De popcornhour, die blijft in standby. De rest is dus allemaal uit.
Hoe kan dan het verschil tussen T1 en T2 zo weinig zijn? Aangezien ik 5 dagen in de week, maandag / vrijdag de hele dag gewoon alles gebruik. En in het weekend verbruiken we dus veel minder omdat we er dan maar weinig zijn.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RGp0FpU1wjM]
We hebben stroom van Essent (dag/nachtstroom) Het nacht tarief gaat in 's avonds na 9 uur, tot 7 uur in de ochtend, en in het weekend.
Nu neem ik aan dat T2, dag is, en T1, nacht tarief.
Zelf ben ik volledig afgekeurd, en ben meest van de tijd thuis, 1 tot 2 weekenden van de maand zijn we bij de ouders van mijn vrouw. Dus verbruiken we hier verder niets.
Even de verbruikers op een rij.
verlichting allemaal led lampen van een 1,6 tot 5 watt
1 koelvries combi (A+++) 150 kw per jaar geven ze er voor op.
1 wasmachine ook (A+++), we draaien 2 tot 3 keer in de week.
1 droger, (A++) 2 plusjes geloof ik. Die draaien we 1 tot 2 keer in de week, ligt beetje aan hoeveel plek we hebben om het uit te hangen.
1 Inductie kookplaat 4 pits. Waar we meestal 2 tot 3 pitten van gebruiken.
Afzuig ventilatie systeem, heeft 3 verschillende standen. Staat 24/7 aan op stand 1. Behalve bij het douchen en koken, dan staat hij even op stand 3.
1 pc. gemiddeld 12 uur per dag aan. (amd 1090t, ati 6870 crossfire)
1 laptop.
1 ziggo wifi modem.
Verder hebben we hier een vloer warm/koud wissel systeem. Weet niet precies hoe dat werkt. Maar de verwarming staat hier vrijwel uit. (zo'n 18 graden hier)
Samsuing LED tv, 73W volgens tweakers.
Onkyo 609 (verbruikt aardig veel, maar heb de standby uit staan. Dus geen sluip verbruik)
Popcornhour media speler inc hard disk. rond de 20 watt max.
Overdag gebruik ik vrijwel alles. Maar als we gaan slapen gaat alles uit, Pc etc zit achter stekkerdoos met aan/uit knop. De popcornhour, die blijft in standby. De rest is dus allemaal uit.
Hoe kan dan het verschil tussen T1 en T2 zo weinig zijn? Aangezien ik 5 dagen in de week, maandag / vrijdag de hele dag gewoon alles gebruik. En in het weekend verbruiken we dus veel minder omdat we er dan maar weinig zijn.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RGp0FpU1wjM]
[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 19-12-2012 13:01 ]