Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Sinds 15 Juli woon ik samen met mijn vrouw in een nieuw bouw appartement.
We hebben stroom van Essent (dag/nachtstroom) Het nacht tarief gaat in 's avonds na 9 uur, tot 7 uur in de ochtend, en in het weekend.
Nu neem ik aan dat T2, dag is, en T1, nacht tarief.
Zelf ben ik volledig afgekeurd, en ben meest van de tijd thuis, 1 tot 2 weekenden van de maand zijn we bij de ouders van mijn vrouw. Dus verbruiken we hier verder niets.

Even de verbruikers op een rij.

verlichting allemaal led lampen van een 1,6 tot 5 watt
1 koelvries combi (A+++) 150 kw per jaar geven ze er voor op.
1 wasmachine ook (A+++), we draaien 2 tot 3 keer in de week.
1 droger, (A++) 2 plusjes geloof ik. Die draaien we 1 tot 2 keer in de week, ligt beetje aan hoeveel plek we hebben om het uit te hangen.
1 Inductie kookplaat 4 pits. Waar we meestal 2 tot 3 pitten van gebruiken.
Afzuig ventilatie systeem, heeft 3 verschillende standen. Staat 24/7 aan op stand 1. Behalve bij het douchen en koken, dan staat hij even op stand 3.

1 pc. gemiddeld 12 uur per dag aan. (amd 1090t, ati 6870 crossfire)
1 laptop.
1 ziggo wifi modem.

Verder hebben we hier een vloer warm/koud wissel systeem. Weet niet precies hoe dat werkt. Maar de verwarming staat hier vrijwel uit. (zo'n 18 graden hier)

Samsuing LED tv, 73W volgens tweakers.
Onkyo 609 (verbruikt aardig veel, maar heb de standby uit staan. Dus geen sluip verbruik)
Popcornhour media speler inc hard disk. rond de 20 watt max.

Overdag gebruik ik vrijwel alles. Maar als we gaan slapen gaat alles uit, Pc etc zit achter stekkerdoos met aan/uit knop. De popcornhour, die blijft in standby. De rest is dus allemaal uit.

Hoe kan dan het verschil tussen T1 en T2 zo weinig zijn? Aangezien ik 5 dagen in de week, maandag / vrijdag de hele dag gewoon alles gebruik. En in het weekend verbruiken we dus veel minder omdat we er dan maar weinig zijn.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RGp0FpU1wjM]

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 19-12-2012 13:01 ]

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Youless kopen, en er gaat een wereld voor u open! :)

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
zo te zien is dat een slimme meter.
dan is er ook een optie om een betaald account te nemen om je gegevens in grafieken in te kunnen zien.
(ik laat privacie en zo dan wel buiten beschouwing. persoonlijke keuzes en zo.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Dacuuu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:44:
[...]
Hoe kan dan het verschil tussen T1 en T2 zo weinig zijn? Aangezien ik 5 dagen in de week, maandag / vrijdag de hele dag gewoon alles gebruik. En in het weekend verbruiken we dus veel minder omdat we er dan maar weinig zijn.
[video]
Hoe wordt je appartement van warm water voorzien? Heb je misschien een elektrische boiler die 's nachts opwarmt?

• Dacuuu
Cruise Control schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:52:
[...]

Hoe wordt je appartement van warm water voorzien? Heb je misschien een elektrische boiler die 's nachts opwarmt?
We hebben hier binnen geen ketel hangen. Hoe het exact zit, weet ik niet. Er zitten we meters op de waterleidingen die hier het appartement binnenkomen. Ik zal eens bellen naar de woningbouw, Want dat was een vraag die ik zelf ook al had. Maar nog niet gebeld. 8)7

• ajan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:09
Dacuuu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:44:

We hebben stroom van Essent (dag/nachtstroom) Het nacht tarief gaat in 's avonds na 9 uur, tot 7 uur in de ochtend, en in het weekend.
N
Hoe kan dan het verschil tussen T1 en T2 zo weinig zijn?
Zit ook bij Essent maar bij mij gaat de nachtstroom pas om 11 uur 's-avonds in.
Als het bij jou om 21 uur ingaat dan is over de gehele week bekeken het aantal nachtstroomuren een stuk meer dan dagstroom uren, namelijk nachtstroom 98 uur en dagstroom "slechts" 70 uur.

Het verbruik van een koelkast en andere continu-verbruikers hakt er behoorlijk in, zeker als er meer nachtstroomuren zijn.
Bij mij heb ik ook vaak iets meer nachtstroomverbruik. Uiteindelijk maakt het tegenwoordig weinig meer uit; de totale Kwh-prijs van dagstroom is gemiddeld 21 cent en nachtstroom zit daar slechts met 1 of 2 cent onder...

• Dacuuu
ajan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:59:
[...]

Zit ook bij Essent maar bij mij gaat de nachtstroom pas om 11 uur 's-avonds in.
Als het bij jou om 21 uur ingaat dan is over de gehele week bekeken het aantal nachtstroomuren een stuk meer dan dagstroom uren, namelijk nachtstroom 98 uur en dagstroom "slechts" 70 uur.

Het verbruik van een koelkast en andere continu-verbruikers hakt er behoorlijk in, zeker als er meer nachtstroomuren zijn.
Bij mij heb ik ook vaak iets meer nachtstroomverbruik. Uiteindelijk maakt het tegenwoordig weinig meer uit; de totale Kwh-prijs van dagstroom is gemiddeld 21 cent en nachtstroom zit daar slechts met 1 of 2 cent onder...
Dacht dat ze 9 uur vertelde tegen me. Maar mijn kronkel zit gewoon in dat ik overdag altijd thuis ben, en stroom vebruik maar van 10 uur/half 11 'savonds slaap ik tot 8. Dus die uren verbruik ik vrijwel niets.

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Als ik de meterstanden in het filmpje goed heb afgelezen, is er in een half jaar 970 kWh verbruikt (414+556). Dat vind ik netjes voor een huishouden waarin de hele week iemand thuis is.

Doe je de was vooral 's avonds en/of in het weekeinde? Met een half jaar lang 3x per week wassen kom je ook al aan een kleine 100 kWh vermoed ik.

Meters op de waterleidingen en geen ketel in huis wijst in de richting van stadsverwarming trouwens.

• Dacuuu
Cruise Control schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:14:
Als ik de meterstanden in het filmpje goed heb afgelezen, is er in een half jaar 970 kWh verbruikt (414+556). Dat vind ik netjes voor een huishouden waarin de hele week iemand thuis is.

Doe je de was vooral 's avonds en/of in het weekeinde? Met een half jaar lang 3x per week wassen kom je ook al aan een kleine 100 kWh vermoed ik.

Meters op de waterleidingen en geen ketel in huis wijst in de richting van stadsverwarming trouwens.
De was doen we als het uitkomt, dit is meestal 1 was door de week en 2 in het weekend. Morgen bel ik even op om te vragen hoe het precies zit met het water etc.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Als je zoveel uit huis bent zou ik ook zeer sterk overwegen de kachel naar 15 graden te zetten. Uit je verhaal heb ik de indruk dat hij nu op 18 staat maar het kan ook zijn dat je buren jouw huis op 18 houden.

Kijk zelf maar even wat bij jou van toepassing is.

Als jouw verwarming op 18 staat en je zet hem naar 15 dan gaat ook je stroomrekening omlaag omdat je CV pomp minder hoeft te draaien.

Daarover sprekende: Staat er toevallig een CV of vloerverwarmingspomp 24/7 bij jou te draaien?

Heb je misschien ook een vriezer die in de turbo vriesstand staat? Die loopt dan ook 24/7 door te koelen.

[ Voor 9% gewijzigd door VROEM! op 19-12-2012 19:17 ]

ieeeepppppp :P

• Dacuuu
VROEM! schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:16:
Als je zoveel uit huis bent zou ik ook zeer sterk overwegen de kachel naar 15 graden te zetten. Uit je verhaal heb ik de indruk dat hij nu op 18 staat maar het kan ook zijn dat je buren jouw huis op 18 houden.

Kijk zelf maar even wat bij jou van toepassing is.

Als jouw verwarming op 18 staat en je zet hem naar 15 dan gaat ook je stroomrekening omlaag omdat je CV pomp minder hoeft te draaien.

Daarover sprekende: Staat er toevallig een CV of vloerverwarmingspomp 24/7 bij jou te draaien?

Heb je misschien ook een vriezer die in de turbo vriesstand staat? Die loopt dan ook 24/7 door te koelen.
Allereerst, van harte met je verjaardag! ;)

Wij hebben een hele rare termostaat hier hangen. Het is een draaiknop. Zonder tempratuur meter waarop je kan zien hoe warm het is. Het is een koud/warm wisselsysteem.

Ding ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bZ3Bi.jpg

Het is een 55+ appartementen complex. Buurvrouw is in de 70 en de bovenbuurvrouw ook, dus gas er op met de tempratuur verwacht ik :P De slaapkamer en de douche zone hebben we uit gezet, en als ik hier in de huiskamer aan de vloer voel, is hij niet steen koud. Maar er zit ook echt geen warmte in, zelfs niet lauw.

Voor de rest nog wat foto's.

De leidingen en knoppen voor de 4 verschillende verwarming zones:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6vDBu.jpg

De meters naar de vloerverwarmingdleidingen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wq30T.jpg

Afzuig systeem filter ding, met een tempratuur meter die volgens mij nergens voor dient.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/StPZx.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 19-12-2012 19:58 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
De meter in het laatste plaatje is waarschijnlijk een normale thermostaat die ook instellingen van je CV kan aanpassen..

Dat gekke ding (waarschijnlijk) in de woonkamer, zal een aan uit schakelaar zijn... hoe hoger je de stand zal zetten hoe meer KWh hij zal trekken om het huis te verwarmen.. Beetje het zelfde systeem als in veel kantoor gebouwen..

ik denk dus als je de draad volgd van dat ding deze uitkomt bij je thermostaat..
Als dat het geval is dan zou ik je theromstaat in de woonkamer hangen ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Dacuuu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:43:
[...]

Allereerst, van harte met je verjaardag! ;)
Dank :) Ik voel me een stuk ouder geworden en wacht met spanning op de dag dat ik me wijzer voel worden :P
Wij hebben een hele rare termostaat hier hangen. Het is een draaiknop. Zonder tempratuur meter waarop je kan zien hoe warm het is. Het is een koud/warm wisselsysteem.

Ding ziet er zo uit
[afbeelding]
Dat lijkt een niet-modulerende thermostaat.
Het is een 55+ appartementen complex. Buurvrouw is in de 70 en de bovenbuurvrouw ook, dus gas er op met de tempratuur verwacht ik :P De slaapkamer en de douche zone hebben we uit gezet, en als ik hier in de huiskamer aan de vloer voel, is hij niet steen koud. Maar er zit ook echt geen warmte in, zelfs niet lauw.
In zo'n complex zou ik eens rustig gewoon de kachel uit zetten en zien waar je temperatuur eindigt :+

ieeeepppppp :P

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 00:11
Mijn vriendin heeft vroeger antikraak gewoon in een deel van een bejaardencentrum. Het andere deel werd nog bewoond en er stond buiten een grote machine voor de warmte. Die werd echter aangestuurd door een vleugel in het bejaardencentrum. Ik heb daar midden in de winter gewoon met een tshirt aangezeten met de ramen open, zo hard stookten die "oudjes". Tot de diesel op was, dan was het ijskoud, maar dat kwam natuurlijk omdat er dan niet gestookt werd.

Ik zou ook mijn kachel uit doen en de buren lekker laten stoken.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
heb je nou wel een ketel of maak je gebruik van een algemeen warmte systeem?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1