Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Begin volgend jaar (januari, februari) wil ik mijn pc gaan upgraden.

Zoals in het onderwerp ben ik een gamer. De huidige games omvatten FFXIV, GW2, D3, Risen 2, Skyrim etc.
Daarnaast bewerk ik zelf foto's middels Lightroom 4.1 en mijn vrouw zal op dan ook FullHD films gaan bewerken met Pinnacle Studio.

Het systeem zou rond de 600 euro gaan kosten, maar wellicht ietsjes meer mochten er onderdelen bij komen, alhoewel het meeste waarschijnlijk later toegevoegd zal worden.

Onderdelen die ik heb en mee zullen gaan zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series€ 0,-€ 0,-
1Corsair Force F120 (34nm) 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

DVD en brander IDE (later wellicht upgrade naar BD speler en brander of alleen brander)
250GB schijf om de spellen op te zetten. (heb een server met 3TB, dus opslag ruimte nauwelijks extra nodig)

Wat ik zelf heb uitgezocht gebaseerd op meeste snelheid voor de prijs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 265,95€ 265,95
1Asus P9X79€ 215,-€ 215,-
1Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9€ 91,55€ 91,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,50

of AMD tegenhanger:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Boxed€ 180,40€ 180,40
1Asus Crosshair V Formula/ThunderBolt€ 244,-€ 244,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,95

Redenen voor de keuze zijn.
Ben zelf fan van Asus en dit moederbord heeft voor zover ik weet de "beste" chipset.
Wilde voorheen de ROG serie, maar die zijn gewoon duur en degene die ik wilde was er alleen voor AMD. Daar ik voor deze prijs meer snelheid bij Intel zal vinden dan de Octa core van AMD, heb ik die keuze bijgesteld.
De CPU vind ik een redelijke prijs hebben. De versie "luxer" kost meteen het dubbele. Luxer in de trend van hyperthreading.
Het geheugen heb ik gekozen omdat ik Corsair ken, daarnaast de C9. Al dan niet merkbaar. Voor de prijs hoef ik het niet te laten. Daarnaast 16GB lijkt me voorlopig wel ruim voldoende en omdat het kan.

De grafische kaart is voor zover ik weet nu niet de bottleneck (wellicht wel met bovenstaande setup) en wellicht kan ik nog voor een zacht prijsje later een extra Vapor-x HD5770 vinden of kan ik een nieuwere er naast hangen die op dit moment nog redelijk dezelfde snelheid hebben of dat ze een stuk sneller zijn, maar dat is nu nog niet het geval.

Op dit moment draai ik Windows 7 Ultimate 64-bits (via mijn werk kan ik er goedkoop aan komen), maar wellicht dat ik Windows 8 ga draaien.

Is bovenstaande een goede keuze? Of heeft AMD op dit moment meer bang for buck.
Kan ik toch beter voor socket 1155 gaan of voor een CPU met hyperthreading (ook al gebruiken games deze niet en heb je kans dat de verkeerde gebruikt wordt?).

Daarnaast gaat alles in een Coolermaster CM stacker (versie 2 als ik het goed heb), maar eigenlijk wil ik daar mijn server in hebben ivm de ruimte voor de schijven en omdat mijn pc dat echt niet nodig heeft.
Is er een leuke kast voor niet al te veel geld (zwart, met wellicht blauwe verlichting als het er al in zit).
Het liefste een desktop model om mijn monitor op te zetten en omdat deze dan niet meer op de vloer staat.
Maar anders een miditower. Door de behuizingsbomen zie ik het bos echt niet meer.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 20-12-2012 10:13 ]

• Arunia
Ik heb even wat aanpassingen gedaan en een AMD tegenhanger geplaatst.
Maar voor de prijs kan ik beter voor de Intel versie gaan.
Geheugen past prima bij dit bord iig. Sneller is volgens mij niet nodig. Grote kans dat ik niet ga overclocken.

Behuizing zal geen desktop model worden, maar eerder een miditower. Wilde hem op mijn bureau kwijt, maar dat gaat niet lukken als ik er een grote grafische kaart in wil plaatsen en wellicht een tweede.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 12:58

player-x

Disruptive by design

Waarom in hemelsnaam een X79 bord?

X79 is alleen een bord die je moet kiezen als je aan een van de volgende voorwaarden voldoet.
  • Meer dan 2 videokaarten wil gebruiken.
  • Meer dan 32GB geheugen nodig hebt.
  • Meer geheugen bandbreed nodig hebt als een S1155
  • 6 core CPU nodig hebt.
Als je niet minimaal op een van die vier een echte ja kan geven is S2011 over kill voor je, en zonde van je geld.

Gewoon een van de goedkoper Z77 moederbord met een i5 3350P en als je wild overklokken een i5 3570K is je beste keuze, zeker met die videokaart is S2011 gewoon zwaar overkill.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Arunia
Ik snap je.
Meer dan 2 videokaarten zal er niet in zitten. Uberhaupt 2 videokaarten is nog maar de vraag.
Meer dan 32GB, Who knows, maar ook dat lijkt me sterk.
Geen idee wat de geheugenbandbreedte is voor de 1155 of 2011.
6-core zijn vrij prijzig.

Enigste reden voor mij om 1155 te kiezen is vanwege de K CPU's en dus hyperthreading.
Qua geld scheelt het 100 euro.
Voor video's lijkt me hyperthreading dan wel weer interessanter.

Wat ik nu in elkaar heb gezet is de volgende op een 1155 socket.
Ik wil iig een i7 hebben vanwege de foto's en video's bewerken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 295,20€ 295,20
1Asus Sabertooth Z77€ 196,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,75

De HD5770 Vapor-x zal ergens volgend jaar wellicht vervangen gaan worden. De vraag is alleen, zou deze nog redelijk wat op hoge settings kunnen draaien of is het echt nodig om deze met de huidige spellen al te gaan vervangen?

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 20-12-2012 12:37 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

Neem de pricewatch: Asus P8Z77-V Pro dat is de betere overklokker, en imho zelfs een beter bord, Sabertooth is meer een marketing gimmick.

Geheugen bandbreedte is iets dat we al jaren niet meer te kort komen, beter 2x 8GB gebruiken en gewoon DDR3 1600, lagere CL waarde is wel iets waar je soms wat aan hebt.

pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 is mijn eerste keuze voor geheugen, kan je later altijd nog uitbreiden naar 32GB, als je ziet dat je al je geheugen gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door player-x op 20-12-2012 12:55 ]

• Arunia
Het is me nog nooit gelukt om stabiel over te clocken (geen idee wat ik verkeerd doe, maar dat maakt niet zo heel veel uit).
Is er naast overclocken nog een reden om voor de P8z77v-pro te gaan ipv Sabertooth Z77?
Weet het, ben een meut. :P

C9 was ook wel het minste waar ik voor zou willen gaan. Voor de Sabertooth staat op de site van Corsair alleen heel duur geheugen overigens, dus dat zal hem dan niet gaan worden.

Over die Asus die jij aan droeg, er staan videopoorten op, zijn die voor chips met video erin zoals de AMD's wel hebben? Of stuurt hij de video van de grafische kaart door (de laatste jaren weinig met pc en onderdelen bezig gehouden.

Super bedankt voor je hulp.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:23
Voor 100 euro heb je ook al een goed bord (MSI Z77A-G45) om mee over te klokken. Zoals je aan onderstaande reviews kan zien is er maar een verschil van ~100 MHz in maximale freq. bij de verschillende borden. Gaat er uberhaupt overgeklokt worden? Zoja, dan raadt ik aan om er een goede CPU koeler bij te nemen. Zo nee, dan ligt het meer voor de hand om een B75 moederbord i.c.m. i5 3350P te nemen. Zoals het in de openingspost beschreven is, wordt er niet professioneel gewerkt op de PC en is het in mijn ogen dan ook zonde om 100 euro meer uit te geven aan een i7, aangezien de snelheidswinst minimaal is t.o.v. de i5.

http://www.tomshardware.c...ge-benchmark,3254-34.html & http://www.tomshardware.c...65-z77h2-a2x,3187-21.html

I.p.v. gelijk een van de duurdere Asus borden te nemen raadt ik je dus aan om eerst te kijken wat voor opties er echt nodig zijn in het systeem en om dan naar een geschikt bord te zoeken die deze opties heeft.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

• Arunia
Een i5 wordt het iig niet. De i7 staat vast. Het is ook dat de S2011 in die prijs range geen hyperthreading CPU's heeft, anders was het die socket geworden.

Overclocken wil ik de optie wel voor open houden, maar voorlopig zal ik dat niet gaan doen. Maar om net dat beetje er uit te halen, maar vaak is het dan toch al dat je aardig moet overclocken om dat voor elkaar te krijgen.

Opties die zeker nodig zijn, zijn een ps/2 aansluiting (voor mechanisch toetsenbord), 1 PCI slot voor de X-fi. Crossfire hoeft op zich ook niet eens, maar misschien dat ik een tweede HD5770 er nog bij kan halen, maar verrwacht zelf dat de HD5770 naar mijn vrouw gaat tzt en ik een nieuwe kaart ga kopen voor rond de 250 euro.

Het valt me nu pas op dat de i7's allemaal geintegreerde graphics hebben.

Verwijderd

Alle i7's hebben gewoon Hypertreading hoor.

Maar wat wil je van ons horen ? Blijkbaar heb je de keuze voor de i7 al gemaakt(Intel marketing wint weer)

Je kan beter een i5 nemen en een goede videokaart. De 5770 is erg verouderd en een 2e erbij zetten heb je echt weinig aan. Een nieuwe Singel card is veel sneller en veel zuiniger.

• Arunia
Als ik de i5 en de i7 vergelijk zit er wel degelijk verschil in. Of dit in de praktijk een groot verschil is, dat weet ik uiteraard niet. Vanuit mijn AMD 6000+ is het hoe dan ook een groot verschil.
De i7 wil ik graag omdat dit net wat meer performance geeft binnen video en foto bewerking. Uiteraard geloof ik best dat het verschil niet super groot is.

De HD5770 Vapor-x zal zeker vervangen gaan worden. Dit zal ik echter niet direct doen. De rest van de setup zal zeker nog wel een lange tijd mee gaan zodat een upgrade naar een nieuwe grafische kaart ook prima mee kan.

Ik heb me wat verder ingelezen omtrend de Z77 en X79. en uiteraard de daarbij behorende 3770k en de 3820.
Blijkbaar is de i7 3770k krachtiger dan de 3820 en je mist op het X79 platform een aantal functies.
Zoals player-x al zei, je kunt met het Z77 platform beter overclocken.

De grafische kaart, de HD5770 Vapor-x kan prima mee met de HD7770 bijvoorbeeld.
Uiteindelijk zou ik wellicht een 2GB kaart kopen en dan op een 7870 OC 2GB versie uit komen.
De rest van de kaarten lopen redelijk op de zelfde snelheid als mijn huidige 5770.
Daarbij, als ik reviews lees, vergelijken ze deze met de 5770 en loopt die niet heel ver achter.
Qua energieverbruik, ja. Maar voor de rest valt het nog best mee.

Hierbij vergelijk ik dan niet met nVidia, maar met alle mogelijkheden daar heb ik echt geen idee meer wat de keuze zou kunnen zijn.

Met wat bijvoorbeeld player-x aangaf en wat jullie me voor de rest hebben doen nadenken over hoe weinig ik eigenlijk tegenwoordig weet en mijn eigenwijsheid kom ik uit op het onderstaande:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 295,20€ 295,20
1Asus P8Z77-V Pro€ 175,45€ 175,45
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,60

Wellicht kan ik mijn HD5770 nog verkopen en het restand van mijn budget gebruiken om de 7870 2GB OC aan te schaffen. Of, er moet een goede nVidia tegenhanger zijn, maar mijn laatste kaart was een Geforce 2 MX :+

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 20-12-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:03
En wat dacht je van een pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed
Bijna even snel maar dan zonder interne gpu. Die heb je toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hey, dat is wel een nette. Zal die ook eens goed onder de loep nemen. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:41
Als je niet gaat overklokken maar wel hyperthreading nodig hebt is de xeon inderdaad de beste bang for buck cpu.
Daarbij kun je overigens ook nog wel een 100 euro goedkoper B75/H77 moederbord nemen.
Een duur mobo helpt je niks in prestaties, alleen als je de features nodig hebt moet je hier extra in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Arunia schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:03:
Als ik de i5 en de i7 vergelijk zit er wel degelijk verschil in. Of dit in de praktijk een groot verschil is, dat weet ik uiteraard niet. Vanuit mijn AMD 6000+ is het hoe dan ook een groot verschil.
De i7 wil ik graag omdat dit net wat meer performance geeft binnen video en foto bewerking. Uiteraard geloof ik best dat het verschil niet super groot is.
Video kan ik niks over zeggen.

Foto bewerking wel. Waar verwacht je winst te behalen met fotobewerking? Als je veel met Lr werkt gaat de i7 tov i5 echt amper tot niks uitmaken durf ik wel te zeggen. Het enige wat veel CPU kracht vraagt is het exporteren en zelfs daar zal het niet wereldschokkend zijn. De overstap van een AMD Phenom II 955 @3,6ghz naar een i5 3570K viel voor Lr gebruik ook eigenlijk gewoon tegen. Het scheelt iets in de export als ik echt heel veel moet omzetten ( lees: meer dan 200 raw's ofzo), maar dat doen ik slechts enkele keren per jaar.

Snelheid van je HD's daar kun je wel wat mee in Lr :)

Heb zelf ook een i7 3770K overwogen, maar ik hou dan liever nu wat in de zak en doe iets minder lang met de hardware.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:03
Voor photoshop heeft een i7/xeon inderdaad geen enkel nut tov een i5, maar voor videobewerking heeft wel baat bij een cpu met hyperthreading. Voor die paar tientjes die een xeon e3-1230v2 duurder is dan een i5-3570 zou ik het dus niet laten.

[ Voor 6% gewijzigd door wappiewappie op 25-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Voor zowel video encoding als BF3 hebben voordeel van HT, als een van die twee belangrijk voor je is neem dan de i7, en ga anders gewoon voor de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik het volgende vertellen namelijk de I7 3820 heeft wel degelijk hyperthreading en is zelfs een prima overclocker. Zelf gebruik ik de i7 3820 in combinatie met een Asus Sabertooth X79 moederboard waarbij ik al via een standaard OC tegen de 4 Ghz haal zonder problemen.

Het is ook zeker niet waar dat de Sabertooth serie een gimmick zou zijn en het echt niet alleen de andere kleurstelling is. Sowieso zijn alle essentiele onderdelen die warm worden geforceerd gekoeld waardoor het board op lagere temperaturen kan werken.

Ander punt is dat er veel fanheaders op zitten waardoor je in principe alle casefans via het moederboard kan sturen. Voor mij was dat o.a. al een rede voor een Sabertooth board te gaan maar ook de onderdelen zijn van hogere kwaliteit.

Standaard leverd Asus 5 jaar garantie op de Sabertooth boarden juist vanwege dat het een heel stabiel opgebouwd board is. Uit eigen ervaring kan ik dat alleen maar onderstrepen en heb ik tot nu toe echt geen spijt ervan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ik herhaal me zelf nog maar eens. ;)
player-x schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:57:
Waarom in hemelsnaam een X79 bord?

X79 is alleen een bord die je moet kiezen als je aan een van de volgende voorwaarden voldoet.
  • Meer dan 2 videokaarten wil gebruiken.
  • Meer dan 32GB geheugen nodig hebt.
  • Meer geheugen bandbreed nodig hebt als een S1155
  • 6 core CPU nodig hebt.
Als je niet minimaal op een van die vier een echte ja kan geven is S2011 ''over kill'' voor je, en zonde van je geld.
Kan je op een van die voorwaarden ja zeggen? (denk waarschijnlijk van niet)

Zo nee, dan heb je gewoon een duur bord gekocht omdat je dacht een X79 beter was dan Z77, maar waar in de praktijk de Z77 het betere bord voor je was geweest.
waarbij ik al via een standaard OC tegen de 4 Ghz haal zonder problemen.
Een 3570K of 3770K haalt gemakkelijk 4.5GHz, wat is je punt?

Heb zelf een R4E met i7 3930K@5.1GHz, 64GB geheugen en 4x 5870 2GB Matrix kaarten, die ik wil vervangen voor eerst 2 of 3x 8970s en uiteindelijk 4 stuks allemaal water gekoeld.

Dus ja ik heb bewust een X79 genomen voor gegronde redenen, maar denk dat jij het voor de verkeerde hebt gedaan
Sowieso zijn alle essentiele onderdelen die warm worden geforceerd gekoeld waardoor het board op lagere temperaturen kan werken.
En dat is belangrijk in de praktijk omdat?, dat een V-Pro te warm word?
Ander punt is dat er veel fanheaders op zitten waardoor je in principe alle casefans via het moederboard kan sturen.
En die zitten niet op de V-Pro bv?
maar ook de onderdelen zijn van hogere kwaliteit.
Van de V-Pro zijn ze net zo goed hoor, en er is een ding waar ik bij ASUS niet bang ben voor, is dat het bord stuk gaat heb ongeveer 2~300 PC gebouwd voornamelijk met ASUS borden, en behalve de series met lekende caps, waar elke mobo bouwer last van had, en ASUS na de garantie periode nog steeds garantie gaf, heb ik geen borden gehad die vroegtijdig dood zijn gegaan.
Standaard leverd Asus 5 jaar garantie op de Sabertooth boarden juist vanwege dat het een heel stabiel opgebouwd board is. Uit eigen ervaring kan ik dat alleen maar onderstrepen en heb ik tot nu toe echt geen spijt ervan gehad.
Zeg niet dat het slechte borden zijn, verre van dat, alleen is het mij de meer prijs niet waard.

Vat mijn opmerkingen niet als een persoonlijke aanval op, daar ik vroeger het zelfde heb gedaan als jij, te dure onderdelen gekocht waar ik geen of nouwelijks baad bij had, alleen ben over de jaren meer gaan opletten wat ik koop, en zorg dat ik, als ik meer geld uitgeef, dat ik langer met mijn aankoop kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

Wat dacht je hiervan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 92,90€ 92,90
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 266,50€ 266,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,85€ 65,85
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,60€ 26,60
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,30

Denk de videokaart even weg, dit is degene die ik zou kiezen voor je upgrade.
De i7 zal in jouw geval niet de betere keuze zijn. Je bent geen fanatieke videobwerker en je werkt ook niet met andere hypertreading applicaties. Met de i5 zul je geen last hebben. Ook is deze i5 makkelijk te overklokken zoals al eerder gezegt. Het is knap om deze niet stabiel te krijgen.

Dit systeem van het lijstje is voor jouw prima, en voldoet aan alle eisen en houdt de prijs ook nog binnen de perken.

Je kan de kast nog even aanpassen naar eigen voorkeur. De Antec one is een goedkope behuizing die toch goed presteerd daarom stond die eventjes in het lijstje.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Allen hartelijk dank voor de voors en tegens van de verschillende keuzen.

Ikzelf blijf er toch bij (ook al is het minimaal, maar het valt binnen mijn budget) dat ik voor de i7 3770k ga. Deze is wel degelijk sneller, al is het niet veel uiteraard. De reviews en vergelijkingen geven dit wel degelijk aan.
Moederbord ben ik nog niet helemaal over uit. Het zal wellicht de P8Z77-V pro gaan worden.
Daarbij het CorSair geheugen van 16GB wat ik hier boven al aanhaalde.
De behuizing als ik die vervang wellicht de hier boven mij aangehaalde Antec One. Alhoewel ik er toch wel blij van zou worden als de kast plat op mijn bureau zou kunnen als Desktop, maar denk dat ik daar weinig keuze in ga hebben.

De grafische kaart wordt later dit jaar waar nodig vervangen voor een sneller exemplaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 03-01-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

De Antec one is gewoon een budget behuizing. Met zulke dure hardware kan je net zo goed ook een kwalitatief betere kast nemen.
Heb je al eens gekeken naar de Xeon 1230v2. Deze is vergelijkbaar met de i7. Behalve dat je deze niet kunt overklokken en dat er geen IGP in zit. Zit rond het prijs nivea (iets meer) dan de 3570k.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok. Op zich heb ik een behuizing, maar waarschijnlijk wil ik die voor mijn server gaan gebruiken.
Ga me uiteindelijk wel verdiepen in de behuizingen.

De optie om over te kunnen klokken, vind ik altijd nog interessant om toch te kunnen hebben.
Daarbij lees ik heel veel dat er niet al te veel consumenten borden zijn voor de Xeon's (meldingen van oktober 2012). Zelf niet verder onderzocht, maar kan wel interessant zijn voor de keuze.

In benchmarks (I know hoeveel merk je daar van in real life) is de i7 toch sneller dan de 1230v2 alhoewel dat ook niet zo heel veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zou besparen op je RAM door 8GB te nemen. EN CPU door i5 3570k nemen dan. Dat is ruim voldoende voor jouw eissen hoor. Je hebt eig. De hypertreading niet echt nodig. Dat overige geld zou ik dan in de GPU stoppen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Aangezien ik toch ontzettend eigenwijs ben, heb ik het volgende aangeschaft. Moet nog binnen komen, maar ben benieuwd. Er komen nog toevoegingen en aanpassingen tzt. De GPU wordt vervangen uiteindelijk door een snellere. Mijn huidige voeding door nieuwe en stillere en nog ipv de 250GB HDD een nieuwe voor iets meer ruimte. Maar voorlopig is het voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 291,01€ 291,01
1Asus P8Z77-V Pro€ 177,49€ 177,49
1Cooler Master Silencio 550€ 64,70€ 64,70
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 83,-€ 83,-
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 5,-€ 5,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 621,20

Om te laten weten wat er binnen komt.
Wellicht dat de CPU Fan nog vervangen gaat worden door een betere, maar eerst eens kijken hoe deze het doet.

Dank jullie allemaal voor het mee denken, excuses voor mijn eigenwijsheid. Betekend overigens niet dat ik niets aan de ideëen heb gehad.

Wilde voor een Sabertooth gaan (gewoon omdat die gaaf is), maar die heeft geen PCI aansluitingen voor mijn X-fi Xtremegamer Fatal1ty pro.
Pagina: 1