Beste medetweakers,
Ik ben eraan toe om mijn huiskamer elektronica te gaan vervangen. TV begint kuren te vertonen en het geluid van de TV is nooit echt geweldig geweest.
Onlangs heb ik de gitaar weer beetgepakt en ben ik veel muziek aan het luisteren en meespelen (luisteren en dan zelf zoekend na spelen). Alles qua audio komt op dit moment uit de PC ( logitech Z3 2.1 setje
), Nu ik 2 versterkers en 3-4 gitaren heb staan komt dat pc setje een beetje iel over. Ook wil ik graag bij tv en films wel wat beter geluid hebben. Het oog wil ook wat dus dat telt ook mee.
Ik wil dus gaan investeren in een goede HiFi set (stereo) met streaming voor max. 2500 Eu. (minder is natuurlijk ook prima
) Ik ben dus eerst wat forums door gaan spitten en kom tot niet echt tot een conclusie. De prijzen en daarmee ook waarschijnlijk de kwaliteit lopen nogal uiteen.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is:
- Sonos
- Cambridge Audio, Magic music stream 6 / NP30
- Rotel RT-12
- Nad C446
- Marantz NA7004
- Denon, verschillende modellen
- Dune HD
- Pioneer N-50
Hiernaast heb je een versterker nodig, de voorkeur heeft een van hetzelfde merk. Ook hebben sommige modellen een DAC ernaast nodig. Gezien ik de boel een beetje netjes wil houden en het ook moet smoelen het liefst zo weinig mogelijk componenten.
Boxen heb ik ook nodig en de enige eisen die ik daaraan stel zijn:
- Boekenplank model (zonder
- afwerking in Hoogglans wit heeft voorkeur.
Hiervan is best wel wat te verkrijgen dus ik denk dat dat geen probleem is.
Nu is mijn planning om in de kerstvakantie (2 weken woehoe!
) een aantal zaken in Amsterdam te bezoeken en hopelijk wat te luisteren.
Hebben jullie misschien tips, aanbevelingen enz.? Voorkeuren voor winkels? Graag.
Alvast bedankt!
Ik ben eraan toe om mijn huiskamer elektronica te gaan vervangen. TV begint kuren te vertonen en het geluid van de TV is nooit echt geweldig geweest.
Onlangs heb ik de gitaar weer beetgepakt en ben ik veel muziek aan het luisteren en meespelen (luisteren en dan zelf zoekend na spelen). Alles qua audio komt op dit moment uit de PC ( logitech Z3 2.1 setje
Ik wil dus gaan investeren in een goede HiFi set (stereo) met streaming voor max. 2500 Eu. (minder is natuurlijk ook prima
Wat ik tot nu toe gevonden heb is:
- Sonos
- Cambridge Audio, Magic music stream 6 / NP30
- Rotel RT-12
- Nad C446
- Marantz NA7004
- Denon, verschillende modellen
- Dune HD
- Pioneer N-50
Hiernaast heb je een versterker nodig, de voorkeur heeft een van hetzelfde merk. Ook hebben sommige modellen een DAC ernaast nodig. Gezien ik de boel een beetje netjes wil houden en het ook moet smoelen het liefst zo weinig mogelijk componenten.
Boxen heb ik ook nodig en de enige eisen die ik daaraan stel zijn:
- Boekenplank model (zonder
- afwerking in Hoogglans wit heeft voorkeur.
Hiervan is best wel wat te verkrijgen dus ik denk dat dat geen probleem is.
Nu is mijn planning om in de kerstvakantie (2 weken woehoe!
Hebben jullie misschien tips, aanbevelingen enz.? Voorkeuren voor winkels? Graag.
Alvast bedankt!