Wat moet die allemaal draaien dan? Drie GTX 680's en een Core i7 Ivy Bridge met dikke overklok? (al is een 850W voeding daar nogal overkill voor natuurlijk....)
- 20+4 of 24pins
- 2x 6+2 pins
- 1x 8pins cpu of 2x 4+4pins
- Rits molex en sata power connectors natuurlijk
Dit snap ik niet, waarom maar twee 6+2 pins stekkers, dan kom je maar tot één high-end videokaart. Een GTX 680 en i7 met overklok kan prima draaien op een goede 400W voeding.
Moi_in_actie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:09:
Het eerste is eigenlijk een non-issue en het 2e punt heb ik opgelost door de kabels zelf te sleeven (met redelijk succes).
Over betrouwbaarheid kan ik nog weinig zeggen aangezien hij nog minder dan een half jaar in gebruik is, maar NZXT staat op dat gebied hoog aangeschreven.
Voeding is gemaakt door Super Flower en is één uit hun Golden Green serie erg goede voedingen dus.
Voor een Sirtec/High Power (de maker van de voeding) zijn ze misschien goed, maar het waren verre van de beste wat je kon krijgen. Toen hadden we namelijk ook CWT DSG designs (Corsair HX 80PLUS Silver voedingen bijv.) en Seasonic M12D designs (XFX Black Edition 750W bijv.) welke toch wel een stuk beter waren qua prestaties en kwaliteit en daarnaast ook nog eens goedkoper.
Duurder betekend niet beter....
1200W is alleen voor een Sandy / Ivy Bridge systeem met 2x GTX680 nog teveel. Je zult al naar 2x GTX690 moeten gaan met 2011 hexacore + OC en een vaste schijf of 10 wil je de 1000W kunnen aantikken.
1000W ga je daar niet mee halen.
Waarom, ze zijn duurder en minder efficient met jouw PC. Dus in aanschaf betaal je meer en ook qua verbruik dubbel verlies dus. Daarnaast worden videokaarten en CPU's steeds zuiniger voor steeds meer prestaties, dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
djunicron schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:06:
[...]
FX8350 op OC bij zeer hoge voltages, 1.425-1.45V pakt inderdaad wel erg veel stroom, in de orde van de 180W-200W, maar een HD7950 / 7970W eigenlijk weer niet.
Ik ben het er mee eens dat je dit systeem, ook met 8HDD's en 2SSD's en 8 fans (met led en weet ik veel wat) op een 650W voeding zou moeten kunnen draaien.
Zijn systeem kan ook prima op een goede 500W voeding draaien, zelfs met dikke CPU overklok.
Uit efficiency oogpunt zou ik persoonlijk wél voor de 750W Nexus Hale90 gaan
Jij bent één van de weinigen die graag meer energie verbruikt dan minder?
, ware het niet dat die eigenlijk maar 689-700W levert. (bekijk het output lijstje maar eens)
Label op de zijkant van de voeding van zijn Nexus? Daar staat gewoon 850W wat de voeding ook kan leveren.
Nexus schrijft er dus de muur-wattages op, niet de geleverde wattages.
Dat heeft nog nooit één fabrikant gedaan en het lijkt mij ook niet dat er ooit één mee gaat beginnen.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker genoeg, maar je zou de voeding dan wel permanent 80% belasten als de CPU & GPU stressed. Hij wint het als ik reviews even snel bekijk niet van XFX / Seasonic / Corsair modellen, maar het is nog steeds wel een A-classe voeding.
De Nexus van hem? Beter dan sommige Corsairs, weer minder dan anderen is maar net welke Corsair/XFX/Seasonic je pakt natuurlijk.
De 850W is volgens de aangegeven specificaties echt een bak sterker dan de 750W versie. 70A op één 12V rail, holy F S batman...
Ja is idd jammer van die 70A op één 12V lijn. Klein beetje kortsluiting of een losse connector en je alles gaat in rook op zonder dat de voeding uitschakelt omdat er kortsluiting is.
Ook de efficiency is een stuk netter, maar vooral de ripple tests gaan de 850W een stuk beter af. Als ik TPU moet geloven verslaat de Hale90 850W vergelijkbare Corsair GS en AX series voedingen, welke in mijn boekje toch wel echt goed zijn.
Super Flower Golden Greens zoals de NZXT Hale90 zijn vergelijkbaar qua prestaties en kwaliteit met de eerste en tweede generatie Seasonic X 80PLUS Gold voedingen.
ITT de 750W versie waar je efficiency ~87% zou zijn, blijft die op de 850W boven de 91% zitten, dus ja, ik zou geen reden zien om niet de 850W te pakken.
Verlies wat je hebt bij lage vermogens en aanschaf prijs?