Advies voor game PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493204

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor 2013 zou ik graag een game pc willen samenstellen, maar ben erg onzeker of dit een goede configuratie is en of het nog goedkoper kan voor dezelfde prestaties.
Deze computer ga ik niet overklokken aangezien ik er weinig kaas van gegeten heb.
Graag zou ik wat hulp willen hebben bij het samenstellen ervan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Vooral gamen denk maar aan World of Warcraft, Guild Wars 2, Battlefield 3, Call of Duty, daarnaast bewerk ik foto's en video's en zal ik hem ook nog gaan gebruiken voor school.(Word, excel etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het liefst tussen de 700-800 euro.
Mocht het er iets over gaan is dit geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb al een muis, toetsenbord en RAM geheugen, beelscherm mag ik overnemen van een kennis(weet het model/merk helaas niet)

- Razer Naga
- Razer BlackWidow
- Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Allemaal nieuwe componenten behalve een RAM geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee niet bepaalt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

-

Ik heb weinig verstand van wat voor soort voeding erop moet komen en hoop dat een van jullie mij daarbij kan helpen.
Een SSD kaart mag erin als jullie mij dit aanraden, zelf heb ik niemand in de omgeving met een SSD kaart om te vergelijken of het wat uit maakt.
Als je een SSD kaart aanraad zou ik graag een 64 GB SSD willen hebben, dit omdat ik er alleen een paar programma's opgooi (o.a OS) en de rest op de harde schijf zet.

Dit is wat de lijst die ik met wat hulp heb samengesteld :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1MSI H77MA-G43€ 63,-€ 63,-
1Sapphire HD 7950 3GB GDDR5€ 254,30€ 254,30
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 59,50€ 59,50
1Aerocool Vs-3€ 32,95€ 32,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 20,-€ 20,-
1XFX Pro 550W€ 54,99€ 54,99
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,69

Alvast bedankt!

~Ricardo

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 493204 op 19-12-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Als je een H77 mobo neemt dan wil dat zeggen dat je niet gaat overclocken. Dan kan je je CPU vervangen door een i5 3450/3470/3550/3570 ... Goedkoper alternatief voor het mobo pricewatch: MSI H77MA-G43

Die HDD is veel te duur per GB opslag, is trouwens een Laptop HDD.
Je zoekt deze denk ik :) --> pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB

SSD is wel leuk om te hebben maar past niet in elk budget. Wil je er een kijk dan naar de Samsung 830 reeks.

De GPU uit je lijstje is erg duur voor een HD7850... daar heb je al een goede HD7870 voor.
pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5

[ Voor 40% gewijzigd door Inrage op 19-12-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!:)

Heb het lijstje wat aangepast.
Een SSD kaart klinkt goed, alleen heeft het echt nut?
Ik heb van sommige forums gelezen dat via een SSD windows ongv. 10 seconden nodig heeft om compleet op te starten, is dit waar? want dan heb ik mijn besluit al gemaakt ;)

~Ricardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Een SSD is niet enkel om snel je OS op te starten. Alles gaat gewoon vloeiender. Zet er ook je meest gespeelde games op. Laadtijden bij WoW gaan bijvoorbeeld gevoelig omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties Inrage :)

Heb er een SSD kaart bijgevoegd voor de aantrekkelijke opstarttijden.
Enigste wat ik nog zou moeten hebben is een voeding, hoe weet ik of het watt voltage voldoende is om stroom te voorzien aan mijn systeem?
En zou er een koeler / koelpasta voor mijn processor een goed idee zijn?

~Ricardo

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 493204 op 19-12-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Goede voeding die ook een toekomstige upgrade naar een high-end gpu zou toelaten: pricewatch: XFX Pro 550W

Je komt nu wel boven je budget uit natuurlijk. Als dat echt een limiet is dan kan je best op je GPU besparen, die kan je later makkelijk upgraden. Een Nvidia GTX660 is misschien een goede tussen oplossing (goede resultaten in GW2) of anders een 1gb HD7850 nemen.

Bij je CPU zit al een boxed koeler waarop reeds koelpasta zit. Als je graag een stille PC wil dan kan je een 3th party koeler kopen (daar zit dan meestal ook al koelpasta bij). Apart koelpasta kopen is enkel nodig voor mensen die exteem willen overclocken en waarbij iedere °C verschil kan uitmaken. Als je een koeler 3th party koeler koopt moet je wel opletten met het geheugen dat je hebt want die koelvinnen kunnen wel eens in de weg komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. _/-\o_

Dit was mijn eerste keer dat ik zelf een computer samengestelt heb als je dat al nog niet was opgevallen :P
Windows 7 home premium heb ik eruitgehaald omdat mijn stage bedrijf deze mij wilt geven als bedankje voor de afgelopen weken.
Vanwege dit heb ik de videokaart wat opgekrikt naar een Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 om het wat te compenseren ^^

Nogmaals hartelijk bedankt!
Pagina: 1