Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Topicstarter
Mijn vader heeft een windows phone aangeschaft. Nu wil hij al zijn contacten gekopierd van zijn antieke nokia naar zijn HTC 8x.

Inmiddels is het mij na uren werk gelukt uit de antieke nokia alle Vcards te halen. Als ik een Vcard open met Notepad++ is de indeling alsvolgt:

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N;CHARSET=UTF-8;ENCODING=8BIT:Dekker;Karel
TEL;PREF;VOICE;ENCODING=8BIT:0031631908712
END:VCARD

Ik heb alle vcards geimporteerd in een gmail account (sync gemaakt met contacten op de windows phone). Ik heb alle vcards geimporteerd in outlook (sync gemaakt met contacten op windows phone). En tevens hetzelfde op een iphone geprobeerd. En ik heb alle vcards geimporteerd in een hotmail account ( sync gemaakt)

Het probleem is dat op beide telefoons nadat ik een sync heb gemaakt slechts en alleen de naam wordt weergegeven van het contact en dus niet het nummer :( . In gmail kan ik wel de naam en nummers zijn overigens, in hotmail ook alleen de naam

Afbeeldingslocatie: http://postimage.org/image/xpe02dpmh/

Zit het probleem in de indeling van de vcard? Wat is de juiste indeling? Kan ik de indeling van meerdere vcards tegelijkertijd wijzigen?

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lastig waar dit topic thuishoort, maar samengevat gaat het fout op een Windows Phone en een IPhone.

Ik verplaats het topic even naar: Windows Phone

Het is in elk geval geen probleem over een Windows client (al draait de phone wel windows mobile)..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

Speedmaster

Make my day...

Even een kromme route, zet alle contacten van de nokia over naar de sim, zet de sim over naar de Windows phone, zet de contacten over naar het adresboek, sync deze met outlook en zet in outlook al je contacten goed, sync vervolgens weer naar de windows phone

[ Voor 8% gewijzigd door Speedmaster op 19-12-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zundapprijder
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 10:09
Staan de telefoon nummers in Gmail ook op de plek voor telefoonnummer en niet per ongeluk bij mail adres(of ergens anders)?
wat je ook kan proberen dan is vanuit gmail exporteren naar outlook CSV. en dat in hotmail importeren.
sync hotmail dan met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Topicstarter
Ik ben er druk mee geweest maar uiteindelijk is het gelukt door de vcards allemaal te mailen naar de wPhone, vervolgens 1 voor 1 geopend en dan opgeslagen. Bijkomend voordeel is dat ze nu gesynced staan met outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb vergelijkbare problemen gehad, omdat nummers bij de categorie " anders" stonden in plaats van werk, mobiel, thuis e.d. Een snelle slag door Google Contacts heeft dit opgelost. Het is een keertje een hoop werk, maar dan heb je er jaren plezier van:)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1