Tri-SLI gaat zowiezo niet werken op een Z77X-D3H
Een 1155 CPU heeft niet genoeg PCIe lanes met volle bandbreedte voor 3-way SLI.
Om voldoende bandbreedte te krijgen is er een extra bridge chip nodig die de lanes opsplit, voor een Z77 vaak een PLX 8747 en bij Z68 de oudere NF200. Alleen de duurste 1155 borden bezitten deze chip,
En een TX750 is krap bemeten voor een GTX660Ti 3-way SLI, misschien gaat het goed maar ik zou het niet aandurven.
Ander mogelijk probleempje waar je tegenaan kan lopen is de CPU koeler, een normaal 1155 bord gebruikt PCI locatie2 voor GPU1. 3-Way/4-Way borden gebruiken PCI locatie1 voor GPU1 en deze is bijna altijd geblokt door een een over-sized aftermarket CPU lucht koeler dus dan zit je vast aan een Water koeler setup of je moet een compromie sluiten met bijvoorbeeld een Thermalright MUX120.
(TS zit dus goed met zijn Corsair H100)
Zelf bezig met een GTX-680 3-Way SLI en dit is alleen omdat ik een ASUS Maximus V Extreme en GTX680 nr2/nr3 voor een spotprijsje kon krijgen.
Maar is het de investering waard? Zwaardere voeding nodig, mijn CPU koeler past niet meer dus zelfs dan een duur experiment en, zoals al aangeven, de performace winst is waarschijnlijk minimaal.
[
Voor 8% gewijzigd door
Zanac-ex op 19-12-2012 12:39
]