SSD niet toegankelijk op Fedora 17

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Onlangs heb ik geprobeerd van de partities helemaal zelf te doen in plaats van het automatisch te laten gebeuren. Ik heb de SSD geformatteerd als ext4 tijdens de installer van Fedora, en ik denk dat deze ingesteld was als gewone data-drive.

Echter het probleem is nu dat deze drive enkel toegankelijk is onder Root, en de folder zit echt ver weg diep in /dev/.../media

Ik wil echter dat deze drive ook toegankelijk is voor andere account die geen beheerder is. Op die account komt er elke keer echter "Can't mount drive" op :/ Is er een manier om deze disk toch toegankelijk te maken?

Het is net alsof de disk als externe USB drive gezien wordt, omdat ze ook onder 'Devices' bij de computer komt te staan met een eject-symbool, terwijl mijn andere hard drives dit niet hebben.

Linkje met schermafdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Imageshack :r

Je laat interne schijven, en dus je SSD, mounten via fstab. Dan hoeft niemand ook maar iets te doen, je kan er gewoon bij zonder geklooi.

Verder moet je letten op de permissies van de mappen op de schijf. Het is een Linux native file system, alle regels gelden daar op zoals dat op de rest van het systeem van toepassing is.

Voor iemand die al 7 jaar hier zit, had ik meer inzet verwacht. Laat voortaan zien wat je met Google al gevonden hebt, wat je zelf hebt geprobeerd en waar je op vast loopt.

Commandline FTW | Tweakt met mate