Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

open glasvezel modem ivm KPN glasvezel port blokkade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zit met het volgende

Mijn buurman heeft kpn glasvezel en heeft daarbij VOIP diensten via een andere aanbieder. Dit heeft als reden dat dit hostingtechnisch een stuk goedkoper is.

Echter kan hij niet bellen via de voip lijn via de andere aanbieder. Na wat informatie ingewonnen te hebben blijkt poort 50/60 opengezet te moeten worden bij kpn. Echte wil kpn dit (natuurlijk) niet doen.

Daarom de vraag (en ik heb inmiddels al uren gezocht) zijn er ook mensen die weten of er vrije glasmodems bestaan. Net zoals vrije adsl en kabel modems waar je zelf de hele config in kunt zetten en waar je dus nergens last van port blokkades enz hebt?

Probleem is dat hij niet kan overstappen hij heeft het abbonement pas 2 maand.

Verwijderd

Als je googled zie je alleen voor ons onbekende merken modems staan. Je kan is met een aantal van die bedrijven contact op nemen als je weet welk protocol er gebruikt word voor de data overdracht. Echter zou je verwachten dat de cliënt het recht houd om zelf de poorten te gebruiken naar vrije wil? Poorten zijn namelijk de openingen waarmee je de wereld betreed maar goed. Misschien is het een mogelijkheid om of de applicatie via de zelfde port te laten lopen of de applicatie vanaf de server op een andere poort aan te bieden. De extra service provider zal namelijk wel vaker deze vraag gaan krijgen in de toekomst mag je aannemen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Je verwart even twee dingen met elkaar. Bij glasvezel heb je een mediaconverter (MCU/NT) van fiber naar ethernet, meestal is dit een Genexis of een Ericsson PacketFront. Deze sluit je aan op je fiber termination unit (FTU). Dit is eigenlijk een "dom ding" het enige wat het doet is het omzetten van glas naar ethernet.

Vervolgens heeft KPN ervoor gekozen om een eigen router, residential gateway (RG) te gebruiken. Waarschijnlijk heb je een KPN Experiabox V8 (Arcadyan VGV7519) als RG deze is dus redelijk dichtgetimmerd. Je kunt ervoor kiezen om een eigen router te gebruiken. Zie ook: [KPN] Glasvezel daar zijn wat mensen die een eigen router gebruiken i.c.m. met KPN glasvezel.

Resumé: Wat je eigenlijk wilt is een andere router, met een ATA en dan kun je dan alsnog je eigen VoIP provider gebruiken. Of een losse ATA, achter je huidige router (portforwarding zou wel moeten werken).

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Resumé: Wat je eigenlijk wilt is een andere router, met een ATA en dan kun je dan alsnog je eigen VoIP provider gebruiken. Of een losse ATA, achter je huidige router (portforwarding zou wel moeten werken).
[/quote]

Dit is niet de oplossing toch? op moment dat ik een losse router achter de esperiabox van kpn hang dan blijven de poort in de esperiabox geblokeerd. Op moment dat het signaal uit de telefoon gaat naar de router, naar de esperiabox staat deze in de esperiabox geblokeerd dus komt deze niet verder. Andersom van buiten naar binnen stopt het alsnog bij de esperiabox. dat ik er een andere router achter heb hangen is leuk maar het stop al bij de esperiabox.

Inderdaad zul je verwachten dat kpn die poorten gewoon openzet. Maar KPN biedt natuurlijk ook zelf VOIP aan. Ik heb inmiddels 3 medewerkers gesproken en die zeggen alledrie dat ze geen poorten open/kunnen willen zetten.

Ik zocht dus naar een nieuw glasmodem en doordat glas van KPN werkt met RJ45 connector en niet met een direct glasverbinding in het modem dacht ik dat moet geen probleem zijn.

Kan iemand mij een link geven naar zon website waar deze glasmodems staan.

Als laatste kunnen we natuurlijk ook de voip partij vragen hun poorten te wijzigen. maar ja als de rest allemaal dichtstaat weet ik niet of dat ook problemen oplevert bij de KPN.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:11:
Als je googled zie je alleen voor ons onbekende merken modems staan.

excuus hier staan inderdaad de modems. en inderdaad vage merken. Weet niet of dat wel zon goede oplossing is.

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij de meeste VOIP aanbieders kun je ook wel een andere poort gebruiken dan 5060. Werkt dat niet?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:21:
Dit is niet de oplossing toch? op moment dat ik een losse router achter de esperiabox van kpn hang dan blijven de poort in de esperiabox geblokeerd. Op moment dat het signaal uit de telefoon gaat naar de router, naar de esperiabox staat deze in de esperiabox geblokeerd dus komt deze niet verder. Andersom van buiten naar binnen stopt het alsnog bij de esperiabox. dat ik er een andere router achter heb hangen is leuk maar het stop al bij de esperiabox.
Zoek eens op experiabox en VLAN. Met behulp van een switch die overweg kan met VLAN's kun je via de switch een eigen router aansluiten op je KPN aansluiting. De experiabox heb je dan (dacht ik) alleen nog nodig voor telefonie en tv van KPN. Internet gaat dan alleen door je eigen router en de VLAN switch, dus geen dichtgetimmerde experiabox in de weg ;)

De opstelling komt er dan ongeveer zo uit te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
UTP poort op de Genexis of wat er ook hangt.
|
|
VLAN switch -> eigen router -> pc's
|
|
Experiabox -> tv/telefoon van KPN

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 19-12-2012 12:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Poorten worden in principe niet geblokkeerd via KPN. Volgens mij is de enige poort die ze dichtgooien voor DNS en SMTP servers.
Overbuurman van mij belt zonder problemen via VOIP.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Kalkran schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:20:
Poorten worden in principe niet geblokkeerd via KPN. Volgens mij is de enige poort die ze dichtgooien voor DNS en SMTP servers.
Overbuurman van mij belt zonder problemen via VOIP.
Poort wordt door KPN niet geblokkeerd, hij moet echter open. Technisch gezien zijn de KPN RG's nogal DOA, je kan er namelijk helemaal geen reedt mee. Een poortje opengooien gaat dus absoluut niet makkelijk.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat het is kpn geeft totaal geen support voor voip> openzetten poorten wat natuurlijk logisch is want kpn heeft zelf voip.

ik moet je eerlijk zegen dat ik niet zo bekwaam ben met

========================================================
Met behulp van een switch die overweg kan met VLAN's kun je via de switch een eigen router aansluiten op je KPN aansluiting. De experiabox heb je dan (dacht ik) alleen nog nodig voor telefonie en tv van KPN. Internet gaat dan alleen door je eigen router en de VLAN switch, dus geen dichtgetimmerde experiabox in de weg.
===============================================

zijn er ook gui routers die dat kunnen? heeft iemand een idee over merk+ type.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Wat een bs, een poort opengooien is niet makkelijk.
Elk modem wat ik in mijn handen heb gehad van de KPN, voor glasvezel (787, 789, ZTE en v8), kan probleemloos poorten doorsturen. Als je een poort niet via de RG kan forwarden, dan wordt-ie waarschijnlijk van buitenaf geblokkeerd en gaat het je met eigen apparatuur ook niet lukken.

Je zegt dat een poort openzetten niet makkelijk kan, maar hoop eigen apparatuur aanschaffen en instellen is wel makkelijk?
Veel succes!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:29:
========================================================
Met behulp van een switch die overweg kan met VLAN's kun je via de switch een eigen router aansluiten op je KPN aansluiting. De experiabox heb je dan (dacht ik) alleen nog nodig voor telefonie en tv van KPN. Internet gaat dan alleen door je eigen router en de VLAN switch, dus geen dichtgetimmerde experiabox in de weg.
===============================================

zijn er ook gui routers die dat kunnen? heeft iemand een idee over merk+ type.
Voor zover ik weet kan de gemiddelde htk-/consumenten-router niet overweg met VLAN op de WAN-poort, hoe het met de dure bedrijvenmodellen zit weet ik niet.
Je zit dus zeer waarschijnlijk vast aan een VLAN switch.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kalkran schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:14:
Wat een bs, een poort opengooien is niet makkelijk.
Elk modem wat ik in mijn handen heb gehad van de KPN, voor glasvezel (787, 789, ZTE en v8), kan probleemloos poorten doorsturen. Als je een poort niet via de RG kan forwarden, dan wordt-ie waarschijnlijk van buitenaf geblokkeerd en gaat het je met eigen apparatuur ook niet lukken.

Je zegt dat een poort openzetten niet makkelijk kan, maar hoop eigen apparatuur aanschaffen en instellen is wel makkelijk?
Veel succes!
Als poort 5060 door de interne ATA in gebruik is, en je die niet kunt uitzetten, gaat een forwarding ook niet werken.

Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden als je voor KPN kiest. Voor veel mensen boeit dat niet, maar iemand die z'n eigen spul wil gebruiken gaat dat wel problemen geven.

En dan blijft naast een andere ISP de optie om zelf de vlans uit elkaar te trekken ook de enige...
Pagina: 1