Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht. De componenten zijn:
Moederbord: Gigabyte GA-H77-DS3H
Videokaart: Club3D AMD Radeon HD 7850 RoyalQueen 1GB
Voeding: XFX Pro 550W
Processor: Intel i5 3570 Boxed
SSD: Crucial M4 128GB
HDD: Seagate barracuda 2TB 7200
Optische drive: LG Dual Layer DVD brander
Nou heb ik het volgende probleem: mijn videokaart geeft geen beeld wanneer ik deze aansluit in de PCIe x16 slot. Via PCIe x4 werkt het wel. Ik heb de kaart ook aan een vriend meegegeven die hem in zijn systeem gehangen heeft (via PCIe x??), en ook daar werkte de kaart. Ik heb de kaart overigens via DVI op mijn monitor aangesloten
Nou denk ik zelf aan twee mogelijke opties:
1) De voeding geeft onvoldoende vermogen om de kaart op PCIe x16 te laten draaien
2) Het moederbord heeft een defecte PCIe x16 slot
Wie heeft er tips of ingevingen voor me? Hoe kom ik er - zonder een tweede videokaart die PCIe aankan - achter of het slot op het moederbord inderdaad defect is? En zit er verschil in voedingkracht tussen het draaien op PCIe x16 en PCIe x4?
ps: ik heb dit topic in PM&G geplaatst omdat ik denk dat het probleem in bij het moederbord ligt.
Moederbord: Gigabyte GA-H77-DS3H
Videokaart: Club3D AMD Radeon HD 7850 RoyalQueen 1GB
Voeding: XFX Pro 550W
Processor: Intel i5 3570 Boxed
SSD: Crucial M4 128GB
HDD: Seagate barracuda 2TB 7200
Optische drive: LG Dual Layer DVD brander
Nou heb ik het volgende probleem: mijn videokaart geeft geen beeld wanneer ik deze aansluit in de PCIe x16 slot. Via PCIe x4 werkt het wel. Ik heb de kaart ook aan een vriend meegegeven die hem in zijn systeem gehangen heeft (via PCIe x??), en ook daar werkte de kaart. Ik heb de kaart overigens via DVI op mijn monitor aangesloten
Nou denk ik zelf aan twee mogelijke opties:
1) De voeding geeft onvoldoende vermogen om de kaart op PCIe x16 te laten draaien
2) Het moederbord heeft een defecte PCIe x16 slot
Wie heeft er tips of ingevingen voor me? Hoe kom ik er - zonder een tweede videokaart die PCIe aankan - achter of het slot op het moederbord inderdaad defect is? En zit er verschil in voedingkracht tussen het draaien op PCIe x16 en PCIe x4?
ps: ik heb dit topic in PM&G geplaatst omdat ik denk dat het probleem in bij het moederbord ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door goldcard op 19-12-2012 23:27 . Reden: Typo's hersteld ]