Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enig idee wat dit voor indeling is?

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/x7ikpe4tp/2012_12_18_20_54_02.jpg
host images

Ik heb een laptop onder mijn hoede (Lenovo T60) met bovenstaand toetsenbord en ik heb geen idee welke indeling dit is en hoe ik erachter kom.

een van jullie enig idee?

[ Voor 29% gewijzigd door its_Muppet op 18-12-2012 21:59 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:11
je plaatje doet het niet

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Dit is gewoon een qwerty toetsenbord ?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
qwerty met M en ? omgedraaid, ik weet niet of daar een benaming voor is

druk en typefouten voorbehouden

• its_Muppet
johanneslol schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:00:
Dit is gewoon een qwerty toetsenbord ?
Dat dacht ik ook, maar kijk eens op de 2e regel aan het eind: KLM naast elkaar...

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Volgens mij is het een Frans tobo met al die è é à en ç dingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20

basdej

OutSystems Consultant

heeft een grappenmaker niet gewoon je toetsjes omgewisseld?

Hoi.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 18:54
NitroX infinity schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:02:
Volgens mij is het een Frans tobo met al die è é à en ç dingen.
In Frankrijk gebruikt men Azerty. Als ik moest gokken zou ik denken dat het iets zwitsers of Scandinavisch is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• its_Muppet
basdej schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:02:
heeft een grappenmaker niet gewoon je toetsjes omgewisseld?
Ik ga er voorlopig niet van uit. De combinatie op de 9 en 0 toets en de toets rechts van de N doen mij denken dat dit een legitieme indeling is.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat op de onderkant :) zo is, bijvoorbeeld, part number 42T3503 (FRU 42T3535) een X60-toetsenbord met UK-indeling.

[ Voor 12% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 18-12-2012 22:17 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:29
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:06:
[...]

In Frankrijk gebruikt men Azerty. Als ik moest gokken zou ik denken dat het iets zwitsers of Scandinavisch is.
Scandinavisch niet, deze heeft aparte toetsen voor de a a met bolletje en a, ae, o met streepjes :). Ik zou ook zeggen UK.

Verwijderd

Is het geen Turks?

• Freeaqingme
  • Laatst online: 26-11 18:54
Mooi zo'n link.

Alleen jammer dat dit layout daar niet bij staat ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• its_Muppet
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:
[...]

Mooi zo'n link.

Ik had hem ook al doorgespit. Op zich typisch trouwens, dat er nergens op het wereld wijde wachten niet gewoon een lijst met indelingen staat. 8)7

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 18:29

SkyStreaker

Move on up!

Heb je gewoon al standaard geprobeerd? Doe eens gek. Amerikaans/Internationaal bijv.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• its_Muppet
Als ik dan het vraagteken intoets, krijg ik een M

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja dan is ie dus omgedraaid.... Sjees had je dit niet gewoon eerst even kunnen testen ofzo? Zo moeilijk is dat echt niet.

[ Voor 213% gewijzigd door Chip. op 18-12-2012 22:24 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:29
Kan je het niet laten analyseren door de IBM-software, volgens mij moet het programma of de orginele pakbon wel terug te toveren zijn bij ibm.
Wouser schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:21:
Ja dan is ie dus omgedraaid.... Sjees had je dit niet gewoon eerst even kunnen testen ofzo? Zo moeilijk is dat echt niet.
Hoeft niet, zoek maar is een Nederlands toetsenbord in de winkel. Volgens mij bestaan ze niet maar Windows installeert wel toetsenbord: Nederlands op veel pc's.

[ Voor 58% gewijzigd door Termi op 18-12-2012 22:23 ]

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 06:24
Volgensmij kun je aan het serinummer zien waar de laptop vandaan komt. Google daar anders eens op.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gokje, canadees.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Termi schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:21:
Kan je het niet laten analyseren door de IBM-software, volgens mij moet het programma of de orginele pakbon wel terug te toveren zijn bij ibm.

[...]

Hoeft niet, zoek maar is een Nederlands toetsenbord in de winkel. Volgens mij bestaan ze niet maar Windows installeert wel toetsenbord: Nederlands op veel pc's.
Heb er wel eens een gezien, je kan het op een gewoon qwerty-toetsenbord ook activeren door control en shift in te drukken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Chip.
  • Niet online
Ubuntu heeft bij installatie altijd zo'n testje waarbij je kan uitvogelen welk toetsenbord layout je hebt. Wellicht dat even proberen. Want het is dus wel qwerty alleen staan de symbolen + altgr symbolen op een rare plaatsen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:
[...]

Mooi zo'n link.

Tot die conclusie kwam ik ook :) Erg raar. Ik vermoed dat de eigenaar gewoon wat toetsen heeft zitten verwisselen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Chip.
  • Niet online
redfoxert schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:27:
[...]

Tot die conclusie kwam ik ook :) Erg raar. Ik vermoed dat de eigenaar gewoon wat toetsen heeft zitten verwisselen.
Denk je? Zie B.V. die "+ = ~ +" knop links van de rechter shift.

Is geloof ik belgies maar dan qwerty i.p.v. azerty

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Belgian_pc_keyboard.svg/500px-Belgian_pc_keyboard.svg.png

[ Voor 25% gewijzigd door Chip. op 18-12-2012 22:33 ]

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 23:46
kan je dit niet testen met de installatie cd van ubuntu. die kan toch via testjes je toetsenbord analiseren?

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Even lopen googlen, maar ik kom er ook niet uit...

Limburgse layout? 8)7

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Simpel, even de ubuntu mini iso draaien, en keyboard layout laten detecteren door keys in te drukken :).

• Twazerty
  • Laatst online: 23:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dit is volgens mij een belgisch toetsenbord met qw en az omgewisseld handmatig zodat het een beetje op qwerty lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Belgian_pc_keyboard.svg/500px-Belgian_pc_keyboard.svg.png

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Yep, net hier alle toetsen even overlopen op mijn BE-layout. Perfect match, behalve de qw en az.

Gewoon iemand die een BE-azerty had, maar er een qwerty wou van maken dus :P

• Chip.
  • Niet online
Twazerty schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:34:
Dit is volgens mij een belgisch toetsenbord met qw en az omgewisseld handmatig zodat het een beetje op qwerty lijkt:

[afbeelding]
Ja dit dus :) net m'n post aangepast, niet gezien dat er al nieuwe waren geplaatst.

Denk trouwens wel dat je dit makkelijk zelf had kunnen vinden.

-edit-

Net even gekeken bij Ubuntu keyboard layout bij Belgie. Er zijn 8 verschillende Belgische toetsenborden. En geen daarvan met Qwerty. Dus die gast heeft gewoon de qw omgedraaid terwijl de rest van z'n toetsen ook probs nog fout zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Chip. op 18-12-2012 22:41 ]

Verwijderd

Het is een KLM indeling _/-\o_

//

Ah lamaar. Was dus al opgevallen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 22:37 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Het is een BE-indeling, dus het had eigenlijk SABENA moet zijn :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Practische insteek 1: negeren wat op toetsen staat, gewoon US-105 instellen en blind typen
Heb ondertussen een volledig blanco toetsenbord, doet wonderen hiervoor ;)
Practische insteek 2: keycaps van de toetsen en naar eigen voorkeur terugzetten.

Oslik blyat! Oslik!

• its_Muppet
Ik begin inderdaad te denken dat iemand zelf met toetsen heeft lopen rommelen, maar toch blijf ik de combinatie van bv. de 9 en de 0 en de toets naast de N, het vraagteken met de 0 (denk ik), erg vreemd vinden.
Dat zijn natuurlijk de tekens voor het nummerieke gedeelte, dat verklaart dat iig. |:( 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door its_Muppet op 19-12-2012 10:19 ]

Pagina: 1