Complete hard drive wordt gezien als herstelpartitie

Pagina: 1
Acties:

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Goedenavond,

In mijn PC heb ik 2 schijven van 1 TB zitten.
Op de C schijf staat windows en op de D schijf heb ik al m'n bestanden staan.
Nu heb ik de D schijf ontkoppelt terwijl de computer aan stond en heb deze later weer aangesloten nadat ik de computer uitgeschakeld had.
Toen ik de computer opnieuw opstartte werd de schijf niet meer herkend door windows verkenner.
De schijf staat echter wel in het venster bij schijfbeheer maar het probleem is dat de gehele schijf opeens als herstelpartitie wordt gezien waardoor ik deze schijf niet kan aanpassen, en dus ook geen schijfnaam kan geven.
Ik wil van deze schijf weer een primaire partitie maken zodat de schijf weer een letter kan worden toegewezen en hierdoor (als het goed is) weer herkend wordt.
Ik heb even lopen zoeken naar een oplossing maar kan zo niks vinden.
Systeemherstel zal wel niks uitmaken, maar zou partition recovery software misschien kunnen helpen??

Misschien zie ik ook wel iets over het hoofd en valt het makkelijk op te lossen, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door AdmiralSnipe op 18-12-2012 21:54 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:07
Zomaar schijven uit een draaiende PC halen is niet altijd een even goed idee...

Klinkt alsof je partitietabel stuk is.

while (! ( succeed = try ()));

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
hans_lenze schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:17:
Zomaar schijven uit een draaiende PC halen is niet altijd een even goed idee...

Klinkt alsof je partitietabel stuk is.
Is achteraf gezien inderdaad niet zo slim geweest...
Ik heb al een tijdje dat m'n PC op random momenten vastloopt of spontaan opnieuw opstart.
Heb memtest gedraaid maar die vond geen fouten in het RAM geheugen dus ik denk dat dit door de voeding of het moederbord komt.
M'n scherm freezed soms ook ineens en dan werkt de hardeschijf ook niet meer dus ik wou even testen of het beter zou lopen met alleen de schijf met het OS erop.
Had er zo snel niet bij nagedacht dat het wel eens fout kon gaan als ik de D schijf eruit zou halen terwijl de computer nog aan staat (zitten van die hot-swap tray's aan de voorkant van de PC).
Als de partitietabel stuk zou zijn, zou dit dan terug te halen zijn via software o.i.d.?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe