Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook2007+2010] Verzend fout 0x800cc0b

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 11:30
Beste Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem bij een kennis van mij.

We hebben 2 laptops met Windows 7 Pro 32bits NL, laptop 1 met Office 2007 incl SP3, laptop 2 Office 2010, Incl SP1 en natuurlijks alles Windows Up to Date ;) Wireless internet verbinding.

De internet provider van de kennis is UPC en ik zelf heb thuis ook internet van UPC.

Ook is deze persoon in het bezit van een Macbook Pro, waar het e-mailen vezenden ontvangen met de standaard Mac mail client prima werkt.

De 2 laptops hebben te kampen met de 0x800cc0b foutmelding bij het verzenden en ontvangen, 9 van de 10 keer verschijnt de melding en je ziet dat Outlook blijft hangen op het ontvangen proces. Na een paar keer proberen komen de e-mails wel binnen maar normaal is anders.

Nu komt het leuke, ik heb de laptop met Office 2007 meegenomen naar huis om te gaan testen, handig dat ik du ook UPC heb en open Outlook en zie dat het verzenden en ontvangen meteen succesvol is voltooid. Paar dagen uitgeprobeert en werkte allemaal prima, kan echt tig keer op verzenden ontvangen klikken en allemaal succesvol.

Weer terug naar de kennis account weer getest en meteen de foutmelding. Eigen mailbox even geconfigureerd op de laptop om testen en kon met mijn eigen account gewoon verzenden en ontvangen zonder foutmelding.

Wie snapt het nog? Kan ik het nog leuke maken die kennis heeft in zijn slaapkamer nog een oude PC met Outlook Express geconfigureerd onder Windows XP. Verzenden ontvangen werkt daar constant. Enige verschil is dan de client en dat deze op een vaste lan verbinding zit. Daarin tegen heb ik de laptop ook op de lan kabel getest bij de kennis en mijn eigen account werkt prima via wireless.

Graag jullie tips en tricks! Heb Office al opnieuw geinstalleerd, nieuw Windows profile, uiteraard account gedelete en opnieuw aangemaakt etc..

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Zijn er nog virus scanners actief? Router al een keer gereset naar 'factory defaults'?

• DutchPlayer
Bedankt voor je reaktieVirusscanner van F-Secure (Internet Security) uitgeschakeld, en getest geen resultaat. Ook contact gehad met de helpdesk van UPC en die hebben het modem op afstand gereset.

Het hele verhaal blijft bizar ivm dat het thuis op mijn UPC verbinding wel gewoon werkt. Zonder dat ik dus enige aanpassing aan iets heb gedaan.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dus even samenvatten: de 2 laptops werken enkel niet op het specifieke netwerk van de kennis. Als je 1 van de verandert (dus een ander systeem of via een ander netwerk) werkt het wel?

Wat voor mailadressen zijn het? imap of pop3? Als ik naar deze pagina kijk zou het een probleem met imap kunnen zijn.

Je hebt de foutcode wel goed overgenomen? er is er ook 1 met een 3e 'c' (0x800CCC0B) die aangeeft dat de server busy is.

Desktop | Server | Laptop

• DutchPlayer
Correct, verder zijn het gewoon pop3 mail accounts van UPC.

Foutcode heb ik goed overgenomen voor zover ik weer, maar zal het nog even checken straks thuis.

Waar ik nu naar neig is UPC te verzoeken het mail account opnieuw te laten aanmaken en zien wat er dan gebeurt. Ik weet dat het account van de kennis eerst andere domein namen had van UPC en dat dit nu dan upcmail.nl is geworden en dat staat niet zo op de papieren.

Ik heb nu zoiets van bij mij thuis werkt het en wat kan ik dan veranderen om het bij de kennis ook te laten werken. Heb nu om te vergelijken een tracert ook gedaan bij de kennis thuis ga ik vanavond ook even thuis doen en dit maar vergelijken.

Of kan er een time out zitten op het binnen halen van mail, dat dit maar zoveel keer op een dag mag vanaf een bepaald IP adres...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar het zijn dus wel verschillende pop3 accounts? Je hebt dus eigenlijk 2 accounts die niet lekker lijken te werken? En je gebruikt de settings die UPC aangeeft?

Het wijzigen van het domein (was voorheen chello?) zou geen probleem mogen zijn, dat gebeurd wel vaker.

Hoevaak kijkt outlook naar nieuwe mails? Ik kan mij er iets bij voorstellen dat als je een aantal keer snel achter elkaar met verschillende accounts over hetzelfde ip naar de smtp server connect, er op een gegeven moment wat problemen ontstaan. Veel providers laten je bijvoorbeeld ook niet via smtp verzenden als je in het buitenland zit, kan best zijn dat ze ook kijken naar het aantal connecties vanaf 1 ip of iets in die geest. Je zou dan alleen verwachtten dat de problemen ook bestaan op de macbook.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je je uitgaande mail via de smtp servers van google laat lopen (even een gmail account aanmaken en de uitgaande mail via die smtp server testen).

Desktop | Server | Laptop

• DutchPlayer
Nee geen verschil in pop account dan dat het een andere user is en dat ben ik, mijn account werkt prima op de laptop van de kennis als ik op lokatie ben. Kan echt 20x op verzenden ontvangen klikken en gaan allemaal goed.

Nu zit ik thuis met de laptop en zijn account werkt zo goed als dat mijn account bij de kennis werkt:-) Kan en weer tig keer verzenden ontvangen klikken en geen problemen. Blijft een apart verhaal.

En ik gebruik idd de instellingen zoals UPC dat aangeeft. Bij mij thuis werkt de laptop dus zonder problemen.
Kan je eigenlijk ook al zeggen dat het niet in het account zou zitten.

Modem, kan ik een ander modem eisen?

[ Voor 21% gewijzigd door DutchPlayer op 20-12-2012 12:46 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DutchPlayer
Nieuw profiel ook al aangemaakt, bij mij thuis werkt het goed bij mijn kennis niet.

Bij UPC hoef je ook niet aan te kloppen als je meld dat je Apple spullen wel goed werken, want dan werkt het toch.

Zeer frustrerend dit soort onlogische problemen, vanuit UPC zou ik het liefst een ander modem willen zien.

Maar eigenlijk kan ik ook als zeggen dat het niet in het modem zit ivm dat mijn eigen account op de laptop van de kennis bij de kennis thuis zelf wel goed werkt.

Meest logische is dan denk ik dat UPC het account van de kennis missschien opnieuw kan aanmaken...

[ Voor 30% gewijzigd door DutchPlayer op 16-01-2013 12:16 . Reden: bijgewerkt ]

Pagina: 1