Advies 17 inc laptop Sony Vaio E 17??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361074

Topicstarter
Heb hier al eerder wat rond gevraagd en gezocht in de voorbereiding op een nieuwe laptop en ben inmiddels wat stappen verder. Hopelijk lukt het met jullie hulp een definitieve en goede keuze te maken.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

* Dagelijks internetgebruik en words (voor studie)
* Veel downloaden en branden. Ik ben van plan er een externe blu ray brander bij te kopen
* Muziek luisteren doe ik ook vaak, dus een goede geluid kwaliteit vind ik ook belangrijk
* Snelheid vind ik belangrijk
* Mijn voorkeur gaat uit naar 17inc hd laptop omdat ik er veel films en series op kijk. Ik ga er weinig mee op stap

Wat mag je laptop gaan kosten?

Rond de 1000 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Al zoekend kwam ik op de Sony Vaio E17. Ziet er uit als een mooi en degelijk toestel die aan mijn wensen voldoet. Mijn vraag is of mensen hier ervaringen mee hebben of evt nog andere modellen weten die ik zou kunnen overwegen??

Veel dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455996

kan je niet beter een desktop doen, of neem je hem ook mee?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Wil je perse een 17 inch omdat je dan meestal een full hd resolutie hebt, of mag een 15 inch met een full hd scherm ook? Geluid via externe speakers is via externe speakers altijd goed, maar qua laptopgeluid is er veel verschil. Je gaat er denk ik geen games op spelen?

Dan zou ik voor de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH gaan of de Asus N56, die met externe subwoofer komt en goed geluid heeft. (Beter dan de lenovo). pricewatch: Asus N76 Series N76VJ-T4005H

De Sony E series zou ik niet nemen, die staan bekend om hun bagger geluidskwaliteit (van de speakers zelf dan). Als je altijd via een externe speaker luistert is ook de pricewatch: Sony SVS1512V1ES nog een optie. Heel licht (1.89kg) en zeer goed scherm.

En als je echt een goedkope 17 inch wilt, de Dell 17 R SE is voor 640 te krijgen (met kortingsbonnen). Dan krijg je een 1080p scherm,i5, 650M ,1TB HDD en 8GB RAM. Ook kun je die makkelijk voorzien van een SSD (SSD in 1e slot, HDD in 2e) voor een goede snelheidsboost :). pricewatch: Samsung 830 series 256GB

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinioz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik vraag mij af of de Asus N76 Series N76VJ-T4005H een slot vrij heeft voor een SSD. Kunnen jullie dit mij vertellen? Drie slots lijkt mij persoonlijk wel wat veel voor zo'n dunne laptop; zou ik er eventueel een HDD uit kunnen halen om er vervolgens een SSD in te zetten?