Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software development planning

Pagina: 1
Acties:

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Hoe plannen jullie de software planning / projecten ?
wij werken nu in een team van 3 met google calendar, maar dat is niet optimaal. qua planning en wat er nog los staat aan projecten / bugfixes..

Er word veel in .net gedaan alleen is er nog een redelijke grote codebase in vb6.

heb zelf als naar TFS lopen kijken maar daar heb je niet echt een mooie agenda bij waar je in kan zie van wanneer welke persoon nog tijd heeft.

of naar http://www.versionone.com deze heeft alleen maar 1 project is de gratis versie
wie heeft goede ervaringen enzo ja met welk pakket (free / opensource) ? of tfs plugins

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Er is veel gratis opensource software te vinden. Zoals RedMine, TheBugGenie etc.. Op google is er veel te vinden hierover zoek maar eens op 'projectmanagement' ;)

Laat even weten als je wat moois vind aangezien ik ook nog opzoek ben naar zo'n pakket :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Op het werk maken we actief gebruik van Jira, officieel een Issue Tracking System, maar wordt door ons ook gebruikt voor resources te alloceren en verloop van bugs, improvements (RFC's) en tasks van dag tot dag te bekijken.

Ik moet zeggen dat we al een aantal pakketten hebben versleten, waaronder een compleet maatwerk-pakket, maar we zijn toch het meest tevreden over Jira, aangezien dat ook nog eens vrij gebruiksvriendelijk en toegankelijk is.

Om even de omvang van ons gebruik aan te geven: er zitten ruim 400 gebruikers actief op te werken vanuit het huidige project. Ik kan Jira dus van harte aanbevelen, ook omdat ze regelmatig nieuwe updates uitbrengen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
eBoR schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:06:
heb zelf als naar TFS lopen kijken maar daar heb je niet echt een mooie agenda bij waar je in kan zie van wanneer welke persoon nog tijd heeft.
AFAIK kun je in TFS prima resources managen en plannen; en dat kan van Scrum tot Kanban (helemaal de shizzle tegenwoordig :P ) en, AFAIK, allerlei andere methoden daartussenin als je templates/plugins gebruikt daarvoor.

[edit]
Deze even kijken; misschien voldoet 't niet aan al je eisen maar alles is beter dan Google calendar gebruiken lijkt me :P En, I'll be damned, ik kan 'm nu even niet vinden maar er was nog een interessante video... ergens hier denk ik.

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 18-12-2012 21:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• xehbit

xehbit

RomeoJ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:15:
Op het werk maken we actief gebruik van Jira, officieel een Issue Tracking System, maar wordt door ons ook gebruikt voor resources te alloceren en verloop van bugs, improvements (RFC's) en tasks van dag tot dag te bekijken.

Ik moet zeggen dat we al een aantal pakketten hebben versleten, waaronder een compleet maatwerk-pakket, maar we zijn toch het meest tevreden over Jira, aangezien dat ook nog eens vrij gebruiksvriendelijk en toegankelijk is.

Om even de omvang van ons gebruik aan te geven: er zitten ruim 400 gebruikers actief op te werken vanuit het huidige project. Ik kan Jira dus van harte aanbevelen, ook omdat ze regelmatig nieuwe updates uitbrengen.
Jira kost tot 10 gebruikers 10$ per maand toch? Dit was naar mijn idee ook geen opensource, ik kan het fout hebben hoor, maar was hier even naar benieuwd aangezien ik hier ook een hoop over gehoord heb.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dragon707 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:23:
[...]

Jira kost tot 10 gebruikers 10$ per maand toch? Dit was naar mijn idee ook geen opensource, ik kan het fout hebben hoor, maar was hier even naar benieuwd aangezien ik hier ook een hoop over gehoord heb.
Klopt, en als je een open-source project ontwikkelt, dan mag je het zelfs gratis (in de cloud) gebruiken!
Qualified open source projects can receive free subscriptions for Atlassian OnDemand offerings.
Zie: Jira Open Source License Request

Daarnaast is Jira niet volledig open-source, maar sommige componenten worden wel open-source aangeboden. Zie dezelfde link hierboven, daar wordt het een en ander uitgelegd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• xehbit

xehbit

RomeoJ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:37:
[...]

Klopt, en als je een open-source project ontwikkelt, dan mag je het zelfs gratis (in de cloud) gebruiken!

[...]

Zie: Jira Open Source License Request

Daarnaast is Jira niet volledig open-source, maar sommige componenten worden wel open-source aangeboden. Zie dezelfde link hierboven, daar wordt het een en ander uitgelegd.
Ik ben inderdaad van plan om zelf opensource projecten te gaan doen, maar daarnaast wil ik ook closedsource projecten daar in gaan doen. Zoals kleine websites en systemen die ik maak voor klanten. ik denk niet dat die license voor mij dna geld. Maar ik ben nog opzoek naar een alternatief. RedMine bevalt me opzich wel alleen heeft het een paar minpuntjes o.a. heb ik die in dit topic ook benoemd.

• eBoR
  • Nu online
Jira ziet er wel goed uit ! de prijs tot 10 personen is maar 10 dollar :-) ff paar filmpjes op youtube kijken er over

• xehbit

xehbit

Ik ben een beetje aan het spelen met TheBugGenie, gebaseerd op PHP / MySQL en ondersteuning voor LDAP. Omdat het PHP is en modules ondersteund kan ik makkelijk zelf eventueel modules ervoor gaan gebruiken.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Werk je allemaal in dezelfde locatie?
Maak dan gewoon een kanban bord met wat post-itjes.

Qua gemak, efficiëntie en duideklijheid verslaat zo'n fysiek bord elke elektronische tool.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Je zou ook een account kunnen nemen bij de (hedendaagse) source code hosts (of hoe die krengen maar heten); Github, Bitbucket, code.google en sourceforge komen naar boven, alhoewel ik van de laatste twee niet weet of ze ook private repo's (voor closed source software) aanbieden. Ik ben alleen bekend met github, die biedt naast source code hosting ook een issue tracker e.d. aan.

• xehbit

xehbit

YopY schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:45:
Je zou ook een account kunnen nemen bij de (hedendaagse) source code hosts (of hoe die krengen maar heten); Github, Bitbucket, code.google en sourceforge komen naar boven, alhoewel ik van de laatste twee niet weet of ze ook private repo's (voor closed source software) aanbieden. Ik ben alleen bekend met github, die biedt naast source code hosting ook een issue tracker e.d. aan.
Dat klopt, voor zover ik ook weet kan je bij Github private projects starten. De kosten vallen opzich ook best wel mee daarvoor. 7$ voor 5 private projects, 12$ voor 10 private projects.

Maar toch heb ik liever alles in eigenbeheer als het gaat om closedsource projecten.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Dragon707 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:48:
[...]

Dat klopt, voor zover ik ook weet kan je bij Github private projects starten. De kosten vallen opzich ook best wel mee daarvoor. 7$ voor 5 private projects, 12$ voor 10 private projects.

Maar toch heb ik liever alles in eigenbeheer als het gaat om closedsource projecten.
En Bitbucket is juist weer voordeliger als je een klein team hebt, en veel kleine projecten, want daar heb je onbeperkt aantal repo's, en max 5 users. Dat zou dan ook weer goed moeten koppelen met Jira.
En bij Jira heb je ook nog Greenhopper voor Agile project management en evt Bonfire, voor testing. Die kosten eenmalig 10 dollar per stuk als je ze zelf host en tot max 10 users.

[ Voor 12% gewijzigd door Barryvdh op 19-12-2012 10:08 ]

• eBoR
  • Nu online
jira is prijs technisch wel erg goed voor 100 dollar heb je zowat alle opties. en het is te koppelen met svn en TFS.

• xehbit

xehbit

Probleem is echt de kosten aangezien het projecten zijn waar wij niets mee gaan verdienen en het aantal developers tussen de 30 en 40 gebruikers zijn wat zelfs nog zou gaan uitbereiden.

Heeft iemand ervaring met TheBugGenie? Het ziet er erg netjes uit allemaal, en het heeft een mogelijkheid om een LDAP server er aan te koppelen. Echt minpunten heb ik nog niet kunnen vinden.

• eBoR
  • Nu online
voor de Jira kenners is het daar mogelijk om bv rekening te houden met snipperdagen ed ? zodat daarop niet gepland kan worden ? en als een item 16 uur duurt en word gestart op woensdag en donderdag is een snipper dag dat hij automatisch op vrijdag verder word gepland ?

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JIRA is echt super!

Let wel op dat je de onDemand versie van JIRA NIET meer kunt koppelen aan SVN, alleen aan GIT!
Pagina: 1