Hallo allemaal,
Ik wilde graag mijn huidige pc upgraden. Hij is nu zo'n 3.5 jaar oud en kan bepaalde spellen nog maar nét draaien wat erg vervelend aan het worden is. Bovendien ga ik na dit jaar studeren en verwacht ik niet erg veel geld te hebben in die periode dus hoop ik nu een mooie investering te doen om die jaren door te komen. Of in ieder geval een heel eind.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zowel Gamen als multimedia. Momenteel speel ik BF3, deze moet hij gemakkelijk op Ultra aan kunnen. Zat ook aan FC3 te denken, zou ik ook op ultra willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel zegt 1200-1500 met 1500 als absolute max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, behoorlijk wat hoop ik. De kast. Toetsenbord en muis wil ik sowieso houden, deze doen het nog prima. Mijn beeldscherm wil ik ook houden, al zou ik graag naar een dual screen set-up willen met een wat groter scherm. Hopelijk ook de koeler en voeding.
Betreft de componenten heb ik momenteel deze pc
Mijn huidige pc:
Samsung SpinPoint F1 1TB
i7 i7-920 2.66 Ghz
OCZ Platinum XTC Triple Channel Kit 6 GB (3x 2)
Scythe Mugen 2
ASUS P6T SE Moederbord ATX iX58
Sapphire Radeon HD4890 1GB
OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modular
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Grafische kaart, processor, moederbord, werkgeheugen, SSD en eventueel HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, zolang het goed is ben ik tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hoe stiller hoe beter. Maar dit is geen breekpunt oid.
Ik heb zelf al een beetje gekeken en zat te denken aan dit, wat mij nog 230 euro geeft voor een mooie monitor. Ik zat hierbij aan 24" te denken, met natuurlijk een goede responstijd aangezien ik FPS speel.
Dit is pretty much de BBG van november toegepast op mijn oude systeem met de componenten die ik denk te moeten vervangen. Helaas moet het moederbord er ook wel aan door de (verouderde?) socket. Dit lijkt mij een best goed systeem, maar ik zou graag jullie mening hierover horen.
Ik heb echter wel een aantal vragen waar men mij misschien mee kan helpen.
Heb hier genoeg voeding voor?
En is mijn koeler nog goed genoeg als ik wil gaan overclocken?
Alvast bedankt
Ik wilde graag mijn huidige pc upgraden. Hij is nu zo'n 3.5 jaar oud en kan bepaalde spellen nog maar nét draaien wat erg vervelend aan het worden is. Bovendien ga ik na dit jaar studeren en verwacht ik niet erg veel geld te hebben in die periode dus hoop ik nu een mooie investering te doen om die jaren door te komen. Of in ieder geval een heel eind.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zowel Gamen als multimedia. Momenteel speel ik BF3, deze moet hij gemakkelijk op Ultra aan kunnen. Zat ook aan FC3 te denken, zou ik ook op ultra willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel zegt 1200-1500 met 1500 als absolute max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, behoorlijk wat hoop ik. De kast. Toetsenbord en muis wil ik sowieso houden, deze doen het nog prima. Mijn beeldscherm wil ik ook houden, al zou ik graag naar een dual screen set-up willen met een wat groter scherm. Hopelijk ook de koeler en voeding.
Betreft de componenten heb ik momenteel deze pc
Mijn huidige pc:
Samsung SpinPoint F1 1TB
i7 i7-920 2.66 Ghz
OCZ Platinum XTC Triple Channel Kit 6 GB (3x 2)
Scythe Mugen 2
ASUS P6T SE Moederbord ATX iX58
Sapphire Radeon HD4890 1GB
OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modular
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Grafische kaart, processor, moederbord, werkgeheugen, SSD en eventueel HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, zolang het goed is ben ik tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hoe stiller hoe beter. Maar dit is geen breekpunt oid.
Ik heb zelf al een beetje gekeken en zat te denken aan dit, wat mij nog 230 euro geeft voor een mooie monitor. Ik zat hierbij aan 24" te denken, met natuurlijk een goede responstijd aangezien ik FPS speel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,- | € 203,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,45 | € 119,45 |
| 2 | Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 | € 304,- | € 608,- |
| 1 | Western Digital Red WD20EFRX, 2TB | € 101,30 | € 101,30 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 170,61 | € 170,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.270,35 | |
Dit is pretty much de BBG van november toegepast op mijn oude systeem met de componenten die ik denk te moeten vervangen. Helaas moet het moederbord er ook wel aan door de (verouderde?) socket. Dit lijkt mij een best goed systeem, maar ik zou graag jullie mening hierover horen.
Ik heb echter wel een aantal vragen waar men mij misschien mee kan helpen.
Heb hier genoeg voeding voor?
En is mijn koeler nog goed genoeg als ik wil gaan overclocken?
Alvast bedankt