Toon posts:

pioneer vsx422 geen dolby bij afspelen bd player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb de pioneer VSX422 receiver in combinatie met de pioneer bdp-150 bd player.

als ik de receiver op tuner stand heb kan ik schakelen tussen dolby prologic en andere geluidkanalen. zet ik de receiver op bd stand dan kan ik dit net meer. dts krijg ik ook niet in beeld op de receiver.

heeft iemand een idee

bvd

Rudy Feenstra

Verwijderd

Je hebt 2 soorten surround DD5.1 & DTS volgens mij kan je maar 1 mogelijkheid tegelijk gebruiken. Dus controleer of het DD logo aan is en of de schijf compatible is met 1 van beide standaarden? Hoe heb je het apparaat aangesloten? Alle instellingen van receiver en BD speler al bekeken?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Eerst even twee dingen van huishoudelijke aard:
Zou je kunnen proberen om wat meer leestekens te gebruiken? Punten is zo te zien geen probleem, maar het beginnen van een zin met een hoofdletter zou nog fijner lezen. En als je dan ook meteen (merk)namen meeneemt ;) Tevens is groeten na iedere post niet nodig, zie ook Het algemeen beleid #groeten.

Ontopic:
Dolby Pro Logic is een codec om van 2.0 stereo als ware surround te maken. Die optie zit puur in de receiver en heeft niet met de Blu-rayspeler te maken. Tuner is immers (analoge) radio en dat is in 2.0 stereo. Tracks als DTS en Dolby Digital (en de HD-versies) zijn veelal al dedicated 5.1 of 7.1 en kan je dus wat minder mee. Hoe staat je Blu-rayspeler ingesteld qua audio uitvoer, bitstream of LPCM? En wat zie je dan wel op de display van de receiver?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Op Fear inhakend. Als je BR speler ingesteld staat op LPCM zal de BR speler het DTS of DD signaal decoderen, waardoor je geen dergelijk logo zult zien op je receiver. Dit houdt wel gewoon in dat je receiver het dergelijke surround formaat doorstuurt naar de speakers, maar ziet geen DTS of DD signaal omdat het al gedecodeerd is. Bij bitstream krijgt je receiver een DTS of DD signaal binnen en je zult dan ook een dergelijk logo op je receiver zien.