Upgradeset voor Bluray-ripping & video-encoding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Voor mijn pa is het plan om ergens in de komende weken zijn PC van een upgrade te voorzien. Momenteel werkt hij op een Core 2 Duo E5200 systeem met 4GB DDR2 en vermoedelijk een IP35 chipset. De exacte onderdelen zijn mij niet helemaal bekend, maar hij is in ieder geval toe aan een upgrade. Hij gebruikt deze PC voor in principe alles, en wil met de upgrade het accent leggen op het encoden/rippen/branden van (3D) Bluray.

Het betreft een upgrade van CPU, moederbord en RAM. Er liggen al enkele onderdelen (voornamelijk onderdelen waar ik er of teveel van had of op uitgekeken was) klaar om in de kast gebouwd te worden alsmede dat er eea overgenomen gaat worden. Gecombineerd luidt dat als volgt:

- Grote Antec kast, oud, mij onbekend model, maar doet het nog prima
- 650W PSU, merk mij onbekend
- Powercolor HD5850
- Twee PCI 1x kaartjes voor TV Tuner of iets dergelijks
- Samsung 830 256GB SSD
- Stel harde schijven (SATA-300)
- Bluray writer
- DVD-Brander

De bedoeling is om EUR 250.-- aan de combi CPU + Mobo + RAM uit te geven waarmee ik op de volgende 3 onderdelen kwam:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 151,40€ 151,40
1MSI H77MA-G43€ 62,23€ 62,23
1Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX€ 30,50€ 30,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,13

Er gaat niet overgeklokt worden en hooguit een casual game. Er is daarom voor de goedkoopste Ivy-bridge Intel Quadcore gekozen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding en omdat mijn pa AMD CPU's bagger vindt. Het moet dus een Intel zijn. Daarbij een eenvoudig, maar toch modern Z77 moederbord. De eis is dat het moederbord minimaal 2x SATA-600 poorten heeft en minimaal 2x USB 3.0. Het geheugen is min of meer op random gekozen.

Wat ik mij afvraag is of een Intel CPU met een geïntegreerde GPU (HD4000) nog wat toevoegt voor het Blurayrippen/encoden. Ik heb het idee van niet. Klopt dit?

Graag hoor ik van jullie wat jullie van deze componenten vinden en eventuele suggesties/verbeteringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

"Wat ik mij afvraag is of een Intel CPU met een geïntegreerde GPU (HD4000) nog wat toevoegt voor het Blurayrippen/encoden. Ik heb het idee van niet. Klopt dit?"

Ja, en hangt er ook van af wat voor app. gebruikt wordt om te encoden, met MediaCoder kan je kiezen bijv. of je het door de CPU laat doen CUDA of integrated-graphics van AMD of Intel. Met CPU krijg je wel de beste kwaliteit.

Verder heb je een H77 chipset in je lijst en dat is wat je wil sinds dat je niet OCt.