• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-10 19:53
Ik gebruik sinds een jaar SB X-Fi 7.1 geluidskaart i.c.m met een Creative T7900 7.1 surround set, dit werkt allemaal prima maar omdat ik vaak, en lang tot in de kleine uurtjes met muziek of games bezig ben en af en toe draai in het plaatselijk cafe, heb ik een headset aangeschaft.

Omdat ik geluid in media belangrijk vind heb ik een Roccat Kave 5.1 aangeschaft, dit omdat deze zowel bij audio en games goed geluid heeft. (Imho) Alleen zit ik met het volgende:

Ik wil wanneer ik alleen ben, de headset gebruiken, maar dit is uiteraard geen oplossing wanneer ik hier met meerdere film kijk. alleen vind ik het te omslachtig om elke keer alle kabels te verwisselen,

Zelf dacht ik aan een extra USB 5.1 geluidskaart, ik zag een Trust en een Soundblaster, Is dit een oplossing? en hiermee bedoel ik dus of dit geen groot verlies van kwaliteit is t.o.v. de X-Fi Pci card.

Zoals ik ook aangaf draai ik wel eens in het cafe via mijn laptop (amateur, ik mix amper en beheers weinig technieken)
Wat ik wel belangrijk vind is het voor luisteren van muziek, en mijn laptop heeft ook maar 1 geluidskaart, waarvan de line naar het mengpaneel vertrekt, kan ik voor deze situatie ook de USB geluidskaart toepassen en deze toewijzen in BPM studio? Dat player 1 op het mengpaneel zit en player 2 op de USB geluidskaart,
(uiteraard is tijdens het voor luisteren niet zo belangrijk dat de kwaliteit niet zo goed is, evenals het 5.1 is,)

Revive the guild!

• Jelte,89
Ik weet dat ik niet zo kort mag reageren, maar kan ik mijn topic wijzigen in: "Headset en Stereoset op 1 geluidskaart?"

Done :)

[Voor 7% gewijzigd door FeaR op 20-12-2012 10:13]

Revive the guild!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als je een frontpanel aan kan sluiten kan je zowel de headset als alle 7.1 speakers aansturen.
Helaas heeft jou 7.1 speakerset geen optische ingang ander had je de speakers optisch en je headset analoog kunnen aansluiten op dezelfde xfi

een USB geluidskaart van trust zou ik nou niet echt aanraden geluid is "gemiddeld" maar als geluidskwaliteit niet uitmaakt kan je m gerust kopen.

[Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 20-12-2012 00:06]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Jelte,89
Ik heb uiteraard wel een frontpanel, die is ook wel aangesloten op de X-Fi, maar de frontpanel is alleen line en mic,

Is er ook geen 5.1/7.1 bay om voorin te sleutelen?

[Voor 18% gewijzigd door Jelte,89 op 20-12-2012 00:10]

Revive the guild!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jelte,89 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:09:
Ik heb uiteraard wel een frontpanel, die is ook wel aangesloten op de X-Fi, maar de frontpanel is alleen line en mic,

Is er ook geen 5.1/7.1 bay om voorin te sleutelen?
je hebt wel officelele extension bays voor xfi die voor meer aansluitingen op het prontpaneel zorgedn maar volgends mij gaven die nog geen 5.1, en waren nog duur ook.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• InFamous
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:43

InFamous

excommunicado

Hoe sluit je de Roccat aan op je pc?
Ik zie in de specificaties dat deze ook beschikt over USB, dan zou je hem op je pc gewoon via USB kunnen aansluiten.

Formerly known as Ragdoll

• Jelte,89
InFamous schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:25:
Hoe sluit je de Roccat aan op je pc?
Ik zie in de specificaties dat deze ook beschikt over USB, dan zou je hem op je pc gewoon via USB kunnen aansluiten.
Die Roccat gebruikt USB als voeding voor het bedieningspaneel, led's en vibratie in de earpads, geluid gaat gewoon via jack,

Voor het aansluiten van de roccat moet ik elke keer de 3.5 jacks verwisselen, en dat is vervelend.

[Voor 11% gewijzigd door Jelte,89 op 20-12-2012 00:31]

Revive the guild!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Enigste alternatief is dan jack splitters gebruiken, http://www.onlinekabelsho...NLZuN7BqLQCFUNa3godwmIAAQ

• Jelte,89
Ja, maar het lijkt me niet dat ik dan nog (softwarematig) kan switchen tussen afspeelapparaat.

Revive the guild!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jelte,89 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:09:
[...]

Ja, maar het lijkt me niet dat ik dan nog (softwarematig) kan switchen tussen afspeelapparaat.
klopt, hetzelfde geluid komt dan zowel uit de headset als de speakers, en kan je de speakers uitzetten(met de aan/uit knop op de speakers zelf) als je liever met koptelefoon werkt.

ff vraagje: heb je dan geen onboard audio op je moederbord? bijna elk moederbord heeft wel 5.1 geluid

• InFamous

InFamous

excommunicado

Het probleem met onboard en extra kaart is dat je deze niet handmatig kunt omzetten zonder de x-fi kaart te disablen(waardoor je dus niet zomaar om kunt switchen). Heb dit zelfde probleem gehad en na hoop irritatie en trail and error gewoon verloopjes gebruikt. Gewoon geluid over beide en zodra je gaat gamen snacht's je speakers uit zetten.

• Jelte,89
InFamous schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:48:
Het probleem met onboard en extra kaart is dat je deze niet handmatig kunt omzetten zonder de x-fi kaart te disablen(waardoor je dus niet zomaar om kunt switchen). Heb dit zelfde probleem gehad en na hoop irritatie en trail and error gewoon verloopjes gebruikt. Gewoon geluid over beide en zodra je gaat gamen snacht's je speakers uit zetten.
Rechtermuisknop op het geluidsicoon bij afspeelapparaten, (kan dit nu niet controleren, zit op het werk)

@Mrc4nl, Volgens mij heb ik wel onboard 5.1 geluid (Asus bord) Zal vanmiddag eens bekijken.

Revive the guild!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jelte,89 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:56:
[...]

Rechtermuisknop op het geluidsicoon bij afspeelapparaten, (kan dit nu niet controleren, zit op het werk)

@Mrc4nl, Volgens mij heb ik wel onboard 5.1 geluid (Asus bord) Zal vanmiddag eens bekijken.
Ja inderdaad met rechtermuisknop afspeelapparaten, maar waar ik tegen aanliep met me x-fi kaart, zodra je dat doet werkt 5.1 niet meer. Dit zou je kunnen controleren bij jou zelf maar ik heb hier een hoop problemen mee gehad.

• Jelte,89
Oke,

Wat ik ook hoorde, een extra geluidskaart (bijv: dezelfde)
Het verloop idee is eigenlijk geen oplossing wanneer ik ga draaien.

*Edit, Ik heb het getest en heb idd 5.1 onboard, dit werkt en kan dus software matig bediend worden, (via rmb op geluid - dan afspeelapparaten) Via BPM kan ik per player selecteren welke uitgang deze heeft, Player A en B staan op de X-Fi en de monitor op AMD onboard,

Denk dat ik dan een goedkope USB geluidskaart aanschaf, als ik wil draaien in het cafe met mijn laptop.

Allen bedankt voor de hulp! _/-\o_

[Voor 60% gewijzigd door Jelte,89 op 20-12-2012 18:34]

Revive the guild!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee