Sennheiser hoofdtelefoon defect na 4 dagen

Pagina: 1
Acties:

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een Sennheiser HD 558 en heb hem sinds 4 dagen. Het is een goede hoofdtelefoon, tenminste dat dacht ik. Eigenlijk ben ik er heel goed mee omgegaan, nooit op de grond laten vallen, zelfs niet uit huis genomen sinds ik het alleen in combinatie met mijn pc heb gebruikt.

Wat er nu aan de hand is, is het volgende: van linkerkant komt er geen geluid meer alleen van rechts.

Ik weet niet hoe dit gebeurt is. Ik weet wat jullie allemaal gaan zeggen. Breng het terug naar de winkel maar dat zal een beetje moeilijk gaan omdat ik hem namelijk via internet heb besteld. Ik zou eerst heel graag willen weten wat ik kan doen om hem zelf te fixen. Bedankt bij voorbaat.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Niet zelf fixen, maar gewoon even contact opnemen met de webshop.
Eigenlijk ben ik er heel goed mee omgegaan, nooit op de grond laten vallen (...)
Dit soort zaken niet noemen in je vraag richting webshop, komt ongeloofwaardig over. Nooit het tegengestelde van het evidente melden.

[ Voor 106% gewijzigd door Mercarra op 18-12-2012 20:37 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 09:32
Heb je 'm wel getest in een ander apparaat?
Dat is om te checken of het niet aan de uitgang van je pc ligt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Tengri
Kalief schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:39:
Heb je 'm wel getest in een ander apparaat?
Dat is om te checken of het niet aan de uitgang van je pc ligt.
ja, helaas hetzelfde probleem.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Het komt wel vaker voor dat een kant uitvalt bij een hoofdtelefoon meestal door een kabel breuk.

Als je garantie hebt (en dat heb jij) wordt dit gewoon gerepareerd of vervangen zolang je niet zelf aan je hoofdtelefoon gaat "klussen".

Dat jij bij een webshop iets gekocht hebt betekend niet dat je geen garantie hebt zij hebben op dit punt dezelfde verplichting als een "normale winkel".

Dus gewoon een mailtje sturen dat je bestelde product na 4 dagen defect, en vragen hoe ze dit verder afgehandeld moet worden.

nog een keer voor de duidelijkheid niet zelf aan je hoofdtelefoon zitten knutselen anders vervalt je garantie

• Tengri
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:48:
[...]

Ik ken dit specifieke type niet, maar mijn Sennheisers hebben losse stekkertjes in de oorschelpen zitten.
Het hele snoer is daarmee dus heel eenvoudig te vervangen.
Als die mini stekkertjes geen goed contact maken, valt de ene driver uit.
In dat geval kan het al helpen het stekkertje aan die kant even te bewegen, helpt dat en kan de kabel aan die kant worden losgetrokken, dan de twee contactjes even schoonmaken en terugsteken. ;)
Ik heb het stekkertje al geprobeerd om los te trekken maar ik krijg hem niet los. Moet ik er aan draaien of zo?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

erofact schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:57:
[...]
Ik heb het stekkertje al geprobeerd om los te trekken maar ik krijg hem niet los. Moet ik er aan draaien of zo?
Ik ken dit specifieke type niet
en
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:53:
Als je garantie hebt (en dat heb jij) wordt dit gewoon gerepareerd of vervangen
icm:
niet zelf aan je hoofdtelefoon zitten knutselen anders vervalt je garantie
is genoeg info toch?

• Tengri
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:53:
Het komt wel vaker voor dat een kant uitvalt bij een hoofdtelefoon meestal door een kabel breuk.

Als je garantie hebt (en dat heb jij) wordt dit gewoon gerepareerd of vervangen zolang je niet zelf aan je hoofdtelefoon gaat "klussen".

Dat jij bij een webshop iets gekocht hebt betekend niet dat je geen garantie hebt zij hebben op dit punt dezelfde verplichting als een "normale winkel".

Dus gewoon een mailtje sturen dat je bestelde product na 4 dagen defect, en vragen hoe ze dit verder afgehandeld moet worden.

nog een keer voor de duidelijkheid niet zelf aan je hoofdtelefoon zitten knutselen anders vervalt je garantie
Ok, bedankt voor de tip dat ik er niet aan moet knutselen.

Ik weet dat ik garantie heb, maar het ding is, ik heb geen zin om een peperdure hoofdtelefoon via de post te sturen. Daarnaast moet ik ook verzendkosten betalen. Als het een losse stekkertje is kan ik het zelf repareren natuurlijk maar als ik het zelf niet kan repareren, zit er niks op en moet ik het opsturen, wat ik ook zal doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tengri op 18-12-2012 21:04 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Tengri
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:22:
[...]

Nee, absoluut niet draaien. :+

Ik schreef dat ik niet weet of jouw type ook dit soort stekkertjes heeft. ;)
De stekkertjes kun je "in principe" los trekken/vastduwen, bij een vaste kabelaansluiting doe je dit natuurlijk liever niet.

Duwen echter kan geen kwaad, duwen en zachtjes heen en weer bewegen, werkt dat ook niet dan is het einde verhaal.
De jack stekker kan ook een probleem zijn, even aan de jack/ministekker draaien en je weet genoeg.
Probeer voor de zekerheid ook even een ander apparaat met een andere hoofdtelefoon aansluiting.
Ik heb er een slag aan gedraaid en hij is los :)

Ik denk dat het niet ligt aan het kabeltje omdat hij gewoon goed is aangesloten.

Ik ben echt radeloos. ik denk dat ik vandaag even ga bellen met de webshop.
Pagina: 1