Toon posts:

Het probleem met de Pinaccle is er nog steeds.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb sinds een dag een Pinaccle PCTV.
Echter hij wil niet naar behoren werken.

Ik had hem ingebouwd in mijn pc (met ietwat kracht, anders kreeg ik hem er niet in). Ik startte mijn pc op en hij gaf meteen de melding dat de Pinaccle een IRQ sharede met iets anders. Nou ja, afijn allemaal blauwe schermen en andere foutmeldingen in Windows, dus maar een ander PCI-slot geprobeerd. Dat werkte al helemaal niet, want toen gaf mijn pc helemaal geen beeld meer.

Ik heb hem dus maar teruggezet in het andere PCI-slot en de harde schijf geformatteert en alles er opnieuw opgezet: met een schone lei beginnen. En toen deed hij het.....althans nog niet naar behoren. Als ik op vergroten klik in de speler van het tv-kijken (PCTV Vision) dan blijft hij hangen, het beeld bevriest. Echter loopt het geluid gewoon zonder problemen door. Ik heb dus het idee dat alleen het beeld bevriest, maar voor de rest de pc gewoon doordraait.

Afijn, dus ff de IRQ's gecontroleerd en wat blijkt: de Pinaccle PCTV deelt IRQ 11 met de ASUS V7100 (mijn videokaart)
Dus heb ik de PCTV maar ff in alle PCI-sloten geprobeerd, zodat hij een ander IRQ krijgt, maar dat werkt niet, het beeld blijft bevriezen bij het maximaliseren.

Nou denk ik dat de enige mogelijkheid nog is, is dat mijn pc niet echt lekker overweg kan met de PCTV Vision speler.

Wie weet de oplossing, hoe kan ik dit probleem met het bevriezen van het beeld tijdens het maximaliseren van de PCTV Vision oplossen?

Ik heb de nieuwste drivers overigens van de PCTV en mijn syusteem is een AMD 1 GHz, ASUS K7V133, Sound Blaster Live 1024, 256 MB SD-Ram 133, ASUS V7100 32MB Geforce 2MX, 40,9 GB 7200 rpm Hdd.

Alvast bedankt.
Jeroen.

Verwijderd

1. Niet in het pcislot onder de videokaart
2. op een mooi vrij irqtje zette, met de (award) bios
3. nieuwste drivers voor videokaart, mobo en tvkaart
4. probeer eens alternatieve software, zoals borg tv (link weet ff niet) of global tv (www.knc1.com werkt perfect heb ik ook met PCTV Studio -Pro)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer 'n beetje heen en weer te schuiven met je PCI-kaarten.
Verplaats ook andere hardware eens. M'n PCTV Rave heeft ook 'n hekel aan 'n bepaald PCI-slot, dan wil m'n PC vaak niet booten (beepcode) en dan krijg ik geen beeld (wel audio).
Het komt bij mij niet door IRQ-sharing, want dat doet 'ie nu (en hij werkt nu dus) ook.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Probeer in de bios eens IRQ door OS uit te zetten. Laat de bios die irq's maar toewijzen. Bij mij had het succes.

Verwijderd

Ik neem aan dat je een A7V133 hebt, want een K7V133 bestaat volgens mij niet. Op een A7V133 sharen PCI slot 1 en 2 een IRQ met het AGP slot. Die zal je dus nooit op verschillende IRQs kunnen krijgen. Slot 1 en 2 mijden dus.