Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

budget toestel voor analoge tv

Pagina: 1
Acties:

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:51
Goedeavond..

Het is tijd voor een nieuwe tv. Aangezien ik op een studenten budget leef wordt het ook een budget tv. Het probleem is alleen dat er op mijn (studenten)kamer alleen een analoog signaal is, digitale tv of digitenne is geen optie.
Ik heb uiteraard al wat research gedaan (onder andere hier op het forum) en ben me er van bewust dat de beeldkwaliteit niet geweldig zal zijn. Op een plasma zou het iets beter zijn dan op een LED/lcd, alleen ik zoek een 32" (max 37") tv, de plasma maten zijn echt te groot voor mij.
Ik las ook dat de kwaliteit van de tuner per fabrikant en tv verschilt. Ik had zelf 2 toestellen op het oog philips 32PFL3517H en toshiba 32HL933. Ik las ergens dat philips toestellen iets beter met een analoog signaal om kunnen gaan, maar ik hoop dat iemand me er nog wat meer over kan vertellen.

Behalve tv kijken zal ik ook mijn playstation 3 op deze tv aansluiten.

Uiteraard ga ik, voordat ik daadwerkelijk tot aankoop overga, eerst nog even in de winkel langs om eens goed te kijken, maar ik hoop me toch alvast te kunnen orienteren naar wat voor tv ik het best kan kijken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Koop een oude CRT televisie bij de kringloopwinkel. Plasma, en vooral LCD, is totaal niet gemaakt voor analoog beeld en moet je gewoon digitaal bekijken wil je een goede kwaliteit krijgen. Wanneer je analoog kijkt, heeft een CRT televisie je zoveel meer te bieden dan een LCD televisie. Vooral wanneer je de Playstation erop wilt aansluiten, zul je aan de kwaliteit van je playstation gewend raken en zal televisie kijken je gaan irriteren.

Of zorg dat je digitale televisie in huis krijgt. Als je kabel kunt ontvangen, zul je ook digitaal over de kabel kunnen ontvangen. Informeer bij je huisbaas/provider.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CRT zou ik niet doen, koop gewoon een afgeprijsd model. Het is inderdaad wel gemaakt voor digitaal beeld en een mindere kwaliteit (zoals in een studentenhuis met tig verdelingen) zal je wel opvallen. Maar op je XBox zal het weer beter zijn en je zal vast ook wel eens een serie of film kijken van een andere bron.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb de TS een DM gestuurd, heb nog een 28" Philips CRT staan die in de slaapkamer dienst deed als TV, prima beeld op een goed analoog signaal. Kan gratis opgehaald worden :)

Er staat nu een plasma en die geeft met datzelfde analoge signaal een veel brakker resultaat.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:51
Het was misschien niet heel duidelijk uit me post maar het tv kijken is slechts het 3e doel van deze tv. Ik koop hem voornamelijk om mijn series (gedownload) op te kijken en op te playstationen. Ik heb nu al een CRT die prima werkt, maar deze kan geen divx'jes afspelen en ik begin me te ergeren aan het gamen. Vandaar de keuze voor een flatscreen. Ik zoek dus een flatscreen met zo'n goed mogelijk analoog beeld, ik heb al geaccepteerd dat het beeld niet geweldig gaat zijn. Tv kijken doe ik toch weinig.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik verplaats je even naar het juiste subforum zodat je nog wat meer respons krijgt! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 23:19
In welk gebied, of beter welke kabelaar, woon je? Ziggo levert namelijk gratis een digitaal signaal mee bij het analoge pakket. Hiervoor hoef je alleen een smartcard aan te schaffen. Bij Caiway kun je gratis DVB-T ontvangen (zonder smartcard). Alleen bij UPC zit je aan een vendor lock-in, wat inhoud dat je per se hun set top box moet gebruiken.

Anders zou ik gewoon voor een budget televisie gaan welke 1080p kan weergeven en groot genoeg voor je is. Jouw pc (neem ik aan) kan namelijk voldoende beeldverwerking uitvoeren om je series in goede kwaliteit te weergeven.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alex3305 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 02:47:
In welk gebied, of beter welke kabelaar, woon je? Ziggo levert namelijk gratis een digitaal signaal mee bij het analoge pakket. Hiervoor hoef je alleen een smartcard aan te schaffen.
Vergeet de module waar de smartcard in moet niet en dat niet alle types tv's werken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1