verkeerde toewijzing programma's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersNiels
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 19:44
Hallo teweakers,

ik heb nogal een probleem veroorzaakt bij mijn pc. Was even bezig met liberty BASIC (sinds eergister lijkt programmering me wel leuk) en toen ik een programmaatje maakte vroeg ik me af of andere programma's dan BASIC het ook zouden kunnen openen. Ik klikte op 'openen met...' en selecteerde java. Dat werkte natuurlijk niet en ik wilde het terug brengen naar BASIC. Tot zover ging het nog wel goed, maar.....
Opeens waren al mijn taakbalkprogramma's met BASIC verbonden (het tekentje verving het origineele pictogram). Dit is natuurlijk erg onhandig aangezien ze het nu dus niet meer doen. Het enige wat nu gebeurt is dat hij BASIC opstart en een foutmelding geeft omdat hij het niet kan openen. 8)7

Ondertussen heb ik de snelkoppelingen verbonden met chrome zodat hij in ieder geval internet opstart zodat ik hier om hulp kon vragen en mijn mail en schooldingen kan checken.

Weet iemand misschien hoe ik alles weer normaal kan krijgen zonder windows opnieuw te installeren en al mijn data kwijt te zijn? :?

Edit:
Als dit de verkeerde plek is voor mijn probleem hoor ik graag waar dit wel thuishoort.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakersNiels op 18-12-2012 17:53 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:27
system restore doen naar gisteren voordat je die actie deed. Ben je wel alles wat je daartussen deed aan installaties weer kwijt, maar kan zo te horen nooit veel zijn.

Gaat het alleen om de snelkoppelingen in je taakbalk? Want dan zou je namelijk ook gewoon even nieuwe snelkoppelingen kunnen aanmaken. Kan nooit al te veel werk zijn als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersNiels
Nee, ook bij alle programma's in het menu en eigenlijk gewoon niet te doen om het handmatig te veranderen. Ook programma's van mijn moederbord en zulk soort dingen en ik heb geen idee waar ik dat dan zou kunnen vinden of waarmee dat geopend zou moeten worden.

Edit:

******* Hoe doe ik een systeemherstel als die ook geen standaard openingsprogramma heeft? :F

[ Voor 16% gewijzigd door TweakersNiels op 18-12-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59
In een run prompt (windowstoets + r) typen en daar "C:\Windows\System32\rstrui.exe" in typen? Of gewoon alleen "rstrui.exe" zou ook al moeten werken in het startmenu of runprompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:32

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Welke extensie heeft je programma? Het lijkt er namelijk op dat je Windows nu alles met die extensie (.exe soms? ) probeert te openen met je BASIC-progsel... Dat gaat uiteraard gedonder geven ;)

Hint: als je 'openen met' kiest, gooi dan even dat vinkje onderaan uit 'voortaan standaard hiermee openen' of soortgelijk.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersNiels
Wow, heel er bedankt voor jullie reacties! Heb net Sleepkever's advies opgevolgd en alles werkt weer prima. _/-\o_

@FreezeXJ inderdaad een .exe :P en ik zal voortaan je tip maar volgen wat betreft dat vinkje.

:X topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Niel6s schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:59:
Wow, heel er bedankt voor jullie reacties! Heb net Sleepkever's advies opgevolgd en alles werkt weer prima. _/-\o_

@FreezeXJ inderdaad een .exe :P en ik zal voortaan je tip maar volgen wat betreft dat vinkje.

:X topic kan gesloten worden.
(off-topic)
Tip: als je van plan bent om serieuzer dit soort dingen te gaan doen, neem een test machine en een goede image of een virtual PC die je binnen een paar minuten weer naar de originele staat kan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
offtopic:
titelfix + SG->WOS
Pagina: 1