Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik ga voor het eerst proberen twee wifi routers te bridgen en ik zou wel wat tips kunnen gebruiken.

De eerste vraag is eigenlijk welke ik laat repeaten.

Netwerk:
--Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway. Ding staat echter in de meterkast en geeft slechts in twee kamers goed bereik.
-ICIDU 300N Wireless router. Ooit in de uitverkoop gekocht ter vervanging van een 54mbit cisco aironet. Staat een verdieping hoger
-ICIDU staat via de lanpoort geschakeld in het netwerk en dient tevens als gbit switch.

Lijkt mij dat ik de router met het beste bereik (de ICIDU) als "main" moet hebben.

Bij ICIDU kom ik de volgende settings tegen:
Enable WDS - You can select this to enable WDS, with this function, the Router can bridge two or more Wlans. NOTE: If this checkbox is selected, you had better make sure the following settings are correct.

SSID(to be bridged) - The SSID of the AP your Router is going to connect to as a client. You can also use the search function to select the SSID to join.

BSSID(to be bridged) - The BSSID of the AP your Router is going to connect to as a client. You can also use the search function to select the BSSID to join.
...
Cisco
Allow wireless signal to be repeated by a repeater

Remote Access Point's MAC Address:
Het lijkt erop dat cisco alleen clients wil en de icidu graag client wil zijn. Ik wil het precies andersom 8)7 . Tips?

edit: lijkt erop dat het lastig wordt:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 18-12-2012 22:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 18:08
Ik heb hier naar gekeken; ik wordt niet heel blij van WDS.
Het is een repeater functie, dus je verliest de helft van je bandbreedte. Vooral als je het druk krijgt (file kopieren) wreekt zich dat.
Bovendien ondersteunt WDS geen WPA. Je moet perse WEP gebruiken. Dat is qua beveiliging echt niet meer goed te praten.

Het hangt er vanaf wat je wilt doen.
Wil je goed bereik? Geef ze een ander SSID en een ander kanaal. Stel de 2e router in als AP, niet als router. Kies met je computer het juiste netwerk (bv 'tweede verdieping'). Voorkom dat de computer zelf netwerken kiest - je wilt hier graag controle over.

Wil je een draadloze verbinding tussen 2 LAN segmenten? Laat dan één wifi router aansluiten op de ander als client. Niet alle routers kunnen dit; out of the box bijna geneen. Met OpenWRT kan het wel. Je 2e router haakt dan aan alsof hij een client is. Vanaf daar kun je met draad verder - bijvoorbeeld naar een 3e router, weer geconfigureerd als Access Point, uiteraard op een ander kanaal. Je compu sluit dan aan op dit 2e netwerk (van de 3e router). Je 2e router is dus alleen een punt waar wifi uit de lucht geplukt wordt en weer naar draad wordt omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Hoef geen draadloze verbinding. De twee routers zijn bedraad verbonden (gbit). Het leek me makkelijk als wat sneller de "beste" router gekozen zou worden. Ik zie de android eigenlijk nooit schakelen zo lang hij nog bereik heeft. Dan zit je dus op de bank met 1-2 bars in plaats van 3.

Computers zijn allemaal bedraad (één powerlan) het gaat echt puur om tablet en telefoons. Hier wordt nog weleens mee gestreamed (nas en ziggo app).

WEP zie ik inderaad niet zo zitten :+ .

[ Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2012 00:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.