Laptop display (msi ex600 - nvidia 8400m gs) geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo,

Sinds een tijdje heeft het scherm van m'n laptop (MSI ex-600 met een Nvidia 8400m gs)kuren. Externe monitor / televisie werken uitstekend. Het overgrote deel van de tijd krijg ik überhaupt geen beeld op m'n laptopscherm, soms heel even (30 seconden ofzo, als kloon waarbij er zo te zien even de resolutie die ik gebruik voor weergave op m'n TV wordt weergegeven. Tijd om na te kijken of het scherm herkend wordt op dat moment heb ik helaas niet) net nadat Windows 8 is opgestart om vervolgens weer uit te vallen. De display wordt ook niet herkend (geforceerd een monitor zoeken werkt ook niet). Ik heb inmiddels al flink wat uren hier op GoT en google zitten zoeken maar zonder enig resultaat. Verwijderen / herinstalleren van de drivers, opstarten in safe modus, het mag allemaal niet baten.

Ik weet dat deze nvidia serie nogal eens de neiging heeft om er de brui aan te geven, echter lijkt het me dan onwaarschijnlijk dat de externe display dan wel gewoon zonder problemen blijft werken. Daarbij lijkt er met het scherm zelf niets aan de hand te zijn; het scherm staat altijd in dezelfde positie en doet het lukraak soms dus heel even. Ook met booten zonder extern scherm krijg ik geen beeld (sinds ik Windows 8 heb draaien iig, daarvoor, onder xp sp3 bootte het systeem soms wel even op het laptop scherm).

edit:
Om de terechte suggestie om eens in het BIOS te kijken voor te zijn; daar zitten geen instellingen voor de graka/monitoren in.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door tearitup op 18-12-2012 16:57 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Enige wat je kan testen is met een andere Intern laptop scherm. Waarschijnlijk is de verbinding tussen LCD en systeem defect of je LCD zelf kapot. Aangezien het met een extern scherm wel werkt is je systeem nog in orde. Neem aan dat een herinstallatie niks oplost ;) Enige test die je kan doen is het scherm los maken en de connector weer vast maken om mogelijk verbindings problemen uit te sluiten. Daarna word het vervangen ;)

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Dank, maar dat lijkt me dus wat onwaarschijnlijk omdat het scherm soms opeens heel even werkt (en ook elke keer na precies even veel tijd uitvalt -en eerder toen ik XP nog had draaien het wat langer werkte, maar na wakker worden van hibernate / standby weer weg was), zonder dat ik het scherm meer open of dicht heb gedaan. Of ben ik nu te kort door de bocht?

[ Voor 5% gewijzigd door tearitup op 18-12-2012 17:08 ]