Suggestie best-buy guide / multi-review mediaspelers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Ik ben eigenlijk al beetje laat met deze suggestie. Maar omdat we weer in de donkere dagen rond kerst zitten lijkt het mij wel leuk als Tweakers.net een keer een best buy/multi-test schrijft rond mediaspelers en eventueel DLNA/mediaserver capable NASsen.

Ik merk dat het best lastig is namelijk om goed mediaspelers te vergelijken qua werking van interface en dergelijke. En dan nog is het van belang hoe soepel het allemaal werkt.

Een combinatie met een multi-review van NAS/Mediaservers lijkt me helemaal mooi. Ik ben zelf enorm fan van Synology, helemaal in combinatie met hun iOS applicaties. Werkt ook prima samen met mijn mediaspeler. Maar ik ben wel benieuwd wat voor mooie combinaties/mogelijkheden er nog meer zijn. Ingaan op integratie met mobiele toepassingen en eventueel TV is ook wel een leuke denk ik.

Denk dat dit best een onderwerp is waar veel mensen in geïntresseerd zijn. Er zijn ook mensen die de functie van mediaserver en mediaspeler combineren in één apparaat. Wat zijn daar nou precies voor- en nadelen van. Daarnaast zou je ook barebone HTPC's mee kunnen nemen en mediaplayer software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goed idee!
Ik zat ooit met de vraag: welke combinatie van nas/thuisserver/htpc/mediaplayer-kastje zal ik neerzetten om dingen van een netwerkshare op mijn beeld te krijgen. Het was me heel snel duidelijk dat er vreselijk veel opties zijn.

Opslag
NAS? Wat kunnen die dingen tegenwoordig allemaal?
HTPC? Past daar genoeg aan hdd in in de gangbare behuizingen? OS?
Servertje? Zelfbouw of kant en klaar? Welk OS?
Goedkope portable hdd aan je router als ie een usb-share heeft? Heeft dat nadelen?
Is NFS nou echt beter dan Samba, zoals vaak beweerd "op het internet"?

Afspelen
HTPC? maar met wat voor passief gekoelde videokaart? Welke software?
Mediaplayertje? Er zijn verschillende chipsets voor mediaplayers, maakt dat echt uit?
Wat kan de smart tv van tegenwoordig zelf? Kan je toe met een smart tv + netwerkshare of niet?

Wat kunnen de verschillende opties wel of niet met audioformaten die vaak een licentie vereisen zoals bijvoorbeeld DTS? Losse versterker?
Data direct van een netwerkshare trekken of laten serveren door media server software? Maakt dat verschil?

Dat gevolgd door tests/reviews van een paar gangbare NAS behuizingen, media players en veelgebruikte software/componenten/behuizingen voor HTPCs en eventuele thuisserver-opties (HP Proliant Microserver bijvoorbeeld) kan een interessante serie artikelen opleveren die samen een vrij compleet overzicht geven van het hele genetwerkte thuisbioscoop-gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 19-12-2012 03:35 ]

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 11:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

+3 voor dit idee, sowieso een achtergrond verhaal over wat de mogelijkheden zijn etc zou fijn zijn!
Ben zelf een leek op dit vlak dus een mooie BBG en duidelijke uitleg in een artikel over wat het inhoud, hoe het werkt , wat je nodig hebt in je woning etc zou echt mooi zijn!

[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 20-12-2012 15:16 ]

Liefhebber van Tweakers