Logitech en hun GEWELDIGE klantenservice...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 20:08
Ik heb een logitech g930 Headset waar ik altijd veel plezier en nooit problemen mee heb gehad tot ik laatst op teamspeak zat.
Ik wou me microfoon een beetje van me af buigen en plotseling heb ik me microfoon in me handen
(Dit echt zonder overmatige kracht of iets dergelijks).
Dus ik ga naar de winkel waar ik hem vandaan heb en lever me headset in omdat ik nog een jaar ongeveer garantie heb, een dag later krijg ik van Logitech een mailtje waarin staat dat het niet onder de garantie valt en dus geen reparatie of vervangende G930 vergoed krijg MAAR ik zou een zogenaamde loyaliteits korting (35%) krijg op 1 van hun producten die ALLEEN geldig is in hun webshop. Dus ik ga is even kijken op hun webshop waar alles zowat 40 tot 50% duurder is dan andere winkels. (Dus dan ben ik zelf nog ca 15% duurder uit...)
Even later bel ik de logitech klantenservice of ze konden uitleggen over hoe wat en waarom.
Volgens hun moest ik daarvoor bij de winkel zijn waar ik me headset had gekocht en ingeleverd, ik ga naar de winkel toe en verwijzen me weer door naar logitech. Ik neem me headset mee en bel weer naar de klantenservice en doe mijn heel verhaal, ik moest foto's maken van me headset en naar hun klantenservice mailen.
Een dag later krijg ik weer een mailtje dat ik volgens hen toch te hardhandig met me spullen ben omgegaan en dus niks onder de garantie valt.. maar ik zou toch nog een korting van krijgen jongens van wel 50% waar ik dus nog geen donder mee opschiet.

Lekkere service zou ik zeggen..
en echt ik ben altijd heel zuinig geweest op mijn g930 headset
er word gewoon doodleuk gezegd dat je te hardhandig met je spullen ben omgegaan, vrij apart na mijn mening

Laat even weten wat jullie ervan vinden en of er nog iets is wat ik kan doen?
Want ik baal hier echt enorm van.. :-(

Hieronder de foto's van me headset:
http://imageshack.us/a/img59/2484/imagegax.jpg
http://imageshack.us/a/img197/9377/image5qh.jpg
http://imageshack.us/a/img837/5121/image4bg.jpg
http://imageshack.us/a/img90/6964/image3te.jpg
http://imageshack.us/a/img37/3708/image2ds.jpg
http://imageshack.us/a/img819/8564/image1umn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Pech lijkt me het juiste woord.

Als er ook maar 1 bedrijf is waarvan je niet kunt zeggen dat de service slecht is, dan is het Logitech wel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 09:51
Ik weet niet wat voor een materiaal het is, maar het ziet er uit als hard plastic. Lijkt me normaal dat dit niet kan buigen!

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het al vrij coulant dat ze je korting willen geven op een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
Ziet er inderdaad uit als "user abuse" gewoon iets tever gebogen, helaas is dat inderdaad geen garantie, en nog heel erg coulant je 50% korting kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Druppeltje secondelijm ertussen en hij is weer als nieuw...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

secondelijm + zwarte tape omheen wikkelen ..kan jou het schelen joh.
Weet je voortaan dat je bij de volgende headset een mic met buigzaam karakter moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mag hopen dat je het hefboomprincipe kent, want dat is wat je hebt gebruikt om de microfoon af te laten breken. Als je er echt heel zachtjes aan hebt geduwd, is het een grotere kans dat het er aan zat te komen en dat er al scheurtjes waren die nu zijn doorgebroken.

Aan de foto's te zien is het redelijk zichtbaar dat het geen flexibele mic is (ehm, was).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Sorry, maar ziet er voor mij ook uit als user abuse. Ik geloof je best, maar kan me voorstellen dat Logitech het anders ziet.
Vaak zijn ze wel heel erg coulant zoals nu blijkt. Uiteraard die 35% is zuur, maar die 50% is zeker goedkoper dan wat je normaal in de winkels betaald.

Die microfoon is duidelijk niet buigbaar. Hooguit (wat ik slecht uit de foto's kan halen) is het wel met een scharnier dat je hem iets kunt verplaatsen, maar dat is links/rechts en niet op en neer.
De breuk lijkt iig niet links/rechts gegaan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 21:17
Zo'n breuk zal in veel gevallen inderdaad veroorzaakt zijn door de gebruiker.
Dat hoeft overigens niet eens deze keer te zijn, misschien is hij een keer gevallen (bijvoorbeeld) waardoor hij al een kleine barst had. Deze keer was de beweging te veel voor het goede.

Dat zal logitech ook zien. Ze hebben misschien al 100 van die dingen gezien waar men gewoon "moedwillig" heeft gesloopt. Dan gaan ze er niet zomaar meer mee akkoord

Maar als ik de foto bekijk lijkt de mic al tegen de stop te zitten. Als je hem dan van je af duwt breekt hij natuurlijk. Of probeerde je de andere kant op te draaien?

Een vriend van me heeft overigens ook 50% korting gekregen op een nieuwe speakerset door problemen met zijn z5500 van iets van 5 jaar oud. Niet slecht als ik het mag zeggen

[ Voor 12% gewijzigd door timberleek op 18-12-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
timberleek schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:35:
Een vriend van me heeft overigens ook 50% korting gekregen op een nieuwe speakerset door problemen met zijn z5500 van iets van 5 jaar oud. Niet slecht als ik het mag zeggen
Er zijn genoeg mensen die na 5 jaar nog gewoon een nieuwe Z-5500 opgestuurd hebben gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pech, deel je mening totaal niet

logitech staat juist bekend om hun hoogwaardige service en garanties!!

gister nog; ontvanger van draadloos keyboard+muis kwijt, logitech gebelt, krijg gratis nieuwe toegezonden
eerder; GT drive stuur defect, kostenloos nieuwe gekregen
nog eerder; ontvangen van andere keyboard+muis kwijt, gratis nieuwe
etc. etc. etc.

ik zweer bij logitech, en met mij vele andere

ps; waarom host jij jouw afbeeldingen bij ranzige 3e partij ipv; http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2012 16:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
Arunia schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:34:
Sorry, maar ziet er voor mij ook uit als user abuse. Ik geloof je best, maar kan me voorstellen dat Logitech het anders ziet.
Vaak zijn ze wel heel erg coulant zoals nu blijkt. Uiteraard die 35% is zuur, maar die 50% is zeker goedkoper dan wat je normaal in de winkels betaald.

Die microfoon is duidelijk niet buigbaar. Hooguit (wat ik slecht uit de foto's kan halen) is het wel met een scharnier dat je hem iets kunt verplaatsen, maar dat is links/rechts en niet op en neer.
De breuk lijkt iig niet links/rechts gegaan te zijn.
Het rubbere gedeelte van de microfoon is juist buigbaar dat is het hem net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
"Me headset"?

Maar je hebt niets met Logitech van doen voor je garantie. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel.

Hoewel ik wel snap dat ze user-abuse aandragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:36:

gister nog; ontvanger van draadloos keyboard+muis kwijt, logitech gebelt, krijg gratis nieuwe toegezonden
etc. etc. etc.

ps; waarom host jij jouw afbeeldingen bij ranzige 3e partij ipv; http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup
Ben niet zo bekent op tweaker en nog nooit die foto album gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:36:

etc. etc. etc.

Logitech = goede service.

Een 3 jaar oude iPhone dock begint te haperen, ik bel even om te vragen of er updates of reset mogelijkheden zijn. Helaas niet, maar voor de coulance 50% korting op een product naar keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jeffrey994 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:41:
[...]
Ben niet zo bekent op tweaker en nog nooit die foto album gezien 8)7
je zit hier 2+ jaar, bij maken van topic/reactie zie je boven het invoerveld geschreven staan;

Voeg afbeelding toe via het fotoalbum

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:46:
[...]

je zit hier 2+ jaar, bij maken van topic/reactie zie je boven het invoerveld geschreven staan;

Heb ooit een account aangemaakt om me oude telefoon hierop te posten, verder nooit echt op tweakers gezeten dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:46:
[...]

Hij heeft bij elkaar opgeteld 0 karma. Dus geen fotoalbum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 09:28
Ik heb er zelf ook 1, en de microfoon is zeker wel buigbaar. Het lijkt er alleen op dat je hem iets te dicht bij de hefboom hebt afgebogen, i.p.v. het uiteinde.

Ik heb die van mij nu een half jaar, en het ding ziet er nog bijna perfect ut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
FiXeR.nl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:41:
[...]

Logitech = goede service.

Een 3 jaar oude iPhone dock begint te haperen, ik bel even om te vragen of er updates of reset mogelijkheden zijn. Helaas niet, maar voor de coulance 50% korting op een product naar keuze. :)
dat klinkt ook leuker dan het is, want hun shopprijzen liggen 50-60% boven de straatprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
418O2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:52:
[...]

dat klinkt ook leuker dan het is, want hun shopprijzen liggen 50-60% boven de straatprijzen :)
Ja precies en dat is dus ook het probleem waar ik mee zit,
ik krijg een korting van 50% waar ik niks aan heb omdat ik dan voor hetzelfde geld bij een elektronica winkel de headset haal voor precies de zelfde prijs als ik daar geen korting krijg.
Dus die 50% lijkt heel veel maar je schiet er eigenlijk niks mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
jeffrey994 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:55:
[...]

ik krijg een korting van 50% waar ik niks aan heb omdat ik dan voor hetzelfde geld bij een elektronica winkel de headset haal voor precies de zelfde prijs als ik daar geen korting krijg.
Op de Logitech site zie ik hem voor 180 euro staan, waar hij in de pricewatch voor 140 verkrijgbaar is. Dus wat je daar verteld is niet helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jeffrey994 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:55:
[...]

ik krijg een korting van 50% waar ik niks aan heb omdat ik dan voor hetzelfde geld bij een electronica winkel de headset haal voor precies de zelfde prijs als ik daar geen korting krijg.
Je krijgt de korting op de adviesprijs. Dat veel webshops daar onder gaan zitten kan Logitech niks aan doen.
Ik vind dat ze je netjes tegemoet komen terwijl dit duidelijk je eigen schuld is dat dit kapot is gegaan. Deze mic is niet bedoeld om te buigen maar om te draaien. Als je dan toch te ver probeert te buigen, dan kan de mic afbreken. Volgens mij haal je de termen buigzaam en flexibel door elkaar. Je mic is flexibel maar absoluut niet buigzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
theHoff schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:58:
[...]

Je krijgt de korting op de adviesprijs. Dat veel webshops daar onder gaan zitten kan Logitech niks aan doen.
Ik vind dat ze je netjes tegemoet komen terwijl dit duidelijk je eigen schuld is dat dit kapot is gegaan. Deze mic is niet bedoeld om te buigen maar om te draaien. Als je dan toch te ver probeert te buigen, dan kan de mic afbreken. Volgens mij haal je de termen buigzaam en flexibel door elkaar. Je mic is flexibel maar absoluut niet buigzaam.
Deze mic is zeker wel bedoeld om te buigen, maar het is wel duidelijk dat het vrij gelimiteerd is (ong. hoek van 30 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:15
Dan pak je het toch niet goed aan denk ik.

Heb heel veel spul van Logitech en ook gehad en natuurlijk ging er wel eens wat stuk maar dat is stuk voor stuk goed opgelost door zowel mij als door Logitech.

1 maal voor een buurvrouw een kapotte Logitech VX revolution aangeboden en hiervoor een nieuwe Logitech MX Performance voor terug gekregen.

1 maal voor mijn ouders een kapotte Logitech 525 afstandsbediening aangeboden en hiervoor een nieuwe Logitech One afstandsbediening voor terug gekregen.

en als kers op de taart tijdens een verhuizing mijn adapter kabel van mij Logitech Dinovo Edge Mediacenter toetsenbord kwijtgeraakt. En na communicatie heb ik een compleet nieuwe set kosteloos ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:52:
[...]

Onzin, de Z906 inclusief bluetooth koste 300 bij logitech en 250 euro exclusief bluetooth (25 euro extra) in de pricewatch. Nu gekocht voor 150 euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
CKSotos schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:00:
Dan pak je het toch niet goed aan denk ik.

Heb heel veel spul van Logitech en ook gehad en natuurlijk ging er wel eens wat stuk maar dat is stuk voor stuk goed opgelost door zowel mij als door Logitech.

1 maal voor een buurvrouw een kapotte Logitech VX revolution aangeboden en hiervoor een nieuwe Logitech MX Performance voor terug gekregen.

1 maal voor mijn ouders een kapotte Logitech 525 afstandsbediening aangeboden en hiervoor een nieuwe Logitech One afstandsbediening voor terug gekregen.

en als kers op de taart tijdens een verhuizing mijn adapter kabel van mij Logitech Dinovo Edge Mediacenter toetsenbord kwijtgeraakt. En na communicatie heb ik een compleet nieuwe set kosteloos ontvangen.
Heb gewoon normaal naar ze gebeld maar het zit hem in het dat het volgens hun valt onder "user abuse" en ja zie dan maar te bewijzen dat het niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
jeffrey994 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:03:
[...]

Heb gewoon normaal naar ze gebeld maar het zit hem in het dat het volgens hun valt onder "user abuse" en ja zie dan maar te bewijzen dat het niet zo is
Dat is het hem. Je kunt het Logitech niet kwalijk nemen voor het niet vergoeden voor iets wat user-abuse lijkt te zijn. Zoals je ziet lijkt dit voor de Tweakers hier ook al user-abuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoewle het iets buigbaar zal zijn, is de plek war de scheur/barts zit, niet/nauwelijks buigbaar. Dat gaat normaal alleen kapot als er met verkeerde kracht onder een bepaalde hoek gewerkt wordt.

Mogelijk was het jouw bedoeling om het uiteinde iets bij te buigen. Hierbij dien je het stuk bij het scharnier stevig vast te houden, omdat anders de kracht te groot wordt en het geheel bereekt. Denk maar aan action figures...die werkten vaak met hetzelfde principe.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

50 % korting op een webshop die alles aanbied voor 50 procent hoger dan de normale prijs, is zeker schappelijk want dan kom je op 75% uit van een andere webshop.

wees blij dat ze je dit hebben gegeven, ik zie dit razer nog niet doen...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
Fordox schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:39:
50 % korting op een webshop die alles aanbied voor 50 procent hoger dan de normale prijs, is zeker schappelijk want dan kom je op 75% uit van een andere webshop.

wees blij dat ze je dit hebben gegeven, ik zie dit razer nog niet doen...
Nee de korting geld alleen op de website van logitech dus niet op webshops van andere winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Wat hij schrijft klopt wel. Lees het nog een keer. Als hun prijs 50 % hoger ligt, dan betaal je 150%. Als je 50% korting krijgt op die hogere prijs, dan betaal je dus 75% voor een nieuw product.

Wat betreft dit soort regelingen vind ik Logitech overigens uitermate coulant. Mijn Logitech M500 was na bijna twee jaar defect en ik had de bon niet meer. Als ik op de linkermuisknop klikte dan reageerde hij alsof het de rechtermuisknop was. Toen heb ik een mailtje gestuurd en toen kreeg ik een nieuwe geleverd. Oude hoefde ik niet eens in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
> Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Johny_B schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:22:
Wat hij schrijft klopt wel. Lees het nog een keer. Als hun prijs 50 % hoger ligt, dan betaal je 150%. Als je 50% korting krijgt op die hogere prijs, dan betaal je dus 75% voor een nieuw product.

Wat betreft dit soort regelingen vind ik Logitech overigens uitermate coulant. Mijn Logitech M500 was na bijna twee jaar defect en ik had de bon niet meer. Als ik op de linkermuisknop klikte dan reageerde hij alsof het de rechtermuisknop was. Toen heb ik een mailtje gestuurd en toen kreeg ik een nieuwe geleverd. Oude hoefde ik niet eens in te leveren.
Leuk die verhalen hoe coulant ze zijn, maar bij TS dus niet. Hij heeft dus pech.
@ TS:
Kijk eens rond op hun webshop, zitten er geen scherpe acties tussen? Waardoor de 50% korting daar nog eens op een no-brainer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
altayg schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:01:
[...]

Leuk die verhalen hoe coulant ze zijn, maar bij TS dus niet. Hij heeft dus pech.
@ TS:
Kijk eens rond op hun webshop, zitten er geen scherpe acties tussen? Waardoor de 50% korting daar nog eens op een no-brainer wordt?
Weldegelijk hij krijgt voor iets wat sterk op user-abuse lijkt alsnog een kortingsbon van 50%

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je frustratie en vind het erg vervelend dat je product stuk is. Helaas leest je OP meer als een klaagzang naar Logitech toe (zie bijvoorbeeld de titel) dan een interessant discussie topic. Om die reden doe ik dit topic dan ook op slot. Mocht je van mening zijn dat dit onderwerp een interessante discussie op kan leveren dan nodig ik je uit om een nieuw topic aan te maken met een neutrale titel en een feitelijke uiteenzetting van je verhaal, gevolgd door duidelijke vragen.

Succes met de afhandeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.