Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493108

Topicstarter
Hallo tweakers

Een vraagje:

Ik heb een vier jaar oude samsung laptop (NP-R510H. (input:19V-4.74A) Rating adapter: DC 11,1 V-4000mAh. Product ID: AA-PB4NC6B)). Waarvan de accu vorig jaar kapot is gegaan en ik sindsdien alleen via netstroom werk op mijn laptop. Nu viel van de week de stroom van het huis uit terwijl ik op mijn laptop bezig was. Hij gaat nu niet meer aan. Op dat moment zat de accu er nog in. Toen ik hem weer aan probeerde te zetten, brandde het netstroom lampje oranje en groen. Toen ik de accu eruit haalde gaf hij alleen nog maar de groene lamp aan. Mijn powerknop geeft wel een blauw lampje, maar op het scherm gebeurd niks…

Wie o wie kan mij vertellen wat het probleem is en wat ik nu het beste kan doen..

Ik hoop dat door middel van een nieuwe accu hij weer aan de praat gaat, maar dit weet ik niet zdker.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dus je hebt geen beeld meer neem ik aan? Heb je al getest met een ander scherm (extern)? Start het systeem nog wel op? Krijg je piepjes te horen? Mogelijk kan je als test de geheugen modules en Wifi kaart via de onderkant (klepjes) verwijderen om te kijken of het 1 van deze onderdelen is die het veroorzaakt. Maar het lijk erop dat je mobo dood is en vervangen is meer dan prijzig. Misschien zijn er nog nieuwe onderdelen te krijgen http://www.replacedirect.nl/ en weet je een handig iemand in de buurt die wel vaker laptops uit elkaar haalt en repareert, anders word het nieuwe halen en of verzekerings werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Je kunt Samsung ook een email sturen zo te zien :
http://www.samsung.com/nl...E&srchword=NP-R510-FS04NL
Zelf zou ik na zo'n stroomuitval (lijkt me geen toeval) als eerste op zoek gaan naar een zekering in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:49
Klinkt stom maar heeft al vaker dan eens geholpen. De knoopcel batterij eruit halen proberen op te starten weer uit zetten en er weer in doen. Ik acht de kans eerg klein het werkt. Maar wie neit waagt wie niet wint. En anders misschien inderdaad even kijken en naar een zekering??

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493108

Topicstarter
zo tof dat ik snel antwoord krijg van jullie! :)

ik heb idd geen beeld meer en nog niet getest met een ander beeldscherm... systeem start niet meer op. krijg geen geluid te horen...zou niet echt weten hoe dit allemaal moet.. voordat ik mijn knoopcel batterij aanzie voor mijn geheugen of iets dergelijks en als kerstdecoratie ga gebruiken, zal ik er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft ;), en samsunghelpdesk een email sturen.

thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Geen dank, je hebt me eraan herinnerd dat ik nog een hard-disc onder de kerstboom moet gaan leggen, dit kan namelijk iedereen gebeuren.
Overigens zijn hier genoeg mensen die er erg veel verstand van hebben, die maken bij wijze van spreken van een oude schrijfmachine en een tv-tje zelf hun eigen laptop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Sommige laptops weigeren aan te gaan als er geen accu present is, ook al is de adapter wel aangesloten. Het zou kunnen zijn dat de accu (die inmiddels al een tijdje zo goed als dood was) door de stroomstoring net dat laatste zetje heeft gehad. Waardoor de laptop vervolgens niet meer aan gaat omdat de accu niet meer gezien wordt of wellicht in een foutstatus zit.
Je zou het dus kunnen proberen met een andere accu. Maar het is wellicht lastig om iemand te vinden met dezelfde laptop waar je de accu even van kunt lenen en een nieuwe kost je al snel een Eurootje of 80 denk ik zo. Dus de vraag is dan vooral of je voor dat bedrag de gok wilt wagen.

P.S. Of laat de laptop een tijdje op de adapter aangesloten, in de hoop dat de accu nog net genoeg opgeladen kan worden, zodat de laptop hopelijk wel weer op wil starten.

[ Voor 11% gewijzigd door real[B]art op 21-12-2012 17:34 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1