Heeft er iemand kennis over het netwerk van Simyo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Korte inleiding:
Vandaag gebeld door KPN dat mijn abonnement verlengd mag worden, en of ik daar interesse in had. Ik heb de dame vriendelijke verteld dat ik de nieuwe tarieven van kpn niet acceptabel vind, en dat ik overweeg over te stappen naar Simyo.

Vervolgens vertelde de kpn dame mij dat hoewel Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk, Simyo slechts een deel van de KPN masten huurt/gebruikt, en dat het bereik bij Simyo dus alsnog slechter kan zijn dan bij KPN zelf. De klantenservice van Simyo wist nergens van.

Probeert KPN (of de verkoopdame zelf) hier bestaande klanten bang te maken met onjuiste beweringen over hun dochter/concurrent, of is het bereik van Simyo daadwerkelijk minder dan dat van KPN? Het lijkt mij nogal raar dat een VMNO slechts toegang zou hebben tot een beperkt aantal masten.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
KPN / Vodafone bezitten de meeste lijnen voor telefonie, een hoop andere providers huren hun bandbreedte bij KPN of Vodafone.

dus wat ze zegt klopt wel, ze zijn alleen niet een dochter onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:33:
KPN / Vodafone bezitten de meeste lijnen voor telefonie, een hoop andere providers huren hun bandbreedte bij KPN of Vodafone.

dus wat ze zegt klopt wel, ze zijn alleen niet een dochter onderneming.
Ik weet dat in nederland enkel KPN, Vodafone en T-mobile zelf masten bezitten (en binnenkort Tele2 voor 4G), ik weet ook dat Simyo hun verbindingen via de KPN masten laat lopen. Wat ik niet weet, is of het waar is dat Simyo niet van alle, maar slechts een gedeelte van de masten gebruik kan maken, wat de KPN dame dus beweerde.

Overigens is Simyo volgens eigen website "Het onlinemerk van KPN", weldegelijk een dochter dus.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
vectormatic schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:36:
[...]

Ik weet dat in nederland enkel KPN, Vodafone en T-mobile zelf masten bezitten (en binnenkort Tele2 voor 4G), ik weet ook dat Simyo hun verbindingen via de KPN masten laat lopen. Wat ik niet weet, is of het waar is dat Simyo niet van alle, maar slechts een gedeelte van de masten gebruik kan maken, wat de KPN dame dus beweerde.

Overigens is Simyo volgens eigen website "Het onlinemerk van KPN", weldegelijk een dochter dus.
Ah kijk zo heb ik ook weer wat geleerd ! :), maar het zou goed kunnen en dat zullen ze best bij Simyo ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:38:
[...]

Ah kijk zo heb ik ook weer wat geleerd ! :), maar het zou goed kunnen en dat zullen ze best bij Simyo ontkennen
Tja, mijn probleem is dat zowel KPN als Simyo genoeg reden hebben om mij niet de waarheid te vertellen, KPN zou Simyo kunnen willen zwartmaken om mij als klant te houden, en Simyo zou hun netwerk als beter kunnen willen voordoen om mij als klant te krijgen. Daarnaast hebben de verkoop-telefonisten van beide clubs natuurlijk ook targets om te halen, waarvoor ze vast ook wel durven te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
vectormatic schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:48:
[...]

Tja, mijn probleem is dat zowel KPN als Simyo genoeg reden hebben om mij niet de waarheid te vertellen, KPN zou Simyo kunnen willen zwartmaken om mij als klant te houden, en Simyo zou hun netwerk als beter kunnen willen voordoen om mij als klant te krijgen. Daarnaast hebben de verkoop-telefonisten van beide clubs natuurlijk ook targets om te halen, waarvoor ze vast ook wel durven te liegen.
en niet te vergeten vaak ook nog is 0 verstand van zaken.
gelukkig is de klantenservice bij de KPN gratis en 24 uur per dag bereikbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Simyo en Telfort zijn beide onderdeel van KPN. Het zijn beide virtuele providers op het KPN netwerk. Ik heb Telfort, mijn vriendin Simyo. Qua bereik maakt het geen drol uit, dat is gewoon hetzelfde vanwege het KPN-netwerk. Wat wel verschil maakt is de snelheid van 3G verbindingen. Die is bij Simyo vele malen hoger dan bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Denniz0229 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:50:
[...]

en niet te vergeten vaak ook nog is 0 verstand van zaken.
gelukkig is de klantenservice bij de KPN gratis en 24 uur per dag bereikbaar |:(
Klopt, beide telefonisten klonken niet heel erg alsof ze echt verstand hadden van de materie, die van Simyo gaf toe niks officieels te weten, maar uit persoonlijke ervaring kon ie zeggen dat het bereik gewoon prima was... |:(
_JGC_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:53:
Simyo en Telfort zijn beide onderdeel van KPN. Het zijn beide virtuele providers op het KPN netwerk. Ik heb Telfort, mijn vriendin Simyo. Qua bereik maakt het geen drol uit, dat is gewoon hetzelfde vanwege het KPN-netwerk. Wat wel verschil maakt is de snelheid van 3G verbindingen. Die is bij Simyo vele malen hoger dan bij Telfort.
Goed om te horen, ik denk dat ik dan gewoon naar Simyo ga, mijn Desire doet het nog prima, en als je naar de prijzen van een nieuw abo met telefoon kijkt, val je zo ongeveer van je stoel tegenwoordig (althans, ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voordeel van Simyo is dat je gewoon per maand je bundel naarboven of beneden kan aanpassen. Betaal je iets meer voor (ze hebben sindskort ook jaarcontracten met korting), maar het is wel zo flexibel.
Zo zit ik nu 2 jaar vast aan een SMS bundel bij Telfort voor 1,50 per maand extra. Doe ik geen reet mee, want degene die de oorzaak was van buiten mijn bundel SMSen heeft nu dus ook Whatsapp.

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 11:09
Prima verbinding bij simyo... vrijwel overal bereik.
Zat hiervoor bij Vodafone maar had daar veel vaker last van connectie problemen met 3G.

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

_JGC_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:53:
verschil is dat simyo echt alleen een merk is, telfort daarentegen werkt wel via het KPN netwerk maar doordat het een overgenomen bedrijf is, is men de apparatuur achter de masten nog steeds aan het gebruiken. Bij simyo loopt dus ALLES via kpn en bij Telfort enkel de verbinding tussen telefoon en zendmast, de rest verloopt via de netwerk van telfort zelf. Daardoor moet je bij telfort ook bijvoorbeeld dataroaming aanzetten om gebruik te kunnen maken van mobiel internet en zijn er vaak storingen die KPN en Simyo niet beinvloeden, (als kpn een storing heeft beinvloedt het Telfort weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt Simyo bij bepaalde abonnementen ook maandelijks opzeggen. Dus je kunt het altijd uitproberen, al vermoed ik dat het prima gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:31
Ik ben onlangs overgestapt van T-Mobile naar Simyo. Ik heb gewoon prima bereik met het KPN-netwerk. Ondanks dat de 3G-snelheid bij Simyo "maar" 2 Mbit/s is, voelt het sneller dan ik ooit heb gehad bij T-Mobile. Vergeet niet dat Simyo als VMNO een volle dochteronderneming is van KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:20

B2

wa' seggie?

Lijkt mij echt een broodje aap verhaal. Het verkeer bij je Simyo abonnement gaat gewoon via het KPN netwerk. Ik heb ook altijd het KPN operator logo op mn telefoon staan.
En met name het 3G bereik is zooo veel beter als bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

FreshM schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:49:
Ik ben onlangs overgestapt van T-Mobile naar Simyo. Ik heb gewoon prima bereik met het KPN-netwerk. Ondanks dat de 3G-snelheid bij Simyo "maar" 2 Mbit/s is, voelt het sneller dan ik ooit heb gehad bij T-Mobile. Vergeet niet dat Simyo als VMNO een volle dochteronderneming is van KPN zelf.
MVNO* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

SimYo bevalt mij ook echt goed. Heel goed bereik vergelijken met Tmo en Vodafone. Ik vind het jammer dat KPN en haar dochters op toestel lease zijn overgestapt want binnenkort heb ik een nieuw toestel nodig en wil echt niet van het KPN netwerk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 13:43
Ik gebruik Simyo en ik heb nog nooit last gehad van slecht of geen bereik in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
HollovVpo1nt schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:40:
SimYo bevalt mij ook echt goed. Heel goed bereik vergelijken met Tmo en Vodafone. Ik vind het jammer dat KPN en haar dochters op toestel lease zijn overgestapt want binnenkort heb ik een nieuw toestel nodig en wil echt niet van het KPN netwerk af.
Dan neem je gewoon een abonnement zonder toestel en zoek je zelf een toestel uit. Je moet tegenwoordig wel een heel trouwe klant zijn met een joekel van een belbundel wil een toestel bij je abonnement nog goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Simyo gebruikt dan wel het KPN-netwerk, maar dat betekent nog niet dat het gelijkwaardig is. Voor zover ik weet wordt er een vorm van prioriteit gebruikt waardoor op een drukke mast de 'echte' KPN-klanten voorrang krijgen. Dat zou je kunnen merken aan internetsnelheid bijvoorbeeld, dat je geen 3G krijgt. Hebben jullie hier wel eens wat van gemerkt?

Dat van die masten ben ik eigenlijk ook wel benieuwwd naar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:04
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van.
Maar goed, ik heb inmiddels 1,5 jaar Simyo en heb altijd een zeer goede 3g, ook vele malen beter dan de oude provider (T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Ze gebruiken hooguit QoS-achtige technieken, en het is echt onzin dat je geen toegang zou hebben tot sommige masten. Wel is het zo dat je geen toegang hebt tot het 4G-netwerk (net als dat je bij Telfort vroeger geen toegang had tot 3G in het begin).

Zelfs al zouden ze QoS gebruiken en krijgen "echte" KPN-klanten voorrang, dan nog zul je daar niet heel erg veel van merken aangezien hun netwerk wel echt heel goed is :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik ben ook aan het kijken voor Simuo, ik zie alleen dat de down (2Mbps) en upload (384 Kbps) wat aan de lage kant zijn. Werkt dit storend?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:21:
Ze gebruiken hooguit QoS-achtige technieken, en het is echt onzin dat je geen toegang zou hebben tot sommige masten. Wel is het zo dat je geen toegang hebt tot het 4G-netwerk (net als dat je bij Telfort vroeger geen toegang had tot 3G in het begin).

Zelfs al zouden ze QoS gebruiken en krijgen "echte" KPN-klanten voorrang, dan nog zul je daar niet heel erg veel van merken aangezien hun netwerk wel echt heel goed is :)
Precies, het QoS-verhaal geloof ik wel, dat masten gewoon niet gebruikt worden zou ik vreemd vinden. Dan gebruik je niet echt letterlijk 'het netwerk van KPN' maar een deel ervan. Dat zou misleiding zijn.

Of je het QoS-verhaal merkt is dus inderdaad de vraag, vanuit theorie misschien wel of niet, maar ik ben wel benieuwd naar de praktijk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
kw_nl schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:43:
Ik ben ook aan het kijken voor Simuo, ik zie alleen dat de down (2Mbps) en upload (384 Kbps) wat aan de lage kant zijn. Werkt dit storend?
Hier ben ik ook benieuwd na
Pagina: 1