Nu mijn 2008 iMac hopeloos oud begint te worden denk ik er sterk aan terug naar het windows kamp te keren aangezien adobe CS6 me toch het enig echte belangrijke is, en minder het OS. Doel is om vooral snel video te kunnen bewerken aan een lagere prijs dan bij apple.
Door het fijt dat heel wat grafische kaarten enkel met hacks de mercury playback van adobe kunnen supporten is het nogal moeilijk om te weten hoeveel performance verschil verschillende chips uit de geforce serie me zouden geven. Is het de moeite van naar een geforce 650m/660m te gaan boven een 640m?
Hier een korte checklist die ik zeker wil:
- moet vlotjes Adobe CS6 AE en Premiere draaien.
- tussen de 1000 en 1600 eur
- 15,6 inch maximum zodat hij in de kist van mijn motorfiets past
- 1920x1080p full-HD beeldscherm
- op zijn minst 2 2,5inch drivebays, eentje m-sata als extra zou mooi zijn. Ik heb nog een 256gb SSD liggen...
- optische schijven gebuik ik niet, dus niet noodzakelijk.
Eerlijk gezegd moet ik hierbij ook even mijn teleurstelling uitdrukken in de tweakers pricewatch.
Modellen als de dell xps15 en de asus zenbook u500 kwamen er daar niet in, terwijl deze wel aan mijn specificaties voldeden.
ook vraag ik me af of dit geen optie is: http://www.notebookguru.d.../Guru-FIRE-IV-config.html
kunnen jullie tweakers me ietwat meer licht in de duisternis brengen?
Door het fijt dat heel wat grafische kaarten enkel met hacks de mercury playback van adobe kunnen supporten is het nogal moeilijk om te weten hoeveel performance verschil verschillende chips uit de geforce serie me zouden geven. Is het de moeite van naar een geforce 650m/660m te gaan boven een 640m?
Hier een korte checklist die ik zeker wil:
- moet vlotjes Adobe CS6 AE en Premiere draaien.
- tussen de 1000 en 1600 eur
- 15,6 inch maximum zodat hij in de kist van mijn motorfiets past
- 1920x1080p full-HD beeldscherm
- op zijn minst 2 2,5inch drivebays, eentje m-sata als extra zou mooi zijn. Ik heb nog een 256gb SSD liggen...
- optische schijven gebuik ik niet, dus niet noodzakelijk.
Eerlijk gezegd moet ik hierbij ook even mijn teleurstelling uitdrukken in de tweakers pricewatch.
Modellen als de dell xps15 en de asus zenbook u500 kwamen er daar niet in, terwijl deze wel aan mijn specificaties voldeden.
ook vraag ik me af of dit geen optie is: http://www.notebookguru.d.../Guru-FIRE-IV-config.html
kunnen jullie tweakers me ietwat meer licht in de duisternis brengen?