Gaat dit werken? (gamesysteem)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovengemiddeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 19:38
Hallo tweakers,

Mijn zoon is al enkele weken in de ban van zijn Game pc die hij gaat maken. En hij heeft het al redelijk al helemaal geregeld. Ik wil alleen wel zeker weten dat als hij dit allemaal bestelt dat het het dan ook gaat doen. Ik heb hem gevraagd wat hij er mee wil kunnen en het komt hierop neer:

-Farcry 3 minimaal op mid

-Battlefield 3 op mid

-Photoshop cs6 snel werkend hebben.

het systeem dat hij wil gaan bestellen is dit:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-110437725

En simpel gezegd is mijn vraag: Gaat dit werken met het moederbord de voeding (pcie aansluitingen moet je er 2 van hebben heb ik ergens gehoord).

en gaat alles in de kleine behuizing passen en zijn zijn eisen haalbaar. Ook heb ik gehoord dat het slim is om er een betere processor koeling op te zetten. Is dat echt veel beter?

Ik hoop dat jullie mij(n) (zoon) kunnen helpen.

P.S
Is het genoeg wat voor het systeem?

Alvast bedankt

(owja: er mag inprinciepe van alles aan worden veranderd maar er mag max 10 euro bij)

[ Voor 4% gewijzigd door bovengemiddeld op 18-12-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ja het werkt. Zou ik het kopen? Neen
De processor gaat in games als farcry3 en b3 een bottleneck vormen (afhankelijk van de resolutie). De 965be loopt echt op haar laatste poten. Als het systeem 1-2 jaar gebruikt gaat worden zou ik zeggen, koop dit. Als je er 3 tot 5 jaar gebruik van wilt maken, zou ik voor een intel quadcore gaan. Kost je een kleine honderd euro meer. Op termijn ga je daar zeker plezier van hebben. Zeker als je er over 2-3 jaar weer een mid-range gpu bij prikt en je oude verkoopt

De harde schijf is heel erg traag (5400 rpm) als het een game rig gaat worden is 7200rpm een echt minimum wil je nog leuk kunnen gamen.

Iets meer eigen werk (inlezen) wordt een volgende keer wel op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58

hostler

Yeahhh dude!

Heb niet je config goed doorgekeken, maar waarom een 2,5" 5400RPM 500GB schijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09

amas

Law of Nature: Chaos

Dit systeem zal prima functioneren. Far Cry 3 op mid zal ongetwijfeld gaan werken en hangt ook af van de resolutie van het scherm waar hij op zal gaan gamen. Photoshop 'snel' laten werken? Definieer snel. Als je PS echt snel wilt laten werken heb je een SSD nodig en een iets snellere CPU. Ik weet niet hoe intensief hij bezig gaat.

Wat de voeding betreft, deze heeft idd slechts 1 PCI-e power cable. De HD7850 heeft er echter ook maar één nodig (klik). Hier raden ze een 650W voeding aan, maar dat is onzin. Ik heb zelf een HD6870 (vergelijkbaar) met zelfde 430W voeding en dat gaat prima. Dus geen reden om zorgen te maken.

En de extra CPU koeling is alleen bedoelt voor overklokken of om die extra paar decibels van het de geluidsdruk af te halen. Niet noodzakelijk dus. En ja, de HDD... Dat gaat het niet worden. De HDD is in bijna alle gevallen het meest langzame onderdeel van een PC. Koop iig een 7200RPM schijf, of neem een SSD en later een extra HDD mocht je zonder ruimte komen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovengemiddeld
Tips voor snelle hdd?

ik dacht zelf aan deze http://www.alternate.nl/h...16&className=harddiskSATA

(max 500 euro totaal)

Owja en als reactie:

Het systeem is gemaakt om over een jaar weer geupgraded te worden
}:O

[ Voor 87% gewijzigd door bovengemiddeld op 18-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09

amas

Law of Nature: Chaos

Rare keuze om nu al te weten het systeem over een jaar weer te upgraden. Realiseer je dat elektronica de slechtste investering is die je kunt doen. Het verliest zijn waarde verschrikkelijk snel. Je kunt wel steeds een paar goedkope zooi bij elkaar smijten en dit elk jaar weer doen, maar dat is ontzettend duur. Je kunt het beste in één keer een goede PC kopen en deze dan een jaar of vijf mee laten gaan. Zo'n systeem hoeft echt geen €1000 te kosten, met €700 - €800 komt je al een heel eind. Het is een smak geld, dat snap ik, maar elk jaar een beetje upgraden en de rest verkopen is flink duurder.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Ja dit snap ik ook niet helemaal. Beter een maandje of twee langer doorsparen en in 1x iets goeds kopen dan elk jaar honderden euro's uit te geven om het systeem maar middelmatig te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:08

Thomg

Aww yiss

Mag ik ook weten waarom dat geheugen zo duur is? 30 euro in de pricewatch. 8)7
Bestel deze
http://azerty.nl/producte...65-v-niet-gebufferd-.html
Gewoon even los

Harde schijven zijn een nee ( zoals andere tweakers al vermeld hebben ).

Videokaart kan een goedkopere versie zijn, waarom die van xfx? :/
http://www.alternate.nl/h...ing/1028251/?event=search
http://www.alternate.nl/h...1GD/1032270/?event=search

Phenom II is prima voor het budget, maar intel i5 Ivy is toch wel aangeraden.

[ Voor 48% gewijzigd door Thomg op 18-12-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:08
Een i5 is echt onzin met dit budget, waar wil je het geld vandaan halen??
De phenom vormt bij BF3 geen bottleneck en bij FC3 alleen op ultra settings met minimaal een 670/7970, in dit geval dus ook niet.
Kwa upgradebaarheid zou ik liever een asrock 970 extreme4 mobo zien, maar die is wel wat duurder en ik zie niet echt bespaar mogelijkheden.
Ook een iets sterkere voeding zou de upgradebaarheid ten goede komen, maar helaas is daar ook geen budget voor.

Zoals gezegd is hardware nooit een beste investering, alleen ik snap de conclusie niet om dan te sparen en duurder spul te kopen.
Duurder spul verliest nog sneller zn waarde, financieel gezien kun je het beste steeds upgraden met mid-range spullen, en dit systeem is in dat opzicht prima.

• bovengemiddeld
Dankjewel allemaal. Vadaag is alles binnen gekomen. ik had blijkbaar nog een 1tb hdd liggen met 7200 rpm :)

dus heb ik in die plaats een ssd genomen. Alles werkt super goed. en ook farcry 3 draai ik met 60 (lock) fps op high
Pagina: 1