Constant shutdown tijdens post op HP Pavilion DV7

Pagina: 1
Acties:

• LarsonNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 09:11
Hallo mensen,

Ik heb een HP Pavilion DV-7 gekregen van een maat van nadat er wat problemen waren met de laptop. Hij deed er niks meer mee en dit is er aan de hand.

De computer start de post en valt daarna meteen uit. Soms is dit na 3 seconden, soms (zeldzaam) na 1 minuut. Tijdens die zeldzame gevallen lukt het om een testje te draaien, welke aangeeft dat het systeem oke is. Het is nog niet voorgekomen dat het systeem langer dan 1 minuut aanblijft. De fan hoor je ten alle tijden draaien, fan blaast hard tijdens power on, toeren worden minder na 2 a 3 seconden (fan stopt niet) zoals gebruikelijk met een laptop.. Als er beeld is dan wordt het scherm wazig vlak voor hij uitvalt.

Heb als eerste de cmos batterij eruit gehaald en deze na enkele minuten weer teruggeplaatst, zodat het bios de instellingen zou verliezen, probleem bleef hetzelfde.

Ik heb daarna de complete laptop uit elkaar geschroefd om het moederbord eruit te kunnen halen. Ik heb toen de fanunit losgeschroefd, de onderdelen schoongemaakt (was niet veel vuil of stof) en alles opnieuw voorzien van koelpasta.

Nadat de laptop weer volledig was geassembleerd bleef het probleem exact hetzelfde. Heeft iemand nog enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, aangezien ik geen ideeen meer heb...

• LarsonNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 09:11
Laat maar, ik denk dat het probleem de grafische chip is. Net was ik in het bios na tig pogingen, kreeg ineens strepen en artifacts in beeld...

wat mij betreft kan het topic gesloten worden!