Beetje simpele vraag maar kan niks vinden @linkedin zelf of google. Als ik een vacature van een site bezoek en ik ben ingelogd met linkedin in een andere tab bv. Laat ik dan sporen na? maw is te zien dat ik een vacature bezocht heb (dus niet via linkedin site) (bedrijf dan)
Als de vacature een linkedin plaatje / banner / script bevat, kan het. Of linkedin het ook doet, durf ik niet te zeggen.
Zo kan Facebook je ook traceren, ook al zit je helemaal niet op Facebook zelf. Je hoeft er niet eens voor ingelogd te zijn op Facebook voor zover ik weet. Zodra ze via een derde website (bijv. tweakers.net) toegang hebben tot je facebook-cookies, kunnen ze je identificeren en zullen ze alles loggen wat maar enigszins mogelijk is. Door alle 'like' knopjes weten ze precies wat je surfgedrag is. Hetzelfde geld voor google-analytics. Door zich op zo veel mogelijk sites te laten injecteren, kunnen ze vrjwel iedere gebruiker volgen in hun doen en laten.
Zo kan Facebook je ook traceren, ook al zit je helemaal niet op Facebook zelf. Je hoeft er niet eens voor ingelogd te zijn op Facebook voor zover ik weet. Zodra ze via een derde website (bijv. tweakers.net) toegang hebben tot je facebook-cookies, kunnen ze je identificeren en zullen ze alles loggen wat maar enigszins mogelijk is. Door alle 'like' knopjes weten ze precies wat je surfgedrag is. Hetzelfde geld voor google-analytics. Door zich op zo veel mogelijk sites te laten injecteren, kunnen ze vrjwel iedere gebruiker volgen in hun doen en laten.
[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 18-12-2012 13:38 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ok dacht al dat het mogelijk was. Facebook is niet belangrijk in dit geval, Linkedin wel. Ooit wel eens van huidige werkgever een mail gekregen van marketingafdeling dat oud collega van linkedin op vacaturesite keek, wist toen neit of dat direct via linkedin ging of via site.Standeman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:36:
Als de vacature een linkedin plaatje / banner / script bevat, kan het. Of linkedin het ook doet, durf ik niet te zeggen.
Zo kan Facebook je ook traceren, ook al zit je helemaal niet op Facebook zelf. Je hoeft er niet eens voor ingelogd te zijn op Facebook voor zover ik weet. Zodra ze via een derde website (bijv. tweakers.net) toegang hebben tot je cookie, kunnen ze je identificeren en zullen ze alles loggen wat maar enigszins mogelijk is. Door alle 'like' knopjes weten ze precies wat je surfgedrag is.
Nou ja dan ben ik al bekend als ik bel
Je laat altijd sporen na. Via cookies kan je site bezoek eenvoudig worden gevolgd. Bedrijven als Google doen dat.
Je kunt (browser/flash) cookies wissen, do not track aanzetten, gebruik maken van private browsing, een VPN account of Tor browser bundle. Geen van deze opties geven garanties over privacy, maar het helpt wel. Het is mogelijk om een fingerprint van je systeem via je browser te maken.
Een veelgebruikte tool is CCleaner. Oppassen dat je de spy/adware niet installeert.
Je kunt (browser/flash) cookies wissen, do not track aanzetten, gebruik maken van private browsing, een VPN account of Tor browser bundle. Geen van deze opties geven garanties over privacy, maar het helpt wel. Het is mogelijk om een fingerprint van je systeem via je browser te maken.
Een veelgebruikte tool is CCleaner. Oppassen dat je de spy/adware niet installeert.
snap dat ik de standaard sporen achterlaat, das geen probleem. Gaat erom of ik direct gekoppeld wordt aan mijn linkedin profiel als deze ingelogd is en ik in een ander tabblad via google een vacature bij bedrijf x bekijk (waar zo'n linkedin button op staat, waar ik uiteraard niet op klik)mrmrmr schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:41:
Je laat altijd sporen na. Via cookies kan je site bezoek eenvoudig worden gevolgd. Bedrijven als Google doen dat.
Daarvoor hoef je dus niet ingelogd te zijn op linked in. Zelfs als je een jaar geleden ooit eens bent ingelogd op linkedin kunnen ze account koppelen aan views op de pagina. Klikken op de button is ook niet nodig.
Als je regelmatig van ip en user-agent wisselt, zal dat ze ook niet lukken hoorHet is mogelijk om een fingerprint van je systeem via je browser te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Standeman op 18-12-2012 13:47 ]
De vraag is vooral wat ze ermee doen. Linked in heeft geen pagina "bezochte vacatures". Maar vervolgen zou het me niet verbazen dat bij voorstellen voor contacten mensen getoond worden die de zelfde vacature getoond hebben.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik ken LinkedIn niet zo heel goed, maar is het niet mogelijk om als bedrijf in LinkedIn te zien welke profielen op je vacature hebben gekeken? Het zal wel een betaalde feature zijn. Je voegt die linkedin button niet voor niets toe aan je vacature, neem ik aan.leuk_he schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:49:
De vraag is vooral wat ze ermee doen. Linked in heeft geen pagina "bezochte vacatures". Maar vervolgen zou het me niet verbazen dat bij voorstellen voor contacten mensen getoond worden die de zelfde vacature getoond hebben.
Lijkt me ook, anders is het een nutteloze buttonStandeman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:51:
[...]
Ik ken LinkedIn niet zo heel goed, maar is het niet mogelijk om als bedrijf in LinkedIn te zien welke profielen op je vacature hebben gekeken? Het zal wel een betaalde feature zijn. Je voegt die linkedin button niet voor niets toe aan je vacature, neem ik aan.
Als bedrijf (met bijbehorend profi account) kan dat zeker. Het is wel een betaalde dienst overigens.Standeman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:51:
[...]
Ik ken LinkedIn niet zo heel goed, maar is het niet mogelijk om als bedrijf in LinkedIn te zien welke profielen op je vacature hebben gekeken? Het zal wel een betaalde feature zijn. Je voegt die linkedin button niet voor niets toe aan je vacature, neem ik aan.
No drama
Er is geen technische reden waarom dat niet zou kunnen. Het maakt niet uit of beide pagina's open zijn. Het is voldoende dat ze na elkaar open zijn. De manier om de koppelingsmogelijkheden te beperken is door flash/browser) cookies te verwijderen tussen bezoeken aan pagina's.tennisbal schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:43:
[...]
snap dat ik de standaard sporen achterlaat, das geen probleem. Gaat erom of ik direct gekoppeld wordt aan mijn linkedin profiel als deze ingelogd is en ik in een ander tabblad via google een vacature bij bedrijf x bekijk (waar zo'n linkedin button op staat, waar ik uiteraard niet op klik)
Waterdicht is dat niet, want je IP zal ook worden opgeslagen. Om dat te voorkomen kun je Tor browser bundle gebruiken. Die werkt via varierende proxies. Er zit wel een nadeel aan: als je je login gegevens over het Tor netwerk stuurt dan moet je wel vertrouwen hebben dat die niet uitlekt. Een perfecte oplossing is er niet.
De button is net als facebook een button om "deze vacature" te delentennisbal schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:52:
[...]
Lijkt me ook, anders is het een nutteloze button
om het vooral maar social te maken. De button is niet gemaakt als zijnde een tracking button, maar zo zou het stiekum kunnen werken.Post to updates
visible to:
anyone
Post to group(s)
Send to individuals
Volgens mij kun je alleen zien wie je profiel bezocht hebben, als je werkelijk op de linked in een profiel bezoekt. Betalende recuiters kunnen uiteraard iets meer...
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ok en als ik dan de anonieme modus van browser gebruik om linkedin profielen te checken? Dan ben ik niet ingelogd en toch wel anoniem? Meeste check ik gewoon hoor geen probleem dat ik niet anoniem ben
Daar durf ik wel aan te twijfelen. Volgens mij is de button voornamelijk bedoeld om er geld aan te verdienen en niet uit de goedheid van linkedin zodat mensen vacatures kunnen delenleuk_he schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:37:
[...]
De button is net als facebook een button om "deze vacature" te delen
[...]
om het vooral maar social te maken. De button is niet gemaakt als zijnde een tracking button, maar zo zou het stiekum kunnen werken.
Volgens mij kun je alleen zien wie je profiel bezocht hebben, als je werkelijk op de linked in een profiel bezoekt. Betalende recuiters kunnen uiteraard iets meer...
Ze hebben goed naar facebook gekeken toen ze aan het nadenken waren hoe ze content konden genereren waar bedrijven voor zouden betalen.
Aan de hand van fingerprinting (IP, user-agent, etc) zouden ze je nog wel kunnen linken aan je profiel, het is alleen wat minder betrouwbaar voor LinkedIn.tennisbal schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:18:
Ok en als ik dan de anonieme modus van browser gebruik om linkedin profielen te checken? Dan ben ik niet ingelogd en toch wel anoniem? Meeste check ik gewoon hoor geen probleem dat ik niet anoniem ben
[ Voor 22% gewijzigd door Standeman op 18-12-2012 15:36 ]
*kick*
Met de nieuwe privacy "opties"is hier een setting voor gekomen.
(onder group , company en applications)."If you're signed in to LinkedIn when you view any page that uses our professional plugins, we receive information that you've visited that page. This allows us to improve your LinkedIn experience and provide you with insights from your professional network, like how many of your connections have shared an article into LinkedIn using the Share on LinkedIn plugin.
O Yes, allow LinkedIn to receive information about my visits to pages that use LinkedIn plugins.
"This allows us to improve your LinkedIn experience and provide you with insights from your professional network"leuk_he schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
*kick*
[...]
(onder group , company en applications).
*zucht* Wanneer stoppen die marketing-lui nou eens met liegen

mwah zelfde geneuzel met maatschappelijk verantwoord ondernemen, groen zijn etc etc. Gaat allemaal nergens over, alleen om geld verdienen :-)Standeman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:08:
[...]
"This allows us to improve your LinkedIn experience and provide you with insights from your professional network"
*zucht* Wanneer stoppen die marketing-lui nou eens met liegenZe doen het om geld te verdienen.. punt! Daar heb ik op zich geen enkele moeite mee, maar kom dan niet aan met dit soort onzin.
Pagina: 1