Welke Low-Profile kaart om AC3 en cod bo2 te spelen?

Pagina: 1
Acties:

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dames/Heren,

Al geruime tijd heb ik geen pc/console meer aangeraakt om een game te spelen.
Door enthousiasme van collega's over Assassins's Creed 3 en CoD Black Ops 2, begint mijn interesse echter weer te groeien en gaat het kriebelen >:)

Het volgende:
Ik heb een HTPC in mijn woonkamer, woor ik oa bovengenoemde spellen graag op zou willen spelen.
Betreft de volgende specificaties:

Behuizing: Antec Fusion Micro 350 met 350W 80-Plus voeding
Mobo: Gigabyte GA-MA785GM-US2H
Cpu: AMD Athlon II X2 240 (2.8ghz stock, maar draait ook keurig op 3.5Ghz oc)
Geheugen: GEIL PC8500 DDR2-1066 4GB (4x1gb)
Graka: Onboard Ati HD4200 graphics
Monitor: Samsung 40" HD-ready tv, aangesloten via vga op 1366x786 (scherm kan geen full had in progressive aan)

Nu wil ik, zoals aangegeven, graag oa bovenstaande games gaan aanschaffen/spelen.
Ik wil uiteraard dat deze games volledig vloeiend en in een zo hoog mogelijke kwaliteit draaien.
De onboard ATI HD4200 graka zal neem ik aan roet in het eten gaan gooien?!
(is het überhaupt te spelen met deze onboard kaart?)

Daarom ben ik op zoek naar de voor mij meest geschikte graka en dan wel in LOW-PROFILE (gezien de htpc kast).
Ik noem nog geen max budget, daar alle waar naar zijn geld is. Als blijkt dat dergelijke games echter kwalitatief 'bijna' net zo goed draaien op een graka van zeg €100,- als op een graka van zeg €300,-, dan kies ik voor de goedkopere varianten.
Als er echter noemenswaardige/duidelijk zichtbare verschillen tussen dergelijke graka's zitten, dan wil ik mogelijk de portemonnee verder open trekken.
Verder is het belangrijk dat de low-profile videokaart een relatief stille/temp geregelde fan heeft, daar het een htpc betreft.
Als laatste is de resolutie belangrijk, daar dit nu voor mij max op 1366x786 ligt, maar ik mogelijk over stap naar een full hd scherm, waar ik dus graag de htpc via hdmi met 1080p op zou willen aansluiten en in die resolutie genoemde games nog steeds goed willen kunnen spelen.

Voor sommigen misschien gesneden koek, maar voor mij een hoop vraagtekens.
Doordat ik ergens gestopt ben ik de tijd van de ATI Radeon X1950pro (zit nog in mijn andere pc) en nu dus niet eens meer weet of ik voor Nvidia of Ati/Amd moet gaan, laat staan de types (GT/GTX/HD5000/HD6000/HD7000/etc) en de vereiste Low-Profile.

Ik hoor graag van jullie.

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-03 14:49
op 1080p gamen met een low profile kaartje wordt denk behoorlijk lastig, maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken (er vanuit gaande dat je ook met redelijke settings wilt kunnen spelen). Interessante opdracht!
Gelukkig hebben we ook een mooie pricewatch waar je onder andere kan selecteren op eigenschappen als low-profile ;-) En je wilt er een hebben met zowel een VGA poort als HDMI begrijp ik?

edit:
wellicht iets als deze? Maar hiermee ga je niet relaxed op 1080p de nieuwste games kunnen spelen denk ik zo.
edit2:
Power Supply Requirement 400 Watt or greater power
Dat gaat hem dus niet worden. Ik denk inderdaad wat hieronder al wordt gezegd, koop een xbox oid.

[ Voor 60% gewijzigd door IceBlackz op 18-12-2012 12:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik denk dat je het best gewoon een xbox 360 kan halen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:18
Gaat lastig worden om met een 350W een high-end graka te laten draaien.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19

Sorbo

Uw hulp in huis!

GioStyle schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:21:
Ik denk dat je het best gewoon een xbox 360 kan halen.
Dit.

Je processor en voeding zijn al vrij krap, en het aanbod aan redelijke low-profile kaarten is te klein. Een xbox heb je al vanaf ongeveer 150 euro, wat je ook al kwijt zou zijn aan de upgrades, en de games zijn inmiddels al tweedehands voor een eurotje of 30 te vinden. Met een X360 (of ps3, wat dat betreft) zul je langer vooruit kunnen, soepeler kunnen gamen, en in het geval van AC3 veel betere controls hebben ;)

Overweeg het eens :)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 18:19
De beste low-profile kaart is deze: pricewatch: Afox AFOX RADEON HD7850 Low Profile. Is echter wel lastig te verkrijgen en best prijzig.

Anders kom je uit op de HD7750-kaarten. Vraag is: is 1080p een vereiste? xbox360-games hebben meestal ook 'maar' een 720p output.

Heel misschien de mogelijkheid om 2x HD7750 in Crossfire te draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door beste-spellen op 18-12-2012 13:46 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54
pricewatch: Afox AFOX RADEON HD7850 Low Profile
Dat is in iedergeval de snelste low profile kaart van het moment, en volgens mij moet dat gewoon kunnen op 350watt.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 00:35
Je hebt misschien geluk, staat er een op de Duitse ebay. Als je 'm echt wilt, veel succes met de veiling!

In Belgie staat er ook 1 te koop op ebay, dikke 290 euri voor meteen kopen.

Heb zelf nog een low profile gts 450 draaien voor het sporadische spelletje op de HTPC.

[ Voor 23% gewijzigd door Gizzy op 18-12-2012 13:13 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. En afwegende tegen de prijzen voor low profile kaarten welke in aanmerking komen, is een xbox360/ps3 idd een stuk aantrekkelijker. Ook kijkende naar de bediening. Een controller gaat vanaf de bank/woonkamer ontgetwijfeld een stuk lekkerder dan met en muis/toetsenbord op mijn htpc.
Bedankt heren!
Jammer dat een hd7750 (zoals IceBlackz noemt) niet voldoende is voor genoemde games op max/high settings. Ook niet op 720p? Want ik kan nu, gezien mijn 40" scherm, toch geen 1080p weergeven...
Hier lees ik toch veel positiefs qua benchmarks: http://www.neoseeker.com/...pphire_hd7750_1gb/11.html

[ Voor 11% gewijzigd door Allewijn op 18-12-2012 15:14 ]

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 18:19
Allewijn schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:08:
Jammer dat een hd7750 (zoals IceBlackz noemt) niet voldoende is voor genoemde games op max/high settings. Ook niet op 720p? Want ik kan nu, gezien mijn 40" scherm, toch geen 1080p weergeven...
Op 720p moet je een heel eind komen.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Op 350W kan je prima een HD7750 draaien, hoewel 7850 zeker de voorkeur geniet natuurlijk.

Echter is het wel een beetje de vraag wat voor CPU je ernaast heb zitten wat betreft het stroomverbruik. Nu is de X2 240 met wat OC niet het meest zuinige, maar daar zou je gezien die voeding "wel aardig" is, nog wel een 7750 naast kunnen draaien denk ik. Kijk vooral zelf even naar de amperages op de 12V lijnen van het ding en houd er bij reviews van de videokaart even rekening mee of ze aan het stopcontact of op de 12V lijn hebben gemeten.

Succes met je zoektocht!
Pagina: 1