[virtualbox] on W8, geen VTx (wel de hardware)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 09:56
Op mijn HP Elitebook 8560W met Core I7-2630QM CPU stond eerst W7x64. Hierop heb ik heel wat virtuele omgevingen gemaakt met VirtualBox. Nu is deze laptop voorzien van W8x64 en werken alle VMmetjes die X64 zijn niet meer.
Na wat googlen zou dit te maken kunnen hebben dat VTx niet op de machine beschikbaar is, maar dit is wel zo. In het BIOS staat dit aan en toen mijn laptop nog voorzien was van W7 werkte dit ook gewoon. Ook wordt geschreven dat het guestOS niet boven de 3,5Gb geheugen toebedeelt mag krijgen, maar deze zijn allemaal max. 2Gb.
Heeft iemand hier ervaring mee en ook een oplossing?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is iets heel eigenaardigs. Ik heb lange tijd VB gebruikt en nu nog doe ik er af en toe wat mee, maar dat is allemaal op Linux. Maar tot begin dit jaar was ik moderator op het forum daar en het was niet rustig te noemen. Kijk dus eens op het Forum van ze (forums.virtualbox.org), want ik kan mij niet voorstellen dat je de enige bent. Bijvoorbeeld Windows 8 Host kan al je nodige informatie geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
En anders kan je eventueel hyper-v aanzetten en de images converteren en daarin draaien. Hyper-V werkt in ieder geval wel goed met de HP Elitebook 8560W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah! Daar zeg je zowaar wat! Als Hyper-V al enigszins beschikbaar is, voorgeïnstalleerd bijvoorbeeld, dan zal VT-x niet werken omdat het gelocked wordt door Hyper-V.

Commandline FTW | Tweakt met mate