Sabertooth z77 doet niets met DRAM-LED brandend

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Topicstarter
Moederbord:
pricewatch: Asus Sabertooth Z77

Geheugen:
pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10

Net voor vriend pc samengesteld, maar bij het opstarten gebeurt er niets, maar dan ook niets, behalve fans die gaan draaien en de DRAM-LED die eerst begint te knipperen en vervolgens begint te branden.

Gedane werk:

* Modules 1 voor 1 in de verschillende slots gedaan, niets.
* gegoogled, maar dat betrof mensen wel in bios konden komen bijvoorbeeld. Of altijd de hierboven genoemde stap noemden.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Staat het geheugen wel in de QVL lijst van je moederbord?

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Strikt genomen niet, maar ik had bij een google check bij het samenstellen gekeken en zag dat ik niet de enige was die het deed, en ben niet eerder tegen dusdanige problemen aangelopen. Voor het troubleshooten is momenteel de #1 tip een QVL set kopen?
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 zou het dan zijn.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
afraca schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:13:
Strikt genomen niet, maar ik had bij een google check bij het samenstellen gekeken en zag dat ik niet de enige was die het deed, en ben niet eerder tegen dusdanige problemen aangelopen. Voor het troubleshooten is momenteel de #1 tip een QVL set kopen?
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 zou het dan zijn.
Ik weet niet of je nog beschikt over ander DDR3 geheugen, puur om te testen.
Dan kun je het tenminste uitsluiten..

Zit er ook een 'Mem-OK' knopje op het moederbord toevallig?

Mijn Sabertooth P67 heeft dat wel namelijk en die kan er misschien voor zorgen dat geheugen gaat weken i.c.m. het moederbord.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
Even googlen leerde mij ook dat die led gaat branden als de +12V CPU stekker niet geïnstallerd is. Is dat het geval?

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
zjorsie, als je die 8pins stekker bedoeld dan zit die correct ja.

Heb helaas in dit huis geen enkel ander DDR3 modules liggen. En die mem-OK knop heb ik al bij alle configuraties die ik geprobeerd heb ik ingedrukt.

Iemand die weet of ergens
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9

in Utrecht te vinden is. Mediamarkt heeft niks, en Dixons ook niet volgens mij.

[ Voor 90% gewijzigd door afraca op 18-12-2012 12:32 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
In de pricewatch staat dat er een paradigit in Utrecht zit die volgens hun eigen site nog 'voldoende voorraad' heeft.

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Thanks, maar voor die 15 euro extra wachten we wel een dagje. Waarschijnlijk had ik de compability wat overschat. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat in de QVL geen enkele 2*8GB modules zitten. Jammer dat je dan voor 16 gb altijd aangewezen bent op 4*4GB :-(

Pagina: 1