Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] Default reminder automatisch op uit.

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 19:49

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

we hebben hier een een netwerk waar exchange op draait en de clients gebruiker daar Outlook 2007 voor. Maar er zijn klachten dat er reminders in de agenda staan voor dingen die het niet nodig hebben. Bijvoorbeeld dat iemand vrij heeft of naar de tandarts gaat. Daarom willen we de standaard reminder op uit zetten zodat ze er alleen komen als het nodig is/de gebruiker dat selecteert.
Je kunt dat wel in outlook zelf instellen, maar het is niet de bedoeling om bij iedereen langs te gaan en die optie aan te passen. Daarom heb ik gezocht om het in het register aan te passen en dat dan uit te rollen naar alle gebruikers. Dit gaat met de volgende sleutel:
code:
1
2
3
Windows Registry Editor Version 5.00 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Options\Calendar] 
"RemindDefault"=dword:000005a0

Maar als ik die waarde aanpas en weer outlook opstart staat het gewoon weer op de standaard waarde van 15 minuten. De register waarde staat dan ook weer op 15 minuten.
Ik heb ook al geprobeerd om de waarde aan te passen en daarna de pc opnieuw op te starten, maar elke keer gaat hij terug naar de standaard waarde.
Als ik de reminder in outlook zelf verander naar een andere waarde dan blijft dat wel staan.

Weet iemand hoe je dit blijvend kan maken of een andere manier om dit uit te rollen naar alle gebruikers?

Mvg.
Kryziek

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kryziek schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:54:
Maar er zijn klachten dat er reminders in de agenda staan voor dingen die het niet nodig hebben. Bijvoorbeeld dat iemand vrij heeft of naar de tandarts gaat. Daarom willen we de standaard reminder op uit zetten zodat ze er alleen komen als het nodig is/de gebruiker dat selecteert.
Ik vind dit toch echt een verantwoordelijkheid van de gebruiker. Als die zelf iets in zijn agenda zet voor zichzelf kan die ook dat vinkje meteen uitzetten. Of nog achteraf. Om dit nou een beheer zaak te maken. 8)7

Ik kan nu al voorspellen wat hierop volgt, namelijk mensen vergeten reminders aan te zetten voor vergaderingen en gaan daar over klagen.

Sorry als je hier weinig aan hebt, maar dit is mijn visie op dit probleem.

Verwijderd

Ik ben het met CMD-Snake eens dat je nu een probleem aan het creeëren bent omdat het blijkbaar lastig is tegen mensen te zeggen dat alleen maar omdat het een digitaal gereedschap is dat niet wil zeggen dat de IT-club ineens voor allerhande doodeenvoudige gebruikers-dingen verantwoordelijk is.
Aangezien ik echter ook de realiteit ken van aartsluie mensen die je helaas niet zomaar "nee" kunt verkopen is dit wellicht handig voor je:
Set or remove reminders for all new appointments or meetings that you create, do the following:

• On the Tools menu, click Options.
• To have a reminder automatically turned on or off for new appointments or meetings, on the Preferences tab, in the Calendar group, select or clear the Default reminder check box.
• If you select the check box, enter the amount of time before the appointment or meeting when you want the reminder to appear.
Google: "force outlook 2007 reminder default off"
Vertalen, in een net mailtje kwakken en sturen onder het kopje "IT-tip van de week" en dan iets van "Je kunt het standaardgedrag van Outlook aanpassen, als je niet wilt dat Outlook standaard reminders voor alles in je agenda maakt."
Wel erbij melden dat ze nu dus zélf verantwoording dragen voor het wél zetten van reminders op meetings, en de eerste die erover komt bitchen bij IT voor het hele bedrijf een maand lang elke morgen vlaaien brengt, ofzo. Want geheid gaat er iemand komen die nu z'n meeting vergeet - drie keer raden wie daar schuldig aan is én wie daar dan weer een company-wide oplossing voor gaat verzinnen met een regkey.
Voor dat laatste zou ik overigens elke medewerker van elke IT afdeling een nekschot willen geven - want de mensen die nu niet klagen zijn de mensen die gewoon overal reminders voor willen en het zelf uitzetten als ze er geen willen (i.e. de mensen die snappen hoe Outlook gebruikt wordt...) en die gaan straks veertigmiljardentwintig klantenbezoeken per week missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 13:40 ]

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 19:49

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Nu jullie het zo zeggen klinkt het best wel logisch. Maar toch heb ik een oplossing gevonden. Ergens ver in google stond een pagina waar een Group Policy Template te downloaden was met daarin een optie om de standaart reminder op 'Geen' te zetten. Helaas ben ik die pagina kwijt, maar die templates zijn overigens wel simpel te vinden. De optie zelf is:
Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Microsoft office outlook > tools | Options > Preferences > Calendar Options > 'Do not display reminder on Calendar items by default'
Misschien dat iemand anders hier ooit nog iets aan heeft. ;)
Bedankt voor het meedenken, ik neem het zeker mee. :D