Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

migratie dualboot systeem. HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 20:46
Vorige maand heb ik een nieuwe laptop ingericht (HP 8560W). Op deze machine staat een Dual Boot (Grub) inrichting met Windows 8 en Ubuntu 12.10 op een 500 Gb harde schijf. Nu wil ik de HDD door een Samsung 840 pro 256 GB SSD vervangen, maar ik heb geen idee hoe dat moet.

- De door samsung meegeleverde migration wizard ziet alleen de windows partitie.
- Norton Ghost werkt niet. De tool wil niet opstarten.
- Clonezilla werkt alleen indien de doel-schijf groter of gelijk is aan de bron.

Windows (incl. data) neemt 90 Gb in beslag, Linux plusminus 30 Gb.

Ik wil niet opnieuw installeren, aangezien ik nu een schoon en goed werkend systeem heb. Tevens gaat het tegen mijn gevoel in, want ik baal dat ik niet kan clonen.

Wie helpt mij op weg.

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 20:57
HDD en SSD aan een andere pc hangen waar Norton Ghost wel opstart.
Anders met Acronis een image maken van de HDD en deze op de SSD terugzetten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een herinstallatie wordt toch geadviseerd vanwege de andere werking van een SSD. Er worden specifieke instellingen gemaakt voor SSDs en die ga je missen als je een kloon uitvoert van HDD naar SSD.

Als je echt wilt klonen en de tools klagen over de grootte van de schijf, verklein dan alle partities totdat het wel past. Je zal dan een groot brok aan niet-toegewezen ruimte hebben, die moet de tool dan overslaan (CloneZilla bijvoorbeeld moet dat slikken).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:41

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Je kan beter alleen de belangrijk bestanden eraf hale, en handmatig overzetten er gaat altijd wel wat mis waardoor het niet meer goed funcioneert